Урок - вікторина.
Тема: Відношення і пропорції. Розв’язування рівнянь на основі властивості пропорції.
Цілі:
Тип уроку: узагальнення і систематизація знань.
Епіграф
Хто нічого не знає, тому в нічому помилятися.
Менандра (342-291 до н.е.), давньогрецький поет
Математика цікава тоді, коли живить нашу винахідливість і здатність міркувати.
Д. Пойа
Хід уроку.
І. Організаційний момент. Перевірка домашнього завдання.
На дошці розв’язані рівняння з домашнього завдання з допущеними помилками. Учням необхідно знайти помилки та виправити їх.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Математика - цариця наук. Її коханий - істина, її вбрання - простота та ясність. Палац цієї володарки оточений тернистими заростями і, щоб досягти його, кожному треба продертися крізь хащі. Випадковий подорожній не знайде в її палаці нічого привабливого. Краса його відкривається лише розуму, який любить істину і загартовується в боротьбі з труднощами.
ІІІ. Математичний турнір.
Клас об’єднується в три команди. Турнір складається із чотирьох етапів:
Під час розминки командам задають теоретичні запитаня. На обміркування дається не більше 30 секунд.
Правильна відповідь, яку надано відразу ж, приносить команді 2 бали. Якщо команда помилилася, але виправила помилку самостійно, - 1 бал.
Якощо команда не змогла дати відповідь, відповідає інша команда.
Запитання до команд:
Вікторина проводиться в усній формі. Команда, що відповідає правильно першою, одержує 1 бал.
а) 2; 3; 4; 6. б) 2; 4; 5; 10. в) 3; 4; 7; 8 ?
2. Чи є істинною пропорція:
а) 5 : 25=4 : 20; б) 120 : 3= 60 : 20. в) 18 : 6=27 : 9 ?
3. Замініть дані відношення відношеннями цілих чисел:
а) 1,2 : 1,5; б) 1,3 : 2,05; в) 2,07 : 3,84.
3. Конкурс «Хто більше?»
У цьому конкурсі командам пропонується, використовуючи властивість пропорції, з чисел 2; 6; 10; 30; скласти якнайбільшу кількість пропорцій. Перемагає, та команда, яка складе найбільшу кількість пропорцій.
4. Конкурс «Вгадай ім’я математика».
Кожній з команд пропонується розв’язати 6 рівнянь, відповіді на які будуть відповідати літерам алфавіту. З вгаданих літер необхідно скласти ім’я математика.
1 команда |
2 команда |
3 команда |
1) х : 5 =7 : 35;
2) 6 : х = 30 : 7;
3) ;
4) ;
5) ;
6) 5 : 63х = .
|
1) ;
2) ;
3) ;
4) ;
5) ;
6) . |
1) ;
2) ;
3) ;
4) ;
5) ;
6) . |
1 команда
К |
О |
Е |
Д |
В |
С |
4 |
0,06 |
1 |
|
|
10 |
2 команда
О |
К |
В |
С |
Е |
Д |
0,075 |
3 |
8,4 |
28 |
1 |
|
3 команда
О |
Е |
К |
В |
С |
Д |
0,2 |
9 |
24 |
|
14 |
|
Евдокс Книдський (409 – 356 р. до н.е.) – в молоді роки навчався в Афінах у Платона, потім багато мандрував і нарешті оселився в рідному місті Книді в Карії (Мала Азія), де заснував цілу школу математиків та астрономів. Евдокс Книдський перший дав загальну теорію пропорцій.
ІV. Підсумки гри.
Визначається команда – переможниця та оцінюються найбільш активні учасники гри.
V. Підсумок уроку.
VІ. Домашнє завдання.
а) 75 : 30 = х : 3; б) 0,3 : 1,5 = х : 9; в) =; г) х : 1 = 4 : .