Календарно-тематичне планування із зарубіжної літератури 5 клас
(2 год на тиж., 70 год на рік)
Номер |
Дата |
Зміст уроку,тема. |
Домашні завдання. |
Вступ (2 год).
|
|||
1 |
|
Художня література — духовна скарбниця людства. Роль книжки у сучасному житті. |
|
2 |
|
Фольклор, його характерні ознаки. Фольклорні жанри різних народів( прислів'я,приказки , загадки ,пісні). Гуманістичні цінності,втілені у фольклорних творах різних народів. Література і фольклор. ТЛ: фольклор,прислів'я, приказка,загадка,пісня. |
|
Казки народів світу(21 год). |
|||
Фольклорні казки(11 год). |
|||
3 |
|
Жанрова специфіка фольклорної і літературної казки. Різновиди казки ( про тварин , чарівні , соціально-побутові), їхні характерні ознаки. ТЛ: алегорія. |
|
4 |
|
Індійська народна казка «Фарбований шакал». «Панчатантра» — перша у світі фольклорна збірка , книга про основи житейської мудрості. |
|
5 |
|
Індійська народна казка «Фарбований шакал». Викриття в образах тварин негативних людських якостей. Повчальний зміст казки. |
|
6 |
|
Японська народна казка « Іссумбосі,або Хлопчик-Мізинчик». Національний колорит японських казок. |
|
7 |
|
Японська народна казка « Іссумбосі , або Хлопчик-Мізинчик». Відображення любові до праці, кмітливості , сміливості, ставлення до природи в образі Іссумбосі. |
|
8 |
|
Китайська народна казка « Пензлик Маляна». Поетизація мистецтва й уславлення образу митця в казці. |
|
9 |
|
Китайська народна казка « Пензлик Маляна». Значення фантастичних елементів. |
|
10 |
|
Арабська народна казка « Синдбаб-мореплавець» (третя подорож). Утверждення жаги відкриття світу, мужності й людяності в творі. |
|
11 |
|
Арабська народна казка «Синдбаб-мореплавець» (третя подорож). Утілення в образі Синдбаба-мореплавця віри в перемогу людини над обставинами. |
|
12 |
|
ПЧ 1. Російська народна казка « Василиса Прекрасна». |
|
13 |
|
Контрольна робота 1 по темі : « Вступ.Казки народів світу (фольклорні казки)». |
|
Літературні казки (10 год). |
|||
14 |
|
Брати Якоб і Вільгейм Ґрімм. «Пані Метелиця». Значення діяльності братів Я. І В. Ґрімм у збиранні й збереженні фольклору. |
|
15 |
|
Брати Я. і В. Ґрімм. «Пані Метелиця». Моральні цінності в казці. Характеристика образів персонажів. ТЛ: антитеза. |
|
16 |
|
Олександр Сергійович Пушкін (1799-1837). Вступ до поеми «Руслан і Людмила». Система образів. Автор. ТЛ: початкове поняття про автора. |
Напам'ять |
17 |
|
О. С. Пушкін. Вступ до поеми «Руслан і Людмила». Синтез фольклорних і літературних елементів у творчості О.Пушкіна. ТЛ: початкові поняття про оригінал і переклад. |
|
18 |
|
Ганс Крістіан Андерсен(1805-1875). «Соловей». Протиставлення «справжнього» і «штучного» в казці «Соловей». |
|
19 |
|
Г.К. Андерсен. «Соловей». Соловей як утілення сили природи і мистецтва. |
|
20 |
|
Оскар Уальд(1854-1900). «Хлопчик-зірка». Казкові персонажі ,їхня характеристика. |
|
21 |
|
О. Уальд. «Хлопчик-зірка». Основний конфлікт. Символічний зміст назви твору. |
|
22 |
|
О. Уальд. «Хлопчик-зірка». Еволюція образу головного героя. |
|
23 |
|
Контрольна робота 2 по темі: «Казки народів світу(літературні казки). |
|
Природа і людина (9 год). |
|||
24 |
|
Джон Кітс(1795-1821). «Про коника та цвіркуна». Поетизація образу природи у вірші, його ідея(«Поезія землі не вмре ніколи...»). ТЛ: початкове поняття про вірш, пейзаж. |
|
25 |
|
Йоганн Вольфанг Ґете(1749-1832). «Нічна пісня подорожнього». Зображення взаємозв'язку різних сфер природи й людини у поетичному творі. ТЛ: тема,ідея. |
Напам'ять |
26 |
|
Й.В. Ґете. «Нічна пісня подорожнього». Варіативність українського перекладу цього зарубіжного(німецького) твору. |
|
27 |
|
Генріх Гейне(1797-1856). «Задзвени із глибини…». Утілення краси весняної природи у творі. Зв'язок із фольклором(пісня). ТЛ: епітет,метафора. |
Напам'ять |
28 |
|
Г. Гейне. «Задзвени із глибини». Елементи фольклору в літературних творах про природу. |
|
29 |
|
Ернест Сетон-Томпсон(1860-1946). «Снап». Авторські спостереження за світом природи. ТЛ: оповідання(повторення). |
|
30 |
|
Е. Сетон-Томпсон. «Снап». Утвердження любові до всього живого. |
|
31 |
|
Е. Сетон-Томпсон. «Снап». Зображення художніх образів,їхня розкриття в подіях твору. |
|
32 |
|
Контрольна робота 3 по темі: «Природа і людина». Закінчення І семестру . |
|
Світ дитинства (14 год). |
|||
33 |
|
Марк Твен(1835-1910). «Пригоди Тома Сойєра». Світ дорослих і світ дітей у повісті. ТЛ: початкове поняття про повість. |
|
34 |
|
РМ 1. Складання простого плану до розділу: «Чудовий маляр». |
|
35 |
|
М.Твен. «Пригоди Тома Сойєра». Том Сойєр і Гекльберрі Фінн. |
|
36 |
|
М.Твен. «Пригоди Тома Сойєра». Портрет Тома Сойєра. ТЛ: портрет. |
|
37 |
|
М.Твен. «Пригоди Тома Сойєра». Ставлення автора до своїх героїв. |
|
38 |
|
М.Твен. «Пригоди Тома Сойєра». Провідні ідеї твору(дружба,любов,люданість та інше). ТЛ: початкове поняття про сюжет. |
|
39 |
|
Елеонор Портер(1868-1920). «Полліанна». Знайомство з її всесвітньо відомим романом-бестселером. ТЛ: початкове поняття про роман. |
|
40 |
|
Е. Портер. «Полліанна». Щирість, мужність і оптимізм героїні твору, її вплив на життя міста. |
|
41 |
|
Е. Портер. «Полліанна». Полліанна та її друзі. |
|
42 |
|
Е. Портер. «Полліанна». Художні засоби розкриття образу Полліанни. |
|
43 |
|
Е. Портер. «Полліанна». Ідея радості життя й відкриття світу у творі. |
|
44 |
|
РМ 2. Написання листа від імені Полліани з порадами нашим сучасникам щодо ставлення до людей. |
|
45 |
|
ПЧ 2. Астрід Ліндґред. «Пеппі Довгапанчоха». (твір прочитаний заздалегідь). |
|
46 |
|
Контрольна робота 4 по темі: «Світ дитинства». |
|
Сила творчої уяви(11 год). |
|||
47 |
|
Льюїс Керролл(1832-1898). «Аліса в Країні Див». Творча історія книжки, її зв'язок із біографією письменника та життям Англїї «вікторіанської» доби. ТЛ: початкові поняття про фантастику. |
|
48 |
|
Л.Керролл. «Аліса в Країні Див». Образ Аліси, світ її уяви і захопливі пригоди. ТЛ: поглиблене поняття про казку(літературну). |
|
49 |
|
Л.Керролл. «Аліса в Країні Див». Персонажі , які оточують героїню. |
|
50 |
|
Л.Керролл. «Аліса в Країні Див». Особливості художньої мови твору. ТЛ: поглиблене поняття про повість. |
|
51 |
|
Л.Керролл. «Аліса в Країні Див». Організація казки як гри( гра з часом і простором, гра зі словами(назвами),гра з правилами). |
|
52 |
|
РМ 3. Випадки порушення логіки у творі Льюїса Керролла «Аліса в Країні Див». |
|
53 |
|
Марина Іванівна Цвєтаєва(1892-1941). «Книги в червоній палітурці». Чарівний світ літератури й мистецтва у вірші М. І. Цвєтаєвої. ТЛ: поглиблене поняття про вірш. |
|
54 |
|
М.І.Цвєтаєва. «Книги в червоній палітурці». Знайомі образи з прочитаних книг( Том Сойєр, Гекльберрі Фінн та ін.). Образ ліричної героїні, котра любить читати. |
|
55 |
|
М.І.Цвєтаєва. «Книги в червоній палітурці». Роль літературних і музичних асоціацій у творі. |
|
56 |
|
ПЧ 3. Ернст Теодор Амадей Гофман. «Лускунчик». |
|
57 |
|
Контрольна робота 5 по темі: «Сила творчої уяви». |
|
Сучасна література. У колі добрих героїв. (11 год). |
|||
58 |
|
Що таке класична та сучасна література. Права читача. Засоби створення образу героя. ТЛ: персонаж і герой літературного твору. |
|
59 |
|
Роальд Дал(1916-1990). «Чарлі і шоколадна фабрика». Цікаві пригоди хлопчика Чарлі та його друзів на чарівній шоколадній фабриці містера Вонкі. |
|
60 |
|
Р.Дал. «Чарлі і шоколадна фабрика». Доброта і щирість головного героя. |
|
61 |
|
Р.Дал. «Чарлі і шоколадна фабрика». Дитячі персонажі в класичній та сучасній літературі: динаміка змін. |
|
62 |
|
Р.Дал. «Чарлі і шоколадна фабрика». Порівняння твору та екранізації(кіно) на нього. |
|
63 |
|
Туве Янсон(1914-2001). «Комета прилітає». Чарівність художнього світу твору. |
|
64 |
|
Т.Янсон. «Комета прилітає». Персонажі твору, утілення в них ідей доброти,щирості,сімейних цінностей. |
|
65 |
|
Т.Янсон. «Комета прилітає». Характер та основні риси Мумі-троля. |
|
66 |
|
РМ 4. Написання твору-роздуму на тему: «Як мумі-тролі ставляться до природи». |
|
67 |
|
ПЧ 4. Астрід Лінґрен.«Малюк і Карлсон». |
|
68 |
|
Контрольна робота 6 по темі: «Сучасна література. У колі добрих героїв». |
|
Підсумки(2 год). |
|||
69 |
|
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу. |
|
70 |
|
Порівняння зарубіжньої та української літератури. |
|