Урок "Основна властивість дробу"

Про матеріал

Цілі:

• Формування предметних компетентностей: домогтися засвоєння основної властивості звичайного дробу; сформувати вміння виконувати вправи, що передбачають застосування основної властивості дробу;

• Формування ключових компетентностей:

 доречно та коректно вживати в мовленні математичну термінологію, чітко, лаконічно та зрозуміло формулювати думку;

 оперувати числовою інформацією;

 усвідомлювати цінність нових знань і вмінь;

 сприяти самовихованню старанності, охайності, чесності, самокритичності.

Тип уроку : засвоєння нових знань, умінь, навичок

Перегляд файлу

Тема:  Основна властивість дробу.

Цілі:

  • Формування предметних компетентностей: домогтися засвоєння основної властивості звичайного дробу; сформувати вміння виконувати вправи, що передбачають застосування основної властивості дробу;
  • Формування ключових компетентностей:
  • доречно та коректно вживати в мовленні математичну термінологію, чітко, лаконічно та зрозуміло формулювати думку;
  • оперувати числовою інформацією;
  • усвідомлювати цінність нових знань і вмінь;
  • сприяти самовихованню старанності, охайності, чесності, самокритичності.

 

Тип уроку  :  засвоєння нових знань, умінь, навичок

Епіграф

І математика безмежно різноманітна, як світ,

і міститься в усьому.

 

Микола Єругін

Хід уроку

  1. Організаційний етап
  2. Мотивація начальної діяльності.

Микола Миколайович Лузін.

Історії відомі випадки, коли математичні здібності виявляються не завжди рано. Видатний математик Лузін у школі аж ніяк не міх похвалитися успіхами в математиці. Його батькові навіть довелося запросити репетитора. Однак пізніше, коли Лузін познайомився з вищою математикою, він настільки захопився цією наукою, що незабаром став одним із найвидатніших учених.

  1.   Відомості  про  поняття «дріб»

ДРІБ – це …

У математиці це представлення чисел або математичних величин у вигляді результату операції ділення.

Найчастіше дріб подається у формі, де a - чисельник,

b — знаменник дробу.

 

      Дрібні свинцеві кульки, які вживаються для стрільби з мисливської рушниці.

 

Часто повторювані, короткі, переривчасті звуки, що виникають від ударів по чому-небудь, при стрільбі.

 

В музиці – «барабанна дріб»

 

“Кулеметний дріб”

 

На воєнно-морському флоті вираз «Дріб!» розуміється як: «Достатньо! Закінчити роботу!»

 

       “Чисельник – це гідність людини. Знаменник – це оцінка самого себе. Збільшити свій чисельник – свою гідність – не підвладно людині. Але кожен може зменшити свій знаменник – свою думку про себе і цим зменшенням наблизитись до ідеалу.”

Лев Миколайович Толстой

08.09.1828р.-07.11.1910р.

  1. Теоретична розминка

Конкурс “ Я – тобі,  ти - мені ”

  • Ознака подільності на 2.
  • Ознака подільності на 3.
  • Ознака подільності на 5.
  • Які числа називаються простими?
  • Яке натуральне число називається складеним?
  • Яке число називається дільником даного, а яке кратним?
  • Яке число називається найбільшим спільним дільником двох натуральних чисел?
  • Які два числа називаються взаємо простими?
  • Яке число називається найменшим спільним кратним натуральних чисел a і b?

Розминка – кросворд

  1.                    Дріб у якого чисельник менше знаменника.
  2.                    Число на яке ділиться дане.
  3.                    Результат дії ділення.
  4.                    1/90 частина прямого кута.
  5.                    Добуток кількох рівних множників.
  6.                    Числа, які діляться на 2.
  7.                    Дріб, чисельник якого більше або дорівнює знаменнику.
  8.                    Рівність, що містить невідоме.
  9.                    Яке з наведених чисел ділиться на 2 і на 5 одночасно: 7;25;13;40;19.
  10.               Число, яке має тільки два дільника: 1 і саме це число.

 

Властивістьякість, ознака, характерні для кого-небудь, чого-небудь.

  1. Пояснення нового матеріалу

Сприймання і й попереднє усвідомлення учнями нового матеріалу.

 

Завдання 1.     Пояснить записи

 

                         

  

 

 

Завдання 2.       Яку частину становить зафарбована фігура від цілого.

 

 

                               

 

   

 

Сприймання і й попереднє усвідомлення учнями нового матеріалу.

 

 

 

 

Нехай маємо острів квадратної форми зі стороною 1 км. Поділимо його на 4 рівні частини. , 3 з яких заштрихуємо. Оскільки площа даного квадрата 1 км2, то заштрихована частина — км2. Кожний з 4-х квадратів, що утворився, поділимо ще на на 9 рівних частин, тоді даний квадрат буде поділено на рівних малих квадратів, із них будуть заштриховані. Тепер площа заштрихованої частини дорівнює км2, це одна і та сама площа, тому , легко помітити, що .

Отже, виділіть таку замітку, яка і буде основною властивістю дробу:

Якщо чисельник і знаменик дробу помножити або поділити на одне й те саме натуральне число, то дістанемо дріб, що дорівнює даному.

 

 

  1. Формування вмінь і навичок

Завдання 3.    Обґрунтуйте рівність (усно)

 

 

 

 

 

 

 

         Завдання 4.   Чи правильна рівність  (усно)

 

 

 

 

Завдання 5.    Поясніть рівність дробів  за допомогою основної властивості (усно).

 

Завдання 6.    Вивчаємо символи України

i?id=524436724-22-72&n=21

Державним прапором України є прямокутне полотнище, яке складається з двох рівних за шириною горизонтально розташованих смуг: верхньої – синього кольору, нижньої – жовтого кольору, із співвідношенням  ширини прапора до його довжини 2:3.

Запитання: Яким дробом виражається співвідношенням ширини прапора до його довжини?
Чи може прапор мати ширину 6 метрів, а довжину 9 метрів?
А ширину 18 метрів та довжину 24 метри?

Хвилинка веселинка

CRCTR049 На базарі їх не купиш,
На дорозі не знайдеш,
Їх не зважиш на терезах,
І ціни не підбереш.

( ЗНАННЯ )

 

  1.               Закріплення матеріалу

 

Робота з підручником (О. С. Істер  Математика 6 клас, - К. : Генеза, 2014.)

№№ 146, 148, 165, 167 ?

  1. Самостійна робота  з взаємоперевіркою

            І варіант ІІ варіант

       

 

 

 

 

 

Додаткове завдання для тих, хто любить математику

Петрик записав дріб вісім п’ятих, потім помножив чисельник і знаменник на 5, потім чисельник і знаменник отриманого дробу помножив на 7 і замислився:  чому ж дорівнює різниця отриманого і початкового дробів? Допоможи це йому зробити.

  1.               Підсумок уроку
  2. Домашнє завдання :   § 8 с. 30 – 32,  № 147, 149, 166

 

docx
Додано
20 листопада 2021
Переглядів
679
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку