Урок "Відношення і пропорції. Розв’язування рівнянь на основі властивості пропорції".

Про матеріал
Тема: Відношення і пропорції. Розв’язування рівнянь на основі властивості пропорції. Цілі: • Формування предметних компетентностей: удосконалити вміння застосовувати означення та основну властивість пропорції до розв’язування задач; • Формування ключових компетентностей:  доречно та коректно вживати в мовленні математичну термінологію, чітко, лаконічно та зрозуміло формулювати думку;  оперувати числовою інформацією;  відбирати й застосовувати потрібні знання та способи діяльності для досягнення навчальної мети;  аргументувати та відстоювати свою позицію Тип уроку: узагальнення і систематизація знань.
Перегляд файлу

Урок -  вікторина.

 

Тема: Відношення і пропорції. Розв’язування рівнянь на основі властивості пропорції.

Цілі:

  • Формування предметних компетентностей: удосконалити вміння застосовувати означення та основну властивість пропорції до розв’язування задач;
  • Формування ключових компетентностей:
  • доречно та коректно вживати в мовленні математичну термінологію, чітко, лаконічно та зрозуміло формулювати думку;
  • оперувати числовою інформацією;
  • відбирати й застосовувати потрібні знання та способи діяльності для досягнення навчальної мети;
  • аргументувати та відстоювати свою позицію

Тип уроку: узагальнення і систематизація знань.

Епіграф

Хто нічого не знає, тому в нічому помилятися.
                                  Менандра (342-291 до н.е.),             давньогрецький  поет


Математика цікава тоді, коли живить нашу винахідливість і здатність міркувати.
Д. Пойа

 

Хід уроку.

 

І. Організаційний момент. Перевірка домашнього завдання.

 

На дошці розв’язані рівняння з домашнього завдання з допущеними помилками. Учням необхідно знайти помилки та виправити їх.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

 

Математика - цариця наук. Її коханий - істина, її вбрання - простота та ясність. Палац цієї володарки оточений тернистими заростями і, щоб досягти його, кожному треба продертися крізь хащі. Випадковий подорожній не знайде в її палаці нічого привабливого. Краса його відкривається лише розуму, який любить істину і загартовується в боротьбі  з труднощами.

 

ІІІ. Математичний турнір.

 

Клас об’єднується в три команди. Турнір складається із чотирьох етапів:

 

  1.   Розминка.

Під час розминки командам задають теоретичні запитаня. На обміркування дається не більше 30 секунд.

Правильна відповідь, яку надано відразу ж, приносить команді 2 бали. Якщо команда помилилася, але виправила помилку самостійно, - 1 бал.

Якощо команда не змогла дати відповідь, відповідає інша команда.

 

Запитання до команд:

  1.   Дайте означення відношення.
  2.   Що називається пропорцією?
  3.   Назвіть середні і крайні члени пропорції 8 : 4=10 : 5.
  4.   У чому полягає основна властивість пропорції?
  5.   Як знайти невідомий середній член пропорції?
  6.   Як знайти невідомий крайній член пропорції?

 

  1.   Вікторина.

Вікторина проводиться в усній формі. Команда, що відповідає правильно першою, одержує 1 бал.

  1. Визначте, чи можна скласти пропорцію із чисел:

а) 2; 3; 4; 6.       б) 2; 4; 5; 10.            в) 3; 4; 7; 8 ?

2. Чи є істинною пропорція:

     а) 5 : 25=4 : 20;  б) 120 : 3= 60 : 20.  в) 18 : 6=27 : 9 ?

3. Замініть дані відношення відношеннями цілих чисел:

     а) 1,2 : 1,5;         б) 1,3 : 2,05;             в) 2,07 : 3,84.

 

3. Конкурс «Хто більше?»

У цьому конкурсі командам пропонується, використовуючи властивість пропорції, з чисел 2; 6; 10; 30; скласти якнайбільшу кількість пропорцій. Перемагає, та команда, яка складе найбільшу кількість пропорцій.

 

4. Конкурс «Вгадай ім’я математика».

Кожній з команд пропонується розв’язати 6 рівнянь, відповіді на які будуть відповідати літерам алфавіту. З вгаданих літер необхідно скласти ім’я математика.

 

1 команда

2 команда

3 команда

1) х : 5 =7 : 35;

 

2) 6 : х = 30 : 7;

 

3) ;

 

4) ;

 

5) ;

 

6) 5 : 63х = .

 

1) ;

 

2) ;

 

3) ;

 

4) ;

 

5) ;

 

6) .

1) ;

 

2) ;

 

3) ;

 

4) ;

 

5) ;

 

6) .

 

 

1 команда

К

О

Е

Д

В

С

4

0,06

1

10

                                                    

2 команда

О

К

В

С

Е

Д

0,075

3

8,4

28

1

                                                    

3 команда

О

Е

К

В

С

Д

0,2

9

24

14

 

 

Евдокс Книдський (409 – 356 р. до н.е.) – в молоді роки навчався в Афінах у Платона, потім багато мандрував і нарешті оселився в рідному місті Книді в Карії (Мала Азія), де заснував цілу школу математиків та астрономів. Евдокс Книдський перший дав загальну теорію пропорцій.

 

ІV. Підсумки гри.

 

Визначається команда – переможниця та оцінюються найбільш активні учасники гри.

 

V. Підсумок уроку.

                              

                                

VІ. Домашнє завдання.

 

  1. Розв'яжіть рівняння:

а) 75 : 30 = х : 3; б) 0,3 : 1,5 = х : 9; в) =; г) х : 1 = 4 : .

  1. Розв'яжіть рівняння: а) =; б) =; в) =.
  2. Тарас робить 3 кроки за 5 с, а Сергій — 5 кроків такої ж довжини за 8 с.
    Хто із хлопців ходить швидше?

 

doc
Додано
20 листопада 2021
Переглядів
884
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку