ЮУрок позакласного читання 1.Російська народна казка"Василиса Прекрасна ".

Про матеріал
Конспект уроку позакласного читання. Російська народна казка: "Василиса Прекрасна",в якому є завдання,табиці та повна розробка уроку.
Перегляд файлу

Тема: ПЧ 1. Російська народна казка «Василиса Прекрасна».

Мета: збагачуємо свій словниковий запас; вчимося гарно читати; аналізуємо художній твір; добираємо ключові слова та цитати до героїв, виконували завдання; виховуємо в собі гарні риси характеру та моральні цінності.

Обладнання: збірка російських народних казок (текст «Василиса Прекрасна»); ілюстрації казки.

Тип уроку: засвоєння знань, умінь та навичок.

                                                                                                                Давно, в  дитячий   любий вік,

                                                                                                                В далекім ріднім краю

                                                                                                                Я чула казку. Чула раз,

                                                                                                                А й досі пам'ятаю.

                                                                                                                Леся Українка

                                     Хід уроку:

І. Актуалізація опорних знань.

1. Бесіда:

- що таке фольклор;

- у чому полягає відмінне та спільне між фольклором та літературою.

- які є жанри фольклору;

- що таке казка;

- які є групи казок;

- що таке алегорія.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

1.Слово вчителя:

В дитинстві всі слухали казки від батьків. Кожен народ має свої казки, в яких вони по-різному відображали свої уявлення про красу , силу та доброту. Найулюбленішими були у всіх мабуть фантастичні казки , у яких ми читали про те, чого в житті не може бути. На цьому уроці ми познайомимося із фантастичною казкою.

ІІІ. Оголошення теми, мети уроку.

1.Скарбниця нових слів(словничок,словниковий запас):

Вдова — жінка,яка втратила свого чоловіка.

Баба-яга — чаклунка ,яка жила в хатинці на куриних ніжок.

Свічник — прилад, який використовували для освітлення будівлі(ставили на нього свічки та запалювали). Лампа в Середньовіччі.

2. Слово вчителя:

Ще з дитинства вас навчали двум основним словам: «добро» та «зло». Вони мають дуже велику силу,але вони є антонімами(словами,які протилежні за значення). І щоб це двоести,я розкажу одне прислів'я: «Добро будує, а зло руйнує».

 

 3. Робота зі змістом казки:

Бесіда:

  • Який герой сподобався найбільше?;
  • Який герой сподобався найменше?;
  • Який епізод сподобався найбільше?;
  • Який епізод сподобався найменше?;

4. Робота зі таблицями:

Таблиця 1 («до» і «після» , порівняння пешої та другої родини)..

До

Після

Мирне життя

(Тяжка робота)

Любов батьків

(Образи,зневага)

Варіанти учнів

Варіанти учнів

 

Таблиця 2( порівняння Василиси та мачушиних дочок).

Василиса Прекрасна

Доньки мачухи

Красуня

(Негарні)

Добра

(Злі)

Роботяща

(Вередливі)

Працелюбна

(Ліниві)

(Ворогували)

 

6. Переказування та зачитування епізодів казки:

1. Що требя переказування:

- похід до баби-яги за вогнем;

- епізод із царем.

2. Що треба виразно читати:

- праця у баби-яги;

- повернення додому.

ІV. Узагальнення і систематизація вивченого.

1.Запитання.

1.Що подарувала мама?

2.На кому купець одружився?

3. Чим допомагала лялька?

4. Навіщо Василису відпрпвили до баби-яги?

5. Кого вона бачила у лісі?

6. Що треба було робити у баби-яги?

7. Чому баба-яга вигнала Василису?

8-9.Чому Василиса хотіла закопати череп?Чому не закопала?

10. Як зустріли Василису удома?

11.  З чого вишиті сорочки?

12. Як нагородив цар?

V. Домашнє завдання.

Підготуватися до контрольної роботи.

docx
Додав(-ла)
Вл Ол
Додано
21 червня 2019
Переглядів
929
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку