Презентація уроку-змагання "Систематизація та узагальнення вивченого у 5 класі"

Про матеріал
Презентація уроку-змагання "Систематизація та узагальнення вивченого у 5 класі" входить до складу методичної збірки "Організація групової роботи на уроках зарубіжної літератури" (2019 рік). Автор - Савастеєнко В.В., вчитель Миргородської гімназії імені Т.Г.Шевченка.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Урок № 69 Систематизація та узагальнення. Презентація учителя Миргородської гімназії імені Т. Г. Шевченка Савастеєнка В. В.70 годин

Номер слайду 2

Гарно відпочити. Домашнє завдання

Номер слайду 3

 Класна робота. Дата уроку Повторення вивченого у п’ятому класі№ 693

Номер слайду 4

Тема. Узагальнення і систематизація навчального матеріалу. Інтелектуальна гра «Один за всіх, всі за одного». Мета: з’ясувати рівень засвоєння п’ятикласниками навчального матеріалу; розвивати логічне мислення, інтелектуальні і творчі здібності, вміння висловлювати власні думки; виховувати доброту, працелюбність, почуття дружби, відповідальність за свої вчинки. Обладнання:тестові завдання, портрети письменників, мультимедійні слайди, проектор. Тип уроку: урок – гра

Номер слайду 5

І. Організаційний момент

Номер слайду 6

1. Поділ класу на групи, розподіл ролей у групах.2. Пояснення завдань уроку і завдань кожної групи.3. Визначення часу групової роботи.

Номер слайду 7

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Номер слайду 8

Ось і добігає завершення навчальний рік. З цікавістю ви переступали поріг кабінету зарубіжної літератури. Для вас це був новий предмет.

Номер слайду 9

Але ви всі з радістю поринули у чудовий світ зарубіжної літератури, навчилися цінувати красу художнього слова, збагатилися новими знаннями, враженнями, емоціями. І все - завдяки книгам.

Номер слайду 10

А сьогодні ми пограємо в інтелектуальну гру «Один за всіх, всі – за одного».

Номер слайду 11

Правила дуже прості: 1. Поділіться на групи (за бажанням).2. Озбройтеся ручками та зошитами.3. Кожне завдання ви виконуєте разом, групою.4. За кожне завдання команди отримують залікові бали (від 1 до 12).5. Виграє та команда, яка набере найбільше балів. Все зрозуміло? Що ж приступаємо до гри.

Номер слайду 12

ІІІ. Повторення та узагальнення вивченого

Номер слайду 13

Перший тур. Тест.

Номер слайду 14

1. Куди шмигнув шакал, тікаючи від голодних псів?у дім столярау дім чинбаряу дім малярау дім імператорау дім кондитера

Номер слайду 15

2. Чим був озброєний Момотаро, хлопчик-Персик?списоммечемножемрушницеюрогаткою

Номер слайду 16

3. Хто подарував пензлик Маляну?шкільний учительпоміщикімператорсивобородий дідусь. Малян сам купив пензлик

Номер слайду 17

4. Яким чином Синдбад і моряки помстилися людожерові за своїх товаришів?поклали до ліжка розжарені залізні палиціпозбавили його ока замкнули його в кімнатізіштовхнули у прірвуспалили його будинок

Номер слайду 18

5. Коли пані Метелиця привела ледащицю до брами, то на неї перекинувся:казан смоликазан багнюкиказан водиказан золотаказан меду

Номер слайду 19

6. Чарівний предмет, яким користувалася зла цариця:гребінецьдзеркальцешкатулкапензликпочинок

Номер слайду 20

7. На кого став схожий Хлопчик – Зірка, коли образив рідну матір:на коняна мишуна ящірку на жабу на крокодила

Номер слайду 21

8. Ім’я тітки Тома Сойєра: ПоліПоліна Полліанна. Помела. Полонія

Номер слайду 22

9. Тітка Полліанна міс Гарінгтон ніколи…: не спала не усміхалася не сварилася не шила не чепурилася

Номер слайду 23

10. Скільки ліжок було в будинку сім’ї Бакитів:однедватричотирип’ять

Номер слайду 24

11. На кого був схожим Муллі – троль:на білочкуна ящіркуна бегемотикана пацючкана динозавра

Номер слайду 25

12. Якого кольору було волосся у Суботика:русявечервонерудеблакитнечорне

Номер слайду 26

32 42 12 41 21 33 Правильна відповідь

Номер слайду 27

Другий тур Гра «Футбол»(дати якнайшвидше відповідь на запитання)

Номер слайду 28

Перший тайм

Номер слайду 29

 1. Назвіть малі жанри фольклору... прислів’я, приказки скоромовка, загадки

Номер слайду 30

2. Яку роботу виконувала пасербиця у Пані Метелиці? Збивала подушки й ковдри

Номер слайду 31

3. В якій країні відбуваються події казки «Фарбований шакал»? Індія

Номер слайду 32

4. Що означає ім’я Момотаро? Хлопчик-Персик

Номер слайду 33

5. Що перше намалював хлопець Малян пензликом? птаха

Номер слайду 34

6. Лукомор'я — це... вигин морського берега у формі лука

Номер слайду 35

7. Літературна казка — це... казка, написана автором, письменником

Номер слайду 36

8. Які поети писали вірші про природу? Джон Кітс, Гете, Гейне

Номер слайду 37

9. Антитеза — це... протиставлення

Номер слайду 38

10. Хто сватається до царівни з казки О. Пушкіна? королевич Єлисей, богатирі

Номер слайду 39

11. Що знайшли дроворуби поряд з Хлопчиком-Зіркою? золотий плащ і бурштинове намисто

Номер слайду 40

12. Чому Том і Гек вирішили вночі йти на кладовище? щоб вивести бородавки

Номер слайду 41

Другий тайм

Номер слайду 42

 1. Слово "фольклор" у перекладі означає... усна народна творчість

Номер слайду 43

2. До якої групи народних казок належить "Пані Метелиця"? чарівна

Номер слайду 44

3. Де ходить Кіт учений по ланцюгу? край Лукомор’я

Номер слайду 45

4. Пейзаж в літературі — це... опис природи

Номер слайду 46

5. Що тітка Полі примусила Тома робити у суботу? білити паркан

Номер слайду 47

6. Скільки років було Полліанні?одинадцять

Номер слайду 48

7. Яку назву мало продовження книжки про Алісу? «Аліса в Задзеркаллі»

Номер слайду 49

8. М. Цвєтаєва дуже любила вірші російського поета … О. С. Пушкіна

Номер слайду 50

9. Який жанр твору Р. Дала «Чарлі і шоколадна фабрика»? повість-казка

Номер слайду 51

10. Де за традицією сховався Гемуль? заповз під диван

Номер слайду 52

11. Назвіть героїв повісті Пауля Маара. Пан Пляшкер, пані Моркван, пан Вівторакус, Суботик

Номер слайду 53

12. Як спить Пеппі Довгапанчоха? із ногами на подушці й з головою під ковдрою

Номер слайду 54

Третій тур Встановіть відповідність

Номер слайду 55

Перша відповідність: автор - країна

Номер слайду 56

1. Марк Твен1. Англія2. О. Пушкін2. Франція3. Грімм3. Росія4. Ш. Перро4. Німеччина5. Г. К. Андерсен5. США6. О. Уайльд6. Данія

Номер слайду 57

15 23 34 42 56 61 Правильна відповідь

Номер слайду 58

Друга відповідність: автор - твір

Номер слайду 59

1. Грімм 1.«Казка про мертву царівну»2. Пушкін 2. «Пані Метелиця»3. Андерсен 3. «Хлопчик – зірка»4. Марк Твен 4. «Снап»5. Уайльд 5. «Олов'яний солдатик»6. Сетон- Томпсон 6. « Пригоди Тома Сойєра»

Номер слайду 60

12 21 35 46 53 64 Правильна відповідь

Номер слайду 61

Третя відповідність: автор - твір

Номер слайду 62

1. Маар 1. «Книжки в червоній палітурці»2. Янсон 2. «Аліса в Країні Див»3. Дал 3. «Капелюх чарівника»4. Цвєтаєва 4. «Машина для здійснення бажань»5. Керролл 5. «Чарлі і шоколадна фабрика»6. Портер 6. «Полліанна»

Номер слайду 63

14 23 35 41 52 66 Правильна відповідь

Номер слайду 64

Четверта відповідність: предмет - твір

Номер слайду 65

1. Золотий ланцюг1. «Пеппі Довгапанчоха»2. Починок2. «Стійкий олов’яний солдатик»3. Бляшанка з діркою3. «Пригоди Тома Сойєра»4. Черевичок4. «Край Лукомор’я»5. Відерце з вапном5. «Пані Метелиця»6. Табакерка 6. «Попелюшка»

Номер слайду 66

14 25 31 46 53 62 Правильна відповідь

Номер слайду 67

Четвертий тур Гра «Головоломка»

Номер слайду 68

Завдання на швидкість: із розрізнених слів відновити прислів'я і розкрити його зміст.

Номер слайду 69

вух кажи язик раз двоє один тому двічі а слухай один

Номер слайду 70

Правильна відповідь. Язик один, а вух двоє — тому кажи один раз, а слухай двічі.

Номер слайду 71

П’ятий тур. Три сенкани

Номер слайду 72

Алгоритм сенкану: У першому рядку записується одне слово, іменник, який є темою сенкану. У другому – два слова, прикметники, які є означеннями до теми. У третьому – вміщуються три слова (дієслова, які вказують на активність, дієвість, пов’язану з темою). У четвертому – записується фраза, якою висловлюється розуміння теми (складається із чотирьох слів)У п’ятому – одне слово, іменник – синонім (висновок) до теми.

Номер слайду 73

Пані Метелиця. Два прикметника. Три дієслова. Одне речення (4 слова)Іменник-синонім

Номер слайду 74

Мій варіант. Пані Метелиця. Співчутлива, щедра. Допомагає, жаліє, нагороджуєСправедливо ставиться до дівчат. Бабуся

Номер слайду 75

Падчерка. Два прикметника. Три дієслова. Одне речення (4 слова)Іменник-синонім

Номер слайду 76

Мій варіант. Падчірка. Роботяща, добра. Працює, допомагає, співчуваєДопомагає у скрутній ситуаціїДівчина

Номер слайду 77

Ваш герой. Два прикметника. Три дієслова. Одне речення (4 слова)Іменник-синонім

Номер слайду 78

Шостий тур. Впізнати твір за цитатою

Номер слайду 79

1. «Баба спекла хлопцеві найбільших у Японії смачних коржів, а дід подарував йому хустину — зав’язувати голову, щоб піт не стікав на чоло, шаровари і меч».«Момотаро, або Хлопчик-Персик» 

Номер слайду 80

Номер слайду 81

2. «Новоспечений «цар» подарував левові посаду головного радника, тигра зробив керуючим палацом, пантері довірив охорону царської скарбниці, а вовка призначив палацовим сторожем».«Фарбований шакал» 

Номер слайду 82

Номер слайду 83

3. «Він низько схилив голову, аж до пилюки і, ридаючи так, що, здавалося, його серце ось-ось розірветься з болю, промовив такі слова: “Мати моя! Я зрікся тебе в дні своєї гордині. Не відштовхни мене в годину мого смирення!” «Хлопчик-Зірка» 

Номер слайду 84

Номер слайду 85

4. «Хіба коли бідний, то й малювати не дозволяється?” — обурився хлопець, і йому ще дужче захотілося навчитись малювати». «Пензлик Маляна»

Номер слайду 86

Номер слайду 87

5. «Ні, подумайте тільки, які чудеса трапляються на світі — він опинився в тій самій кімнаті, де був раніш; він бачив тих самих дітей, і ті самі іграшки стояли на столі і розкішний палац з чарівною маленькою балериною».«Непохитний олов’яний солдатик» 

Номер слайду 88

Номер слайду 89

6. «І з того часу ми постійно в неї грали. І що тобі важче, то більше радіти треба – ось так. Щоправда, іноді буває зовсім важко, особливо коли твій тато іде на небо, а в тебе не лишається нікого…»«Полліанна»

Номер слайду 90

Номер слайду 91

7. «Відставний художник сидів поруч у затінку на якійсь діжці, погойдував ногами, наминав яблуко й розставляв сіті на інших телепнів. А таких не бракувало: хлопці раз у раз підходили до паркана — підходили покепкувати, а залишалися білити».«Пригоди Тома Сойєра» 

Номер слайду 92

Номер слайду 93

8. «Пішла бідна дівчина до криниці, не знаючи, що й робити. І з великого жалю й страху стрибнула в криницю й знепритомніла. А коли опритомніла, то побачила, що лежить на чудовій луці».«Пані Метелиця»

Номер слайду 94

Номер слайду 95

9. «Серед бенкетів і розваг я швидко став забувати про колишні страшні пригоди. А розкішне, сите життя мені почало обридати. Я був молодий, дужий — хотілось якоїсь діяльності. Скінчилося тим, що я знову поклався на долю, зібрав товаришів-торговців, накупив різного краму й сів на корабель».«Синдбад-мореплавець»

Номер слайду 96

Номер слайду 97

 10. «3 Часом треба поводитися правильно! Бач, якби ти з ним дружила, він робив би з годинником усе, що захочеш. Ось, припустімо, зараз дев’ята ранку — саме час початку уроків, а ти береш і шепочеш Часові одне слівце — і стрілки я-ак забігають!.. Пів на другу, час обідати».«Аліса в Країні Див» 

Номер слайду 98

Номер слайду 99

11. «Один багатий удівець  одружився  вдруге  з  удовою,  такою  чванливою  та гоноровитою, якої, відколи світ світом, ніхто й не бачив. Вона мала двох дочок, теж чванливих і гоноровитих. А в чоловіка була своя дочка, надзвичайно добра та ніжна - вся в матір, найкращу жінку в світі».«Попелюшка» 

Номер слайду 100

Номер слайду 101

 12. «Був Хеллоуїн, і вже сутеніло, коли я вперше побачив його. Рано-вранці я отримав телеграму від Джека, мого приятеля з коледжу: «На добру згадку про мене». Коли він прибув, я побачив примітку «Небезпечно», а зсередини чулося гарчання від найменшого поруху».«Снап»

Номер слайду 102

Номер слайду 103

ІV. Підсумки уроку

Номер слайду 104

Ви і справді усі молодці! Я вам дуже вдячний за сьогоднішній день. А чи підрахувало журі бали?(Оголошення результатів змагання, нагородження переможців)

Номер слайду 105

Відомий письменник Умберто Еко писав: «Книжки – машини для провокування власних нових думок»Чи згодні ви з цією думкою?

Номер слайду 106

V. Рефлексія

Номер слайду 107

Я хочу бути схожим…Я буду робити добро…Я змінився, дякуючи…Я буду ставитись до своїх батьків…Я мрію про…

Номер слайду 108

Повторення вивченого. Домашнє завдання

Номер слайду 109

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Філатова Марія Олегівна
    Розкішна презентація!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
20 червня 2019
Переглядів
6406
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку