Цілі:
• Формування предметних компетентностей: домогтися засвоєння основної властивості звичайного дробу; сформувати вміння виконувати вправи, що передбачають застосування основної властивості дробу;
• Формування ключових компетентностей:
доречно та коректно вживати в мовленні математичну термінологію, чітко, лаконічно та зрозуміло формулювати думку;
оперувати числовою інформацією;
усвідомлювати цінність нових знань і вмінь;
сприяти самовихованню старанності, охайності, чесності, самокритичності.
Тип уроку : засвоєння нових знань, умінь, навичок
Тема: Основна властивість дробу.
Цілі:
Тип уроку : засвоєння нових знань, умінь, навичок
Епіграф
І математика безмежно різноманітна, як світ,
і міститься в усьому.
Микола Єругін
Хід уроку
Микола Миколайович Лузін.
Історії відомі випадки, коли математичні здібності виявляються не завжди рано. Видатний математик Лузін у школі аж ніяк не міх похвалитися успіхами в математиці. Його батькові навіть довелося запросити репетитора. Однак пізніше, коли Лузін познайомився з вищою математикою, він настільки захопився цією наукою, що незабаром став одним із найвидатніших учених.
ДРІБ – це …
У математиці це представлення чисел або математичних величин у вигляді результату операції ділення.
Найчастіше дріб подається у формі, де a - чисельник,
b — знаменник дробу.
Дрібні свинцеві кульки, які вживаються для стрільби з мисливської рушниці.
Часто повторювані, короткі, переривчасті звуки, що виникають від ударів по чому-небудь, при стрільбі.
В музиці – «барабанна дріб»
“Кулеметний дріб”
На воєнно-морському флоті вираз «Дріб!» розуміється як: «Достатньо! Закінчити роботу!»
“Чисельник – це гідність людини. Знаменник – це оцінка самого себе. Збільшити свій чисельник – свою гідність – не підвладно людині. Але кожен може зменшити свій знаменник – свою думку про себе і цим зменшенням наблизитись до ідеалу.”
Лев Миколайович Толстой
08.09.1828р.-07.11.1910р.
Конкурс “ Я – тобі, ти - мені ”
Розминка – кросворд
Властивість – якість, ознака, характерні для кого-небудь, чого-небудь.
Сприймання і й попереднє усвідомлення учнями нового матеріалу.
Завдання 1. Пояснить записи
Завдання 2. Яку частину становить зафарбована фігура від цілого.
Сприймання і й попереднє усвідомлення учнями нового матеріалу.
Нехай маємо острів квадратної форми зі стороною 1 км. Поділимо його на 4 рівні частини. , 3 з яких заштрихуємо. Оскільки площа даного квадрата 1 км2, то заштрихована частина — км2. Кожний з 4-х квадратів, що утворився, поділимо ще на на 9 рівних частин, тоді даний квадрат буде поділено на рівних малих квадратів, із них будуть заштриховані. Тепер площа заштрихованої частини дорівнює км2, це одна і та сама площа, тому , легко помітити, що .
Отже, виділіть таку замітку, яка і буде основною властивістю дробу:
Якщо чисельник і знаменик дробу помножити або поділити на одне й те саме натуральне число, то дістанемо дріб, що дорівнює даному.
Завдання 3. Обґрунтуйте рівність (усно)
Завдання 4. Чи правильна рівність (усно)
Завдання 5. Поясніть рівність дробів за допомогою основної властивості (усно).
Завдання 6. Вивчаємо символи України
Державним прапором України є прямокутне полотнище, яке складається з двох рівних за шириною горизонтально розташованих смуг: верхньої – синього кольору, нижньої – жовтого кольору, із співвідношенням ширини прапора до його довжини 2:3.
Запитання: Яким дробом виражається співвідношенням ширини прапора до його довжини?
Чи може прапор мати ширину 6 метрів, а довжину 9 метрів?
А ширину 18 метрів та довжину 24 метри?
Хвилинка веселинка
На базарі їх не купиш,
На дорозі не знайдеш,
Їх не зважиш на терезах,
І ціни не підбереш.
( ЗНАННЯ )
Робота з підручником (О. С. Істер Математика 6 клас, - К. : Генеза, 2014.)
№№ 146, 148, 165, 167 ?
І варіант ІІ варіант
Додаткове завдання для тих, хто любить математику
Петрик записав дріб вісім п’ятих, потім помножив чисельник і знаменник на 5, потім чисельник і знаменник отриманого дробу помножив на 7 і замислився: чому ж дорівнює різниця отриманого і початкового дробів? Допоможи це йому зробити.