Урок "Особиста гігієна" 6 клас

Про матеріал

Мета уроку: ознайомити учнів із особливостями догляду за руками, тілом, волоссям, зубами, систематизувати знання про предмети та засоби особистої гігієни. Розвивати відповідні практичні навички щодо догляду за руками, волоссям, зубами, тілом. Виховувати позитивне ставлення до здорового способу життя.

Перегляд файлу

Урок з основ здоров’я у 6 класі

 

Тема уроку: Особиста гігієна

 

Мета уроку: ознайомити учнів із особливостями догляду за руками, тілом, волоссям, зубами,  систематизувати знання  про предмети та засоби особистої гігієни. Розвивати відповідні практичні навички щодо догляду за руками, волоссям, зубами, тілом. Виховувати позитивне ставлення до здорового способу життя.

 

Обладнання: презентація з відеоматеріалами до уроку, підручники, «Портрет класу» (для гри-знайомства), картки із запитаннями (для інтелектуальної розминки «У світі гігієни»), картки для проведення інтерактивної гри у парах «Шлях до гігієни», картки із висловлюваннями відомих людей про значення гігієни для здоров’я.

 

Тип уроку: комбінований з елементами тренінгу.

 

План – схема заняття :

Етап

Тривалість

Примітка

 

  1. Організаційно – вступний етап:
  • вступне слово вчителя;
  • перегляд відео фрагменту (формування теми та мети уроку);
  • гра-знайомство «Ранкові гігієнічні турботи».

 

3-5хв.

 

  1. Перевірка домашнього завдання:
  • інтелектуальна розминка «У світі гігієни».

 

 

3-5 хв.

 

  1. Інтерактивна частина :
  • роботах у групах  «Особиста гігієна» (оформлення колажів);
  • валеологічна перерва «Поради від лікаря Комаровського»;
  • інтерактивна гра у парах  «Шлях до гігієни!»

 

25-30 хв.

 

 

 

4. Важливі висновки:

- хвилинка-підсумок «Корисно -  шкідливо»;

- оцінювання  учнів;

- повідомлення домашнього завдання;

- ритуал прощання.

5-7 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Організаційно – вступний етап:

          Вступне слово вчителя.

  • Доброго дня, я рада вітати вас на нашому занятті з елементами тренінгу.

 

 Перегляд відео фрагменту (формування теми та мети уроку)

  • Назву теми, яку ми сьогодні обговоримо, я пропоную вам визначити самостійно, переглянувши відеофрагмент.

 

  • Який висновок можна зробити з даного відео?
  • Спробуйте самостійно сформулювати та озвучити тему нашого уроку.

(Учні озвучують власні думки.)

 

    -  Правильно, це особиста гігієна. Але знати про велику кількість засоби особистої гігієни замало для того, щоб уникнути небезпечних захворювань, які можуть виникнути, якщо  людина не дотримується  правил догляду за тілом, волоссям, руками, зубами. Потрібно навчитись автоматично не вагаючись дотримуватись найпростіших правил догляду за своїм тілом і тоді воно віддячить вам красою, здоровям, молодістю, довгим та безтурботним життям. Саме таким правилам догляду я і пропоную приділити увагу на сьогоднішньому занятті.

Гра-знайомство «Ранкові гігієнічні турботи»

- Кожен ранок ми всі починаємо із турботи про своє тіло, адже воно потребує щоденного догляду, щоб мати охайний, презентабельний, пристойний вигляд. Чи погоджуєтесь ви зі мною?

- Вправа, яку я вам зараз пропоную виконати допоможе нам з вами зясувати, що нам вже відомо про догляд за своїм тілом.

 У мене на дошці знаходиться портрет мого улюбленого класу, який щоранку поспішає  до мене на уроки. Я пропоную  кожному із нас пригадати, з яких гігієнічних вправ  кожен із вас починає свій робочий день, записати ці правила (достатньо по одному) на кольорових стікерах , озвучити та розташувати на зовнішній рамці нашого портрету.

 

(Учні по черзі розміщують правила на портреті.)

 

 - Кожному із нас важливо пам’ятати, що здоровя нашого тіла залежить в першу чергу від нас самих. Від тієї турботи, яку ми щоденно проявляємо, щоб захиститись від зовнішніх небезпечних вірусів, мікробів, бактерій.

 

 

2. Перевірка домашнього завдання

    Інтелектуальна розминка «У світі гігієни»

  • З’ясувати що нам з вами вже відомо із попередніх уроків про гігієну, предмети та засоби гігієни, нам допоможе інтелектуальна розминка

 «У світі гігієни».

  • Кожному ряду буде запропоновано відкрити будь-які три комірки і дати відповіді на запропоновані запитання. Якщо ряд-команда не знає відповіді інші команди-ряди можуть сміливо підносити  руки і давати правильні відповіді.
  • Тож розпочинає інтелектуальну розминку  команда І ряду.

(команда по черзі обирає комірки).

  • ІІ ряд вам надається право вступити у інтелектуальну розминку.

(команда по черзі обирає комірки).

  • Час пограти команді ІІІ ряду.

(команда по черзі обирає комірки).

 

Запитання до інтелектуальної розминки «У світі гігієни»:

1. Чому виникла така галузь медицини як  «гігієна»?

( Багатьом небезпекам з невидимого світу можна запобігти за допомогою води і мила).

2. Засобами  гігієни є..?

(Засоби особистої гігієни це - зубна паста , мило, креми, тоніки, гелі, шампуні, лосьйони, спеціальні маски для обличчя, присипки, косметичні серветки, вата й ватні палички, туалетний папір та ін.. Ними завжди можна поділитися з іншими, але слід враховувати індивідуальні  особливості тіла, віку, смаку.)

3. Чому розділ медицини «гігієна» отримав таку назву?

(На честь доньки бога здоровя Асклепія богині Гігієя).

4. Хто такий гігієніст?

( Лікар, спеціаліст у галузі гігієни).

5. Правила особистої гігієни – це..?

(Це правила, що допомагають суттєво зменшити поширення інфекційних хвороб, а також рекомендації для захисту себе у повсякденному житті).

6. Які предмети особистої гігієни мають бути тільки індивідуальними?

(Предмети особистої гігієни мають бути індивідуальними та триматись в чистоті.Це - зубна щітка , гребінець для волосся, рушник, мочалка, бритва, ножиці, пилочка для нігтів та ін.).

7. Коли волосся на голові росте найшвидше?

(Весною і влітку).

8. Що означає в перекладі з латинської мови слово «гігієнос»?

(Здоровий)

9. Коли піт набуває неприємного запаху?

іт в основному без запаху, але він може і набувати неприємний запах, коли він входить в контакт з бактеріями на вашій шкірі).

  • Я дякую командам-рядам за гарну підготовку домашнього завдання і пропоную перейти до наступного етапу нашого уроку.
  1. Інтерактивна частина :

Роботах у групах  «Особиста гігієна» (оформлення колажів)

Пригадавши основні відомості про предмети та засоби особистої гігієни,  я пропоную вам, попрацювати у групах, та з’ясувати, які існують правила догляду за руками, волоссям, тілом, зубами.

   - Об’єднатись у групи нам допоможуть форми ваших паперових фігурок. Працюючи  у групі, розгляньте запропоновані вам малюнки та спробуйте представити нашу відповідь у вигляді  виставки малюнків. На виконання завдання у вас є дві хвилини. Я нагадую вам, що фото колаж  слід не тільки оформити, а й озвучити, тобто пояснити.

- 1.

                       «Трикутники»

Запитання:

1. Догляд за руками.

 

  • 2.

                        «Кола»

   Запитання:

1.Догляд за волоссям.

 

  • 3.

                         «Квадратики»

   Запитання:

        1. Догляд за тілом.

 

  • 4.

                                      «Стрілочки» 

 

  • На виконання завдання у вас є дві хвилини. 

     Запитання:

       1. Догляд за зубами.

Відбувається представлення робіт у такій послідовності:

1. Догляд за руками.

2. Догляд за волоссям.

3. Догляд за тілом.

4. Догляд за зубами.

 

  • У нас на занятті присутній майбутній лікар-косметолог, який навчить нас із вами правильно доглядати за нашими ручками. Пропоную нам з вами приготувати долоньки і повторювати рухи за лікарем.

 

(Слова учня).

  • Дві долоньки маю я, з ними я одна сімя.

        Я про них чудово дбаю, мию, чищу, доглядаю.

        У водичку опускаю і старанно все змиваю.

        Мильну пінку я втираю,  кожен пальчик обробляю.

        Я й під нігті зазираю, все ретельно вичищаю.

        Гарно мило я змиваю й ручки ніжно витираю,

        Полюбляю їх я мити, щоб хвороб не підчепити.

 

  • У нас на уроці сьогодні присутній майбутній  науковець, який познайомить  нам  із вами  з цікавими фактами про волосся та шкіру. Пропоную уважно його вислухати.

 

(Слова учня).

- Цікаво знати про шкіру людини…

1. Шкіра є найбільшим органом тіла. Її площа у дорослої людини приблизно   

    2 квадратних метра, а вага складає близько 15% від загальної маси людини.

2. У судинах шкіри протікає приблизно 1,5 літра крові.

3. За  станом шкіри можна судити про здоров'я людини. Наявність прищів на лобі свідчить про захворювання травної системи і шлунково-кишкового тракту, а вугри на підборідді говорять про гормональний збій в організмі.

4. На шкірі дорослої людини знаходиться приблизно від 30 до 100 родимок.

5. Самий товстий шар шкіри знаходиться на ступнях ніг і становить 0,5 сантиметрів, а найтонший - 0,5 міліметрів – на   барабанній перетинці.

6. На 1 квадратному сантиметрі шкіри знаходиться приблизно 100 потових залоз, кровоносних судин і більше 150 нервових закінчень.

Цікаві факти про волосся:

7. За добу кожна волосина  виростає приблизно на 0,35 міліметра. На 12 сантиметрів - за рік.
8. Зростають приблизно 90% волосся, а випадають - 10%.
9. Найшвидший ріст волосся спостерігається в літній час під час сну, а також у віці з 16 до 24 років.

10. 95% шкіри людини покрита волосками.

 

 

  • У нас на занятті присутній майбутній лікар стоматолог, який познайомить  нас із вами із правилами  догляду за нашими зубками.

 

(Слова учня).

Практичні показ.

 

  • Підбиваючи підсумок  роботи в групах, я хотіла б нагадати вам крилате висловлювання (афоризм) , який повинен для нас із вами стати девізом життя:

«Гігієна — подруга здоров’я.» (Автор невідомий)

 

Валеологічна перерва «Поради від лікаря Комаровського»

  • А зараз я пропоную нам із вами сісти якомога зручніше, заплющити оченята та послухати поради, які надасть нам лікар Комаровський.
  • Наше тіло щоденно  потребує турботи, очищення, тобто правильної гігієни. Правильний догляд за тілом дозволить нам виглядати молодше, доглянутіше  і чистіше. Крім цього, гігієна тіла дозволить зміцнити здоров'я, і допоможе нам стати щасливішими.
  • Мийтеся щодня теплою водою. Температура води повинна бути 37-38 градусів, тобто трохи вище нормальної температури тіла. Через шкірний покрив людини за тиждень виділяється до 300 г сала й до 7 літрів поту. Щоб захисні властивості шкіри не порушувалися необхідно ці виділення регулярно змивати. В іншому випадку на шкірі створюються сприятливі умови для розмноження хвороботворних мікробів, грибків та інших шкідливих мікроорганізмів.
  • Приймати водні процедури (ванну, душ, лазню) із застосуванням мочалки необхідно не рідше одного разу на тиждень.
  • Слідкуйте за чистотою рук і нігтів. Відкриті ділянки шкіри особливо схильні до забруднення. Бруд  містить хвороботворні мікроби, що можуть потрапити з рук в рот через їжу. Дизентерію, наприклад, називають хворобою брудних рук.
  • Руки треба мити до відвідування туалету і обов'язково після туалету, перед їжею і після прийому їжі, після контакту з тваринами (як вуличними, так і домашніми).
  • Якщо Ви перебуваєте в дорозі, то руки необхідно протерти вологою серветкою, щоб усунути хоч деяку кількість мікробів.
  •  Ноги потрібно мити щодня прохолодною водою і милом. Холодна вода        зменшує потовиділення.
  • Голову необхідно мити в міру забруднення. Частота миття волосся залежить від різних факторів: довжини волосся, типу волосся і шкіри голови, характеру роботи, пори року і т. д.
  • Не варто мити волосся гарячою водою. Волосся може стати дуже жирними, так як гаряча вода активізує роботу сальних залоз.
  • Після полоскання волосся корисно облити прохолодною водою.
  • Витирати голову після миття бажано теплим рушником, а потім дати волоссю просохнути на повітрі. Феном користуватися небажано, оскільки він дуже сушить волосся.
  • При розчісуванні волосся неприпустимо використовувати чужий гребінець.
  • Чистити зуби необхідно щодня вранці і ввечері.
  • Неприпустимо користуватися зубною щіткою іншої людини.
  • Після прийому їжі обов'язково полоскати рот.
  • Для профілактичного огляду відвідуйте стоматолога не рідше двох разів на рік.
  • У нашому тілі перебуває найбільша в природі молекула — 1-ша хромосома. Вона складається з 10 мільярдів атомів, і здатна зберігати велику кількість генів.
  • Тіло дорослої людини складається приблизно з 7 октиліонів атомів. Але, незважаючи на це, атоми, що складають наше тіло, здебільшого, — лише порожнеча.
  • Будь-який атом нашого тіла має вік в мільярди років. Найбільш важлива складова нашого тіла і найпоширеніший елемент у Всесвіті — водень. Інші атоми (такі як вуглець і кисень) були створені в зірках 7—12 млрд років тому. Вони були викинуті в космос при вибуху зірок. Тому вченими вважається, що наше тіло — зоряний пил.
  • Погодьтесь, наше тіло — диво з точки зору науки!

 

  • Пропоную нам із вами прокинутись, розплющити оченята, потягнутись, повернувшись ліворуч та праворуч, поділитись посмішкою зі своїми сусідами.

 

  • Які поради вам найбільше запамятались і ви хотіли б запровадити їх у вашому подальшому житті?

(Учні озвучують поради).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інтерактивна гра у парах  «Шлях до гігієни!»

  • Наступною вправою, яку ми з вами виконаємо, є вправа  гра у парах «Шлях до гігієни». У кожного з вас на парті лежать малюнки зі сходинками, предметами і засобами гігієни, які необхідно використовувати  людині,під час догляду за волоссям, тілом, зубами. Вам необхідно, спільно із сусідом, обрати предмети та засоби особистої гігієни необхідні під час догляду за тілом, волоссям, зубами, розташувати їх по сходинкам, починаючи від предметів, а завершуючи засобами . На виконання завдання вам дається дві хвилини.

 

 

 ( Учні, які першими виконали завдання, звітують про свою роботу).

 

  • Підбиваючи підсумки нашої роботи над інтерактивною грою  «Шлях до гігієни! », я хотіла б звернути вашу увагу на висловлювання відомих людей про залежність здоровя від дотримання правил гігієни.

(Вчитель озвучує висловлювання).

 

1. Здоров’я Людини залежить від того, на що вона  витратила  час.

(Микола Адащик)

  2. Здоров’я прийде в занепад, якщо постійно  порушувати правила гігієни. (Георгій Александров)

  3. Здоров’я — це єдине благо, яке кожен віднімає у себе сам.

(Михайло Мамчич)

  4. Єдиний спосіб зберегти здоров'я — їсти те, що не любиш, пити те, що не подобається і робити те, чого не хочеться робити.

(Марк Твен)

  5. Здоров’я набагато більше залежить від наших звичок і харчування, аніж від лікарського мистецтва.    (Джон Леббок)

 

-  Чи погоджуєтеся ви з даними висловлюваннями?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     4. Важливі висновки:

 

Хвилинка-підсумок  «Корисно -  шкідливо»

- Сьогодні ми багато говорили і згадували про правила, які допомагають нам зберегти здоров’я, про предмети та засоби гігієни, які допомагають почувати себе комфортно, відчувати чистоту, захищатись від зовнішніх шкідливих впливів та зберігати молодість та красу.

- Пропоную нам з вами провести хвилинку-підсумок  та пригадати, які вивчені нами правила будуть корисними для нашого здоровя.

- Якщо правило, яке озвучую, є корисним і підтримує наше здоровя, ви піднімаєте догори великий палець. Якщо ж правило містить шкідливі рекомендації, ви опускаєте донизу великий палець. Тож розпочинаємо!

1. Дотримуватись правил гігієни зовсім не обовязково. (Ні)

2. Руки необхідно мити перед та після прийому їжі. (Так)

3. Зубна щітка, гребінець, рушник повинні бути тільки особистими. (Так)

4. Щоб позбутись неприємного запаху поту достатньо використовувати дезодорант. (Ні)

5. Після занять спортом чи відвідування басейну варто прийняти душ. (Так)

6. Потрібно мати кілька рушників для обличчя та тіла. (Так)

7. Під час подорожі для дезінфекції рук потрібно мати вологі серветки. (Так)

8. Волосся необхідно мити раз на два тижні. (Ні)

9.  Солодощі можуть спричинити шкоду зубам. (Так)

10. Зуби та язик потрібно чистити двічі на день. (Так)

 

   - Я дякую вам за гарну плідну роботу.

 

 

Оцінювання учнів

  • Сьогодні Ви всі дуже добре попрацювали. Але я хотіла б відзначити роботу таких учнів, як…

      ( Вчитель виставляє оцінки та коментує).

 

Повідомлення домашнього завдання

 

- В щоденниках на наступний урок запишіть дом. завдання: повторити &1-9 та оформити памятку «Особиста гігієна учня» (на форматі А4)

 

 

 

 

 

 

 

       Ритуал прощання

 

- Завершити наше заняття я пропоную релаксаційною вправою «Наші підсумки».  Пропоную нам з вами піднятись. На сьогоднішньому уроці ми навчились доглядати за нашим волоссям (поправити своє волосся), за нашим обличчям (обвести руками навколо), за нашими зубами (посміхнутись), за нашими руками (поплекати в долоні), за нашим тілом (погладити себе). Любіть та дбайте про своє тіло і тоді воно віддячить вам  вічним здоровям, красою, молодістю.

- До зустрічі на наступному уроці.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ ряд

 

1. Оберіть предмети та засоби гігієни по догляду за зубами, розташуйте їх по сходинкам.

Предмети  гігієни

(мають бути тільки особистими)

Засоби гігієни

(можна ними поділитись із рідними, друзями)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • C:\Users\1111\Pictures\Гігієна\24751003-Freehand-drawing-hygiene-and-cleaning-products-on-a-sheet-of-exercise-book-Vector-illustration-Set-Stock-Vector.jpg

 

 

 

 

 

 

ІІ ряд

 

Ви збираєтесь на  дводенну екскурсію з класом, які предмети та засоби особистої гігієни  Ви візьмете із собою?

 

 

 

 

Предмети та

засоби   гігієни:

  • рушник, мило,
  • зубну пасту та щітку,
  • гребінець,
  • гель для душу,
  • шампунь,
  • вологі серветки,
  • ножиці, носовичок,
  • змінну білизну,
  • крем для рук,
  • мочалку, піжаму.                                      

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ ряд

 

Ви збираєтесь на  денний відпочинок за містом (на лісовій галявині ), які предмети та засоби особистої гігієни  Ви візьмете із собою?

 

 

 

 

 

Предмети та

засоби   гігієни:

  • рушник, мило,
  • зубну пасту та щітку,
  • гребінець,
  • гель для душу,
  • шампунь,
  • вологі серветки,
  • ножиці, носовичок,
  • змінну білизну,
  • крем для рук,
  • мочалку,
  • рідкі засоби для дезінфекції рук.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
3 березня 2018
Переглядів
9135
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку