Презентація розрахована для повторення матеріалу з математики учнями 6 класу. Вона також показує як виникли дроби та яке значення вони мають у житті людей різних професій.
Урок математики в 6 класі. Автор Опанасенко М.І. вчитель фізики та математики Гланишівської гімназії.
Номер слайду 3
Без знання дробів,ніхто не може вважати себе знавцем арифметики. Марк Тулій Цицерон
Номер слайду 4
повторити та систематизувати вивчену тему; перевірити знання і вміння учнів виконувати множення і ділення, розвивати кругозір, логічне мислення, обчислювальні навички, усний рахунок, пізнавальну активність; виховувати культуру запису, мову, охайність, наполегливість, цікавість до математики.
Номер слайду 5
Номер слайду 6
Щоб помножити дріб на натуральне число… Добутком двох дробів є… Щоб знайти дріб від числа… Взаємно обернені числа це… Щоб поділити дріб на дріб… Щоб знайти число за його дробом… Щоб поділити дріб на дріб… Щоб знайти відсотки від числа… Скоротити дріб означає… Перетворити звичайний дріб у десяткоий…
Номер слайду 7
Історія виникнення дробів бере свій початок ще з ранньої стадії розвитку людини. Коли мисливці після полювання ділили між собою здобич, то нерідко доводилося стикатися з дробним діленням. Їм доводилося ділити 2 тварини на 3 мисливці. Ось і отримував кожний 2/3 здобичі. Крім цього, у стародавніх людей вже починали з'являтися потреби перерахування довжини, ширини, площі і т.д. А так як результат вимірювання не завжди був цілим числом, то почали з'являтися дробові числа.
Номер слайду 8
Які з дробів правильні, а які – неправильні? Запишіть у вигляді дробу: 3 : 7= 12 : 8= , 11 : 11= Виконайте множення: 1) ; 2) ; 3) ; 4) . Знайдіть число, обернене до ; ; 5; 0,1. Обчисліть:
Номер слайду 9
Номер слайду 10
У фізиці та хімії дроби використовуються при перетворенні формул та в обрахунках. Дроби потрібні в біології для розв’язування задач на схрещування осіб з різними ознаками. А ще: 1/12 маси тіла людини становить кров; Ѕ всієї крові міститься в кровоносних судинах; 1/5 у печінці; 4/25 у селезінці; 1/10 у підшкірних судинах; 3/50 л крові виштовхується за одне скорочення серця. Дроби необхідні для розв’язання географічних задач. Цікавим є те, що 3/4 земної поверхні покрито водою; 1/4 – суша; 1/8 – поверхня Землі на якій можна жити; 1/8 - пустелі, гори, ліси; 3/32 – місця , де можуть жити люди; 1/32 – поля, де вирощують врожай. Уявіть собі, що яблуко – це наша Земля . Розріжте його на частинки і ви побачите, яка мала частина Землі придатна для життя людини.
Номер слайду 11
Задача вчителя фізики Швидкість поширення звуку в повітрі становить 17/4 від швидкості поширення звуку у воді. З якою швидкістю поширюється звук у повітрі, якщо у воді він поширюється зі швидкістю 1500 м/с? Задача вчителя біології Середня маса шестикласника становить 36 кг. Кров становить маси тіла дитини, а всієї крові міститься в кровоносних судинах. Яка кількість крові знаходиться у судинах? Задача вчителя географії Площа суходолу на земній кулі приблизно дорівнює 150 млн. км2. Південна Америка займає 12%, а Африка – 20% суходолу. Яка площа вказаних материків?
Номер слайду 12
Водій . Я відправився в рейс з пункта А в пункт В, відстань між якими 300 км. В 14г 30хв я проїхав сьому частину шляху. З якою швидкістю потрібно рухатись, щоб прибути в пункт призначення в 17.00. Пекар-кондитер. Я приготував 860 г крему, 1\5 крему становить лимонна цедра, 1\4 крему становить цукор, а решта вершки. Скільки вершків у кремі?
Номер слайду 13
Електрик. Я проклав 24 м дроту, що становить 2\7 від заданого плану. Скільки потрібно мені ще прокласти дроту? Продавець. До нашого магазину завезли 360 кг фруктів, 4\9 з них становили апельсини. Скільки ж апельсинів завезли до магазину. Мама дала Ганнусі 350 грн для покупки ковбаси та сиру. За ковбасу вона заплатила 1\5 всіх грошей, а за сир 2\5 всіх грошей. Скільки грошей повернула Ганнуся мамі?
Номер слайду 14
Тракторист. Ми в трьох зорали 315 га землі. Перший зорав 4/7 усієї землі, другий 8/21. Скільки гектарів землі зорав третій тракторист? Менеджер. Протягом вересня 2020 року на Переяславському сирзаводі було виготовлено 260 тонн кефіру, сирів чедерних у 9/20 , а масла вершкового у 3/20 разів більше, ніж кефіру. На скільки тонн більше виготовлено сиру, ніж масла?
Номер слайду 15
Уявімо, що людство не винайшло дробів. Яким би було ваше сьогодення без них?
Номер слайду 16
Повторити п.11-18 , виконати завдання №3 на сторінці145. Підготуватися до контрольної роботи. Ви до знань зробили крок, У навчанні бажаємо удачі. Хай цікавим буде кожен ваш урок І розв'язуються правильно задачі.