3 травня о 18:00Вебінар: На допомогу вчителю: онлайн-тести «На Урок» в освітньому процесі

Урок. Розвиток мовлення на тему "Моє місто"

Про матеріал
Конспект уроку з української мови . Урок розвитку мовлення на тему "Моє місто"
Перегляд файлу

                                                        Урок розвитку мовлення.        

Тема: Текст-опис (з елементами розповіді) «Моє місто»

Мета: повторити і закріпити знання учнів про текст, типи текстів; формувати уміння складати текст за планом та опорними словами; розвивати усне і писемне мовлення; виховувати любов до рідного міста.                                                      Хід уроку

І.  Організаційний момент.

ІІ. Оголошення теми і мети уроку.

Вірш Л. Костенко «Усе моє, зветься Україна»

(читання вчителем)

Усе моє, все зветься Україна

…Буває, часом сліпну від краси.

Спинюсь, не тямлю, що за диво, -

Оці степи, це небо, ці ліси,

Усе так гарно, чисто, незрадливо,

Усе як є – дорога, явори,

Усе моє, все зветься Україна.

Така краса, висока і нетлінна,

Що хоч спинись і з Богом говори…

Робота над віршем.

  • Про що в ньому розповідається?
  • Розкажіть про свій улюблений куточок нашої Батьківщини. (Діти діляться своїми враженнями).

Отже,  сьогодні  на уроці ми помандруємо рідним містом і напишемо текст-опис з елементами розповіді.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

  • Пригадайте, з яких частин складається текст.
  • Які типи текстів ви знаєте?
  • Чим відрізняється текст-опис від тексту-розповіді?
  • Поясніть, що значить написати текст-опис з елементами розповіді?

ІV. Робота над планом та опорними словами.      

-  Прочитайте план та опорні слова.

          Моє місто

   План

1.Як називається твоє місто.

2. Чому його так назвали?

3. Які установи, підприємства, навчальні заклади є  у твоєму місті?

4. Як змінилось твоє місто за останні роки?

5. Чим воно славне?

6. Що ти робиш для того, щоб твоє місто стало ще кращим?

Словник: школи, дитячі садочки; високі будівлі, широкі вулиці, торговельний комплекс, заводи; парки, затишні алеї, запашні троянди; гарні, ошатні хати, зелені садки, барвисті клумби, широкі лани, голубе плесо ставка, жовтогарячі соняхи, працьовиті люди.

Які слова ви б використали до 1 (2, 3, 4, 5, 6) пунктів плану?

Фізкультхвилинка

V. Складання учнями усної розповіді її аналіз.

 1.  Зразок твору.

                                              Моє місто

  1. Я живу у прекрасному місті Рівне. В ньому знаходяться красиві архітектурні будівлі, собори, церкви, театри, галереї, школи, кінотеатри, пам’ятники.

У Рівному є багато красивих вулиць, але одна з них найдовша - це центральна, яка має назву Соборна, тому що на ній знаходяться Покровський та Свято-Воскресенський собори. А ще через моє місто протікає річка, яка носить назву Устя.

Рівне - це робоче місто, в якому є заводи, фабрики, виробництва. Є чудові місця відпочинку.

Я люблю своє місто, в якому народився та живу.

  1. Я живу у місті Рівне. Це моє рідне місто і воно знаходиться на заході України. Рівне - невелике місто, але дуже гарне і чисте. Є багато місць, які варто відвідати. Серед них: парк ім.Шевченка, парк “Лебедине озеро”, зоопарк, площа Незалежності, драматичний театр, Свято-Покровський собор, пам’ятники. Крім того, у нашому місті є 2 кінотеатри, музеї, супермаркети.

Я люблю проводити свій вільний час у кінотеатрі, на льодовому катку та у скейт-парку. Вважаю, що моє місто - найкраще.

2.Орфографічна підготовка.

Вулиця, торгівельний комплекс, ошатні хати, називається, барвисті клумби, жовтогарячі, працьовиті.

VІ. Самостійна робота (запис учнями складеного тексту).

VІІ. Перевірка самостійної роботи. Аналіз текстів.

VІІІ. Підсумок уроку.

doc
Додано
20 лютого
Переглядів
62
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку