Презентація "Узагальнювальне слово перед однорідними членами речення"

Про матеріал
Містить завдання, що сприяють розвитку самостійного мислення учнів, підвищують їхню пізнавальну активність, дають змогу вчителеві створити ситуацію дослідження на уроці.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Узагальнювальне слово перед однорідними членами речення

Номер слайду 2

Перевір себе. Завдання 1. Спиши, розставляючи розділові знаки, підкресли граматичні основи й другорядні члени, накресли схему речення. Зразок. Вона подякувала й повернулася додому. О й О. Вона була добра лагідна плоха звичайненька слухняна роботяща.І хуха мріяла й удень і вночі, коли ж… вона зможе повернутися до своєї батьківщини. Бідна хуха бігала навколо дітей але не могла їм нагадати про Лиску.

Номер слайду 3

Узагальнювальне слово при однорідних членах речення. ДОСЛІДЖУЄМО. Визнач однорідні члени у реченні, знайди слово, яке об'єднує їх значення. Де воно розміщене відносно однорідних членів? Які розділові знаки вжито.1. Уже розцвіли ранні квіти: нарциси, крокуси, гіацинти. УС: О, О, О. 2. Весні радіє все: небо, земля, річки й гори. УС: О, О, О й О. Висновок: якщо узагальнювальне слово стоїть перед однорідними членами, то після нього ставимо двокрапку.

Номер слайду 4

Завдання 2. Прочитай речення. Визнач однорідні члени й узагальнювальні слова. Якою частиною мови вони виражені?Шумлять високі дерева: сосни, ялини, дуби. Сонце люблять усі: і старенький дідусь, і дорослі, і діти. Небо сьогодні різнобарвне: блакитне, пурпурове, помаранчеве. Сміх лунав усюди: у горах, у долинах, у ярах і навіть лісах. Висновок: узагальнювальне слово може виражатися іменником, займенником, прикметником, прислівником.

Номер слайду 5

Завдання 3. У поданих реченнях встав пропущені узагальнювальні слова, розстав розділові знаки, створи схему (УС: о, о і о)1. Я знаю такі літературні … епос лірику драму. Я знаю такі літературні роди: епос, лірику та драму (УС: О,О та О).2. На уроках ми вивчали такі … фольклору міфи й легенди казки й перекази. На уроках ми вивчали такі жанри фольклору: міфи й легенди, казки й перекази (УС: О Й О, О Й О).3. Письменники творять образ за допомогою художніх … метафори, епітета, уособлення. Письменники творять образ за допомогою художніх засобів: метафори, епітета, уособлення (УС: О, О, О).4. Мені сподобались твори … І. Франка, В. Королева-Старого, Олександра Олеся, З. Мензатюк. Мені сподобались твори письменників: І. Франка, В. Королева-Старого, Олександра Олеся, З. Мензатюк (УС: О, О, О, О).5. Найкраще запам'ятались … повісті Наталочка, Машка, патріотично налаштований привид. Найкраще запам'ятались герої повісті: Наталочка, Машка, патріотично налаштований привид (УС: О, О, О).

Номер слайду 6

Завдання 4. У схемах розстав розділові знаки. Склади речення за схемами. УС О О і О. УС О і О О і О. УС і О і О і О.

pptx
Додано
21 квітня 2021
Переглядів
762
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку