КТП по зарубіжній літературі 5 клас(справжнє)

Про матеріал
Зроблено для планування уроків у п'ятому класі по зарубіжній літературі. Поділ: * І семестр ( 32 години ) ; * ІІ семестр ( 38 годин ) .
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування із зарубіжної літератури 5 клас

(2 год на тиж., 70 год на рік)

Номер

Дата

Зміст уроку,тема.

Домашні завдання.

Вступ (2 год).

 

1

 

Художня література — духовна скарбниця людства. Роль книжки у сучасному житті.

 

2

 

Фольклор, його характерні ознаки. Фольклорні жанри різних народів( прислів'я,приказки , загадки ,пісні). Гуманістичні цінності,втілені у фольклорних творах різних народів. Література і фольклор.

ТЛ: фольклор,прислів'я, приказка,загадка,пісня.

 

Казки народів світу(21 год).

Фольклорні казки(11 год).

3

 

Жанрова специфіка фольклорної і літературної казки. Різновиди казки ( про тварин , чарівні , соціально-побутові), їхні характерні ознаки.

ТЛ: алегорія.

 

4

 

Індійська народна казка «Фарбований шакал». «Панчатантра» — перша у світі фольклорна збірка , книга про основи житейської мудрості.  

 

5

 

Індійська народна казка «Фарбований шакал». Викриття в образах тварин негативних людських якостей. Повчальний зміст казки.  

 

6

 

Японська народна казка « Іссумбосі,або Хлопчик-Мізинчик». Національний колорит японських казок.

 

7

 

Японська народна казка « Іссумбосі , або Хлопчик-Мізинчик». Відображення любові до праці, кмітливості , сміливості, ставлення до природи в образі Іссумбосі.

 

8

 

Китайська народна казка « Пензлик Маляна». Поетизація мистецтва й уславлення образу митця в казці. 

 

9

 

Китайська народна казка « Пензлик Маляна». Значення фантастичних елементів.

 

10

 

Арабська народна казка « Синдбаб-мореплавець» (третя подорож). Утверждення жаги відкриття світу, мужності й людяності в творі.  

 

11

 

Арабська народна казка «Синдбаб-мореплавець» (третя подорож). Утілення в образі Синдбаба-мореплавця віри в перемогу людини над обставинами.

 

12

 

ПЧ 1. Російська народна казка « Василиса Прекрасна».

 

13

 

Контрольна робота 1 по темі : « Вступ.Казки народів світу (фольклорні казки)».

 

Літературні казки (10 год).

14

 

Брати Якоб і Вільгейм  Ґрімм. «Пані Метелиця». Значення діяльності  братів Я. І В. Ґрімм у збиранні й збереженні фольклору. 

 

15

 

Брати Я. і В. Ґрімм. «Пані Метелиця».  Моральні цінності в казці. Характеристика образів персонажів.

ТЛ: антитеза.

 

16

 

Олександр Сергійович Пушкін (1799-1837). Вступ до поеми «Руслан і Людмила». Система образів. Автор.

ТЛ: початкове поняття про автора.

Напам'ять

17

 

О. С. Пушкін. Вступ до поеми «Руслан і Людмила». Синтез фольклорних і літературних елементів у творчості О.Пушкіна.

ТЛ: початкові поняття про оригінал і переклад.

 

18

 

Ганс Крістіан Андерсен(1805-1875). «Соловей». Протиставлення «справжнього» і «штучного» в казці «Соловей».

 

19

 

Г.К. Андерсен. «Соловей». Соловей як утілення сили природи і мистецтва. 

 

20

 

Оскар Уальд(1854-1900). «Хлопчик-зірка». Казкові персонажі ,їхня характеристика. 

 

21

 

О. Уальд. «Хлопчик-зірка». Основний конфлікт. Символічний зміст назви твору.

 

22

 

О. Уальд. «Хлопчик-зірка».  Еволюція образу головного героя.

 

23

 

Контрольна робота 2 по темі: «Казки народів світу(літературні казки).

 

Природа і людина (9 год).

24

 

Джон Кітс(1795-1821). «Про коника та цвіркуна». Поетизація образу природи у вірші, його ідея(«Поезія землі не вмре ніколи...»).

ТЛ: початкове поняття про вірш, пейзаж.

 

25

 

Йоганн Вольфанг Ґете(1749-1832). «Нічна пісня подорожнього». Зображення взаємозв'язку різних сфер природи й людини у поетичному творі.

ТЛ: тема,ідея.

Напам'ять

26

 

Й.В. Ґете. «Нічна пісня подорожнього». Варіативність українського перекладу цього зарубіжного(німецького) твору.

 

27

 

Генріх Гейне(1797-1856). «Задзвени із глибини…». Утілення краси весняної природи у творі. Зв'язок із фольклором(пісня).

ТЛ: епітет,метафора.

Напам'ять

28

 

Г. Гейне. «Задзвени із глибини». Елементи фольклору в літературних творах про природу.

 

29

 

Ернест Сетон-Томпсон(1860-1946). «Снап». Авторські спостереження за світом природи. 

ТЛ: оповідання(повторення).

 

30

 

Е. Сетон-Томпсон. «Снап». Утвердження любові до всього живого. 

 

31

 

Е. Сетон-Томпсон. «Снап». Зображення художніх образів,їхня розкриття в подіях твору.

 

32

 

Контрольна робота 3 по темі: «Природа і людина».

Закінчення І семестру .

 

Світ дитинства (14 год).

33

 

Марк Твен(1835-1910). «Пригоди Тома Сойєра». Світ дорослих і світ дітей у повісті.

ТЛ: початкове поняття про повість.

 

34

 

РМ 1. Складання простого плану до розділу: «Чудовий маляр».

 

35

 

М.Твен. «Пригоди Тома Сойєра». Том Сойєр і Гекльберрі Фінн.

 

36

 

М.Твен. «Пригоди Тома Сойєра». Портрет Тома Сойєра.

ТЛ: портрет.

 

37

 

М.Твен. «Пригоди Тома Сойєра». Ставлення автора до своїх героїв.  

 

38

 

М.Твен. «Пригоди Тома Сойєра». Провідні ідеї твору(дружба,любов,люданість та інше).

ТЛ: початкове поняття про сюжет.

 

39

 

Елеонор Портер(1868-1920). «Полліанна». Знайомство з її всесвітньо відомим романом-бестселером.

ТЛ: початкове поняття про роман.

 

40

 

Е. Портер. «Полліанна». Щирість, мужність і оптимізм героїні твору, її вплив на життя міста.

 

41

 

Е. Портер. «Полліанна». Полліанна та її друзі.

 

42

 

Е. Портер. «Полліанна». Художні засоби розкриття образу Полліанни.  

 

43

 

Е. Портер. «Полліанна». Ідея радості життя й відкриття світу у творі.

 

44

 

РМ 2. Написання листа від імені Полліани з порадами нашим сучасникам щодо ставлення до людей.

 

45

 

ПЧ 2. Астрід Ліндґред. «Пеппі Довгапанчоха». (твір прочитаний заздалегідь). 

 

46

 

Контрольна робота 4 по темі: «Світ дитинства».

 

Сила творчої уяви(11 год).

47

 

Льюїс Керролл(1832-1898). «Аліса в Країні Див». Творча історія книжки, її зв'язок із біографією письменника та життям Англїї «вікторіанської» доби.

ТЛ: початкові поняття про фантастику.

 

48

 

Л.Керролл. «Аліса в Країні Див». Образ Аліси, світ її уяви і захопливі пригоди.

ТЛ: поглиблене поняття про казку(літературну).

 

49

 

Л.Керролл. «Аліса в Країні Див». Персонажі , які оточують героїню.

 

50

 

Л.Керролл. «Аліса в Країні Див». Особливості художньої мови твору.

ТЛ: поглиблене поняття про повість.

 

51

 

Л.Керролл. «Аліса в Країні Див». Організація казки як гри( гра з часом і простором, гра зі словами(назвами),гра з правилами).

 

52

 

РМ 3. Випадки порушення логіки у творі Льюїса Керролла «Аліса в Країні Див».  

 

53

 

Марина Іванівна Цвєтаєва(1892-1941). «Книги в червоній палітурці». Чарівний світ літератури й мистецтва у вірші М. І. Цвєтаєвої.

ТЛ: поглиблене поняття про вірш.

 

54

 

М.І.Цвєтаєва. «Книги в червоній палітурці». Знайомі образи з прочитаних книг( Том Сойєр, Гекльберрі Фінн та ін.). Образ ліричної героїні, котра любить читати.

 

55

 

М.І.Цвєтаєва. «Книги в червоній палітурці». Роль літературних і музичних асоціацій у творі.

 

56

 

ПЧ 3. Ернст Теодор Амадей Гофман. «Лускунчик».

 

57

 

Контрольна робота 5 по темі: «Сила творчої уяви».

 

Сучасна література. У колі добрих героїв. (11 год).

58

 

Що таке класична та сучасна література. Права читача. Засоби створення образу героя.

ТЛ: персонаж і герой літературного твору.

 

59

 

Роальд Дал(1916-1990). «Чарлі і шоколадна фабрика». Цікаві пригоди хлопчика Чарлі та його друзів на чарівній шоколадній фабриці містера Вонкі.

 

60

 

Р.Дал. «Чарлі і шоколадна фабрика». Доброта і щирість головного героя.

 

61

 

Р.Дал. «Чарлі і шоколадна фабрика». Дитячі персонажі в класичній та сучасній літературі: динаміка змін.

 

62

 

Р.Дал. «Чарлі і шоколадна фабрика». Порівняння твору та екранізації(кіно) на нього.

 

63

 

Туве Янсон(1914-2001). «Комета прилітає». Чарівність художнього світу твору.

 

64

 

Т.Янсон. «Комета прилітає». Персонажі твору, утілення в них ідей доброти,щирості,сімейних цінностей.

 

65

 

Т.Янсон. «Комета прилітає». Характер та основні риси Мумі-троля.

 

66

 

РМ 4. Написання твору-роздуму на тему: «Як мумі-тролі ставляться до природи».

 

67

 

ПЧ 4. Астрід Лінґрен.«Малюк і Карлсон».

 

68

 

Контрольна робота 6 по темі: «Сучасна література. У колі добрих героїв».

 

Підсумки(2 год).

69

 

Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.

 

70

 

Порівняння зарубіжньої та української літератури.   

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Вл Ол
Додано
21 червня 2019
Переглядів
2132
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку