Презентація «Узагальнення знань про прикметник як частину мови».

Про матеріал
Завданням уроку є систематизувати знання учнів про прикметник, його роль у реченні; формувати вміння учнів вживати прикметники в усному і писемному мовленні; розвивати увагу, спостережливість, вміння аналізувати, співставляти, узагальнювати, систематизувати мовні явища. Для роботи на уроці дібрано цікавий матеріал про квіти-обереги, традиції українського народу.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

УРОК-ВІНОЧОКТема: Узагальнення знань про прикметник як частину мови. Підготувала: вчитель початкових класів Дубенської ЗОШ І-ІІІ ст №6 Саюк Тетяна Володимирівна

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Ознаки до іменників: I групаземля, життя,хмарки, руки, квіти. II група сонце, небо, очі, голос, погляд. Перше завдання. Прочитайте вірш. Випишіть словосполучення прикметника з тією частиною мови, з якою він пов'язаний.

Номер слайду 9

I групаземля, життя,хмарки, руки, квіти. Земля – ласкава, люба, рідна;Життя – прекрасне, золоте;Хмарки - бистрокрилі,весняні, літні, зимові;Руки – теплі і надійні;Квітки – білі, сині, червоні, жовті, голубі. II група сонце, небо, очі, голос, погляд. Сонце – щире, золоте;Небо – лагідне, погідне;Очі в мами – добрі, ніжні;Голос - чистий і дзвінкий;Погляд – сонячний, ясний. Перевірка

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Друге завдання — робота над складанням прислів'їв.І група: Ранні, росу, пташки, слізки, п’ють, а , ллють, пізні. З, хмарки, дощ, буває, великої, малий.ІІ група: Стежка, доброї, до, втоптана, криниціКолос, гнеться, до, повний, угору, пнеться, землі, а, порожній.

Номер слайду 12

ПеревіркаІ група: Ранні пташки росу п’ють, а пізні - слізки ллють. З великої хмарки буває малий дощ.ІІ група: До доброї криниці втоптана стежка. Повний колос до землі гнеться, а порожній угору пнеться.

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Третє завдання - робота над синонімами. Випишіть групи прикметників-синонімів. Безмежний, ніжний, старий, видатний, делікатний, неосяжний, безконечний, визначний, старезний, знатний, м’який, неозорий, тонкий, видний, безмірний, давній, витончений, архаїчний.

Номер слайду 16

Безмежний, неосяжний , безконечний, неозорий, безмірний. Ніжний, делікатний, тонкий, м’який, витончений. Старий, старезний, давній, архаїчний. Видатний, визначний, знатний, видний, Перевірка

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Четверте завдання. Знайдіть зайві «слова» в кожній групі і викресліть їх.І група: Чоловічий рід: полум’яний, ранній, веселі, корінний, люта, сільський, урожайний. Жіночий рід: рум’яна, синя, болотяні, коричнева, сонячне, містка, гарбузова. Середній рід: яскраве, молоде, гайові, вранішнє, денний, професійне, дружнє.ІІ група: Чоловічий рід:лляний, прямі, квітковий, полуничний, панське, міський, овечий. Жіночий рід: жовтувата, літня, м’ясна, картопляне, картопляне, підводна, небесні, коротка. Середній рід: довге, журливе, вечірнє, кумедні, сонячне, польське, помилкова.

Номер слайду 20

І група: Чоловічий рід: полум’яний, ранній, веселі, корінний, люта, сільський, урожайний. Жіночий рід: рум’яна, синя, болотяні, коричнева, сонячне, містка, гарбузова. Середній рід: яскраве, молоде, гайові, вранішнє, денний, професійне, дружнє.ІІ група: Чоловічий рід: лляний, прямі, квітковий, полуничний, панське, міський, овечий. Жіночий рід: жовтувата, літня, м’ясна, картопляне, підводна, небесні, коротка. Середній рід: довге, журливе, вечірнє, кумедні, сонячне, польське, помилкова. Перевірка

Номер слайду 21

Наче сонце, серединка,Пелюстків біла хустинка. Знає бджілка і мурашка,Що звуть квіточку…

Номер слайду 22

На стрункій високій ніжці, у хустині-білосніжці, стою я та всміхаюся жовтуватим оком. Мене теж люблять люди. Вплітають мене у вінки, ворожать на мені. Любить – не любить. А я не тільки гарна квітка, а ще й цінна лікарська рослина. Відвар з моїх квіточок використовують у разі простудних захворювань, кашлю, зубного болю, шлункових хвороб, нервового збудження, хвороб очей, полощуть горло, купають немовлят і миють волосся.

Номер слайду 23

П'яте завдання. З букв прикметника «променистий» утворіть якнайбільше іменників. Доберіть до них можливі ознаки.«Променистий» Наприклад, син – люблячий, рідний, дорослий, працьовитий, турботливий.

Номер слайду 24

Номер слайду 25

Шосте завдання — «Метаграми». I група: рідний — вічний. II група: темний — чесний. Слова з метаграм змініть так, щоб вони відповідали на запитання яка? З одним зі слів складіть речення.

Номер слайду 26

Сині зірочки пухнастіВиглядають з жита,Мов веселі оченята. Як їх не любити!

Номер слайду 27

Номер слайду 28

Сьоме завдання – доповнити казку Казка Двоє друзів – Іменник і Прикметник, вирішили погратись у гру «Сполучи слова». Для цього вони приготували свої приклади.- Пілот, - почав Іменник, а Прикметник додав: - Відважний, чудовий, видатний, військовий.- А тепер пограємось у зміну форми, - запропонував Іменник. – Спочатку – за числами, а потім – за відмінками.- Пісня, - сказав Іменник.- Весела, дзвінка, колискова, - сказав Прикметник.- Пісні, - сказав Іменник.- Веселі, дзвінкі, колискові, - сказав Прикметник.- Мед, - продовжував Іменник.- Смачний, гречаний, запашний, - додав Прикметник.- Меду, - запропонував Іменник.- Смачного, гречаного, запашного, - сказав Прикметник.- А тепер давай позмінюємо наші слова за родами, - запропонував Прикметник.- Не розумію тебе, - відповів Іменник, - як це?

Номер слайду 29

Номер слайду 30

Номер слайду 31

Молодці!

pptx
Додано
19 лютого
Переглядів
264
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку