Мета уроку: ознайомити учнів із особливостями догляду за руками, тілом, волоссям, зубами, систематизувати знання про предмети та засоби особистої гігієни. Розвивати відповідні практичні навички щодо догляду за руками, волоссям, зубами, тілом. Виховувати позитивне ставлення до здорового способу життя.
Урок з основ здоров’я у 6 класі
Тема уроку: Особиста гігієна
Мета уроку: ознайомити учнів із особливостями догляду за руками, тілом, волоссям, зубами, систематизувати знання про предмети та засоби особистої гігієни. Розвивати відповідні практичні навички щодо догляду за руками, волоссям, зубами, тілом. Виховувати позитивне ставлення до здорового способу життя.
Обладнання: презентація з відеоматеріалами до уроку, підручники, «Портрет класу» (для гри-знайомства), картки із запитаннями (для інтелектуальної розминки «У світі гігієни»), картки для проведення інтерактивної гри у парах «Шлях до гігієни», картки із висловлюваннями відомих людей про значення гігієни для здоров’я.
Тип уроку: комбінований з елементами тренінгу.
План – схема заняття :
Етап |
Тривалість |
Примітка
|
|
3-5хв. |
|
|
3-5 хв. |
|
|
25-30 хв.
|
|
4. Важливі висновки: - хвилинка-підсумок «Корисно - шкідливо»; - оцінювання учнів; - повідомлення домашнього завдання; - ритуал прощання. |
5-7 хв.
|
|
1. Організаційно – вступний етап:
Вступне слово вчителя.
Перегляд відео фрагменту (формування теми та мети уроку)
(Учні озвучують власні думки.)
- Правильно, це особиста гігієна. Але знати про велику кількість засоби особистої гігієни замало для того, щоб уникнути небезпечних захворювань, які можуть виникнути, якщо людина не дотримується правил догляду за тілом, волоссям, руками, зубами. Потрібно навчитись автоматично не вагаючись дотримуватись найпростіших правил догляду за своїм тілом і тоді воно віддячить вам красою, здоров’ям, молодістю, довгим та безтурботним життям. Саме таким правилам догляду я і пропоную приділити увагу на сьогоднішньому занятті.
Гра-знайомство «Ранкові гігієнічні турботи»
- Кожен ранок ми всі починаємо із турботи про своє тіло, адже воно потребує щоденного догляду, щоб мати охайний, презентабельний, пристойний вигляд. Чи погоджуєтесь ви зі мною?
- Вправа, яку я вам зараз пропоную виконати допоможе нам з вами з’ясувати, що нам вже відомо про догляд за своїм тілом.
У мене на дошці знаходиться портрет мого улюбленого класу, який щоранку поспішає до мене на уроки. Я пропоную кожному із нас пригадати, з яких гігієнічних вправ кожен із вас починає свій робочий день, записати ці правила (достатньо по одному) на кольорових стікерах , озвучити та розташувати на зовнішній рамці нашого портрету.
(Учні по черзі розміщують правила на портреті.)
- Кожному із нас важливо пам’ятати, що здоров’я нашого тіла залежить в першу чергу від нас самих. Від тієї турботи, яку ми щоденно проявляємо, щоб захиститись від зовнішніх небезпечних вірусів, мікробів, бактерій.
2. Перевірка домашнього завдання
Інтелектуальна розминка «У світі гігієни»
«У світі гігієни».
(команда по черзі обирає комірки).
(команда по черзі обирає комірки).
(команда по черзі обирає комірки).
Запитання до інтелектуальної розминки «У світі гігієни»:
1. Чому виникла така галузь медицини як «гігієна»?
( Багатьом небезпекам з невидимого світу можна запобігти за допомогою води і мила).
2. Засобами гігієни є..?
(Засоби особистої гігієни це - зубна паста , мило, креми, тоніки, гелі, шампуні, лосьйони, спеціальні маски для обличчя, присипки, косметичні серветки, вата й ватні палички, туалетний папір та ін.. Ними завжди можна поділитися з іншими, але слід враховувати індивідуальні особливості тіла, віку, смаку.)
3. Чому розділ медицини «гігієна» отримав таку назву?
(На честь доньки бога здоров’я Асклепія богині Гігієя).
4. Хто такий гігієніст?
( Лікар, спеціаліст у галузі гігієни).
5. Правила особистої гігієни – це..?
(Це правила, що допомагають суттєво зменшити поширення інфекційних хвороб, а також рекомендації для захисту себе у повсякденному житті).
6. Які предмети особистої гігієни мають бути тільки індивідуальними?
(Предмети особистої гігієни мають бути індивідуальними та триматись в чистоті.Це - зубна щітка , гребінець для волосся, рушник, мочалка, бритва, ножиці, пилочка для нігтів та ін.).
7. Коли волосся на голові росте найшвидше?
(Весною і влітку).
8. Що означає в перекладі з латинської мови слово «гігієнос»?
(Здоровий)
9. Коли піт набуває неприємного запаху?
(Піт в основному без запаху, але він може і набувати неприємний запах, коли він входить в контакт з бактеріями на вашій шкірі).
Роботах у групах «Особиста гігієна» (оформлення колажів)
Пригадавши основні відомості про предмети та засоби особистої гігієни, я пропоную вам, попрацювати у групах, та з’ясувати, які існують правила догляду за руками, волоссям, тілом, зубами.
- Об’єднатись у групи нам допоможуть форми ваших паперових фігурок. Працюючи у групі, розгляньте запропоновані вам малюнки та спробуйте представити нашу відповідь у вигляді виставки малюнків. На виконання завдання у вас є дві хвилини. Я нагадую вам, що фото колаж слід не тільки оформити, а й озвучити, тобто пояснити.
- 1.
«Трикутники»
Запитання:
1. Догляд за руками.
«Кола»
Запитання:
1.Догляд за волоссям.
«Квадратики»
Запитання:
1. Догляд за тілом.
«Стрілочки»
Запитання:
1. Догляд за зубами.
Відбувається представлення робіт у такій послідовності:
1. Догляд за руками.
2. Догляд за волоссям.
3. Догляд за тілом.
4. Догляд за зубами.
(Слова учня).
Я про них чудово дбаю, мию, чищу, доглядаю.
У водичку опускаю і старанно все змиваю.
Мильну пінку я втираю, кожен пальчик обробляю.
Я й під нігті зазираю, все ретельно вичищаю.
Гарно мило я змиваю й ручки ніжно витираю,
Полюбляю їх я мити, щоб хвороб не підчепити.
(Слова учня).
- Цікаво знати про шкіру людини…
1. Шкіра є найбільшим органом тіла. Її площа у дорослої людини приблизно
2 квадратних метра, а вага складає близько 15% від загальної маси людини.
2. У судинах шкіри протікає приблизно 1,5 літра крові.
3. За станом шкіри можна судити про здоров'я людини. Наявність прищів на лобі свідчить про захворювання травної системи і шлунково-кишкового тракту, а вугри на підборідді говорять про гормональний збій в організмі.
4. На шкірі дорослої людини знаходиться приблизно від 30 до 100 родимок.
5. Самий товстий шар шкіри знаходиться на ступнях ніг і становить 0,5 сантиметрів, а найтонший - 0,5 міліметрів – на барабанній перетинці.
6. На 1 квадратному сантиметрі шкіри знаходиться приблизно 100 потових залоз, кровоносних судин і більше 150 нервових закінчень.
Цікаві факти про волосся:
7. За добу кожна волосина виростає приблизно на 0,35 міліметра. На 12 сантиметрів - за рік.
8. Зростають приблизно 90% волосся, а випадають - 10%.
9. Найшвидший ріст волосся спостерігається в літній час під час сну, а також у віці з 16 до 24 років.
10. 95% шкіри людини покрита волосками.
(Слова учня).
Практичні показ.
«Гігієна — подруга здоров’я.» (Автор невідомий)
Валеологічна перерва «Поради від лікаря Комаровського»
(Учні озвучують поради).
Інтерактивна гра у парах «Шлях до гігієни!»
( Учні, які першими виконали завдання, звітують про свою роботу).
(Вчитель озвучує висловлювання).
1. Здоров’я Людини залежить від того, на що вона витратила час.
(Микола Адащик)
2. Здоров’я прийде в занепад, якщо постійно порушувати правила гігієни. (Георгій Александров)
3. Здоров’я — це єдине благо, яке кожен віднімає у себе сам.
(Михайло Мамчич)
4. Єдиний спосіб зберегти здоров'я — їсти те, що не любиш, пити те, що не подобається і робити те, чого не хочеться робити.
(Марк Твен)
5. Здоров’я набагато більше залежить від наших звичок і харчування, аніж від лікарського мистецтва. (Джон Леббок)
- Чи погоджуєтеся ви з даними висловлюваннями?
4. Важливі висновки:
Хвилинка-підсумок «Корисно - шкідливо»
- Сьогодні ми багато говорили і згадували про правила, які допомагають нам зберегти здоров’я, про предмети та засоби гігієни, які допомагають почувати себе комфортно, відчувати чистоту, захищатись від зовнішніх шкідливих впливів та зберігати молодість та красу.
- Пропоную нам з вами провести хвилинку-підсумок та пригадати, які вивчені нами правила будуть корисними для нашого здоров’я.
- Якщо правило, яке озвучую, є корисним і підтримує наше здоров’я, ви піднімаєте догори великий палець. Якщо ж правило містить шкідливі рекомендації, ви опускаєте донизу великий палець. Тож розпочинаємо!
1. Дотримуватись правил гігієни зовсім не обов’язково. (Ні)
2. Руки необхідно мити перед та після прийому їжі. (Так)
3. Зубна щітка, гребінець, рушник повинні бути тільки особистими. (Так)
4. Щоб позбутись неприємного запаху поту достатньо використовувати дезодорант. (Ні)
5. Після занять спортом чи відвідування басейну варто прийняти душ. (Так)
6. Потрібно мати кілька рушників для обличчя та тіла. (Так)
7. Під час подорожі для дезінфекції рук потрібно мати вологі серветки. (Так)
8. Волосся необхідно мити раз на два тижні. (Ні)
9. Солодощі можуть спричинити шкоду зубам. (Так)
10. Зуби та язик потрібно чистити двічі на день. (Так)
- Я дякую вам за гарну плідну роботу.
Оцінювання учнів
( Вчитель виставляє оцінки та коментує).
Повідомлення домашнього завдання
- В щоденниках на наступний урок запишіть дом. завдання: повторити &1-9 та оформити пам’ятку «Особиста гігієна учня» (на форматі А4)
Ритуал прощання
- Завершити наше заняття я пропоную релаксаційною вправою «Наші підсумки». Пропоную нам з вами піднятись. На сьогоднішньому уроці ми навчились доглядати за нашим волоссям (поправити своє волосся), за нашим обличчям (обвести руками навколо), за нашими зубами (посміхнутись), за нашими руками (поплекати в долоні), за нашим тілом (погладити себе). Любіть та дбайте про своє тіло і тоді воно віддячить вам вічним здоров’ям, красою, молодістю.
- До зустрічі на наступному уроці.
ІІІ ряд
1. Оберіть предмети та засоби гігієни по догляду за зубами, розташуйте їх по сходинкам.
Предмети гігієни (мають бути тільки особистими) |
Засоби гігієни (можна ними поділитись із рідними, друзями) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ІІ ряд
Ви збираєтесь на дводенну екскурсію з класом, які предмети та засоби особистої гігієни Ви візьмете із собою?
Предмети та
засоби гігієни:
ІІІ ряд
Ви збираєтесь на денний відпочинок за містом (на лісовій галявині ), які предмети та засоби особистої гігієни Ви візьмете із собою?
Предмети та
засоби гігієни: