Термін "метод"(від грецького methodos) означає шлях, спосіб руху до істини. Метод навчання відображає:1. Способи навчальної роботи вчителя та способи навчальної роботи учнів у їх взаємозв'язку.2. Специфіку їхньої роботи по досягненню різних цілей навчання. Будь-який із методів здійснюється в практиці навчання через конкретні прийоми. Методичні прийоми - це елементи того чи іншого методу, виражають окремі дії вчителя та учнів у процесі навчання. Усі методи ґрунтуються на таких прийомах: виявлення ознак, порівняння об'єктів (схожість, відмінність), висновки, узагальнення
Методи навчання основам здоров’я засновані на розумінні людини та її здоров'я з позицій системного підходу. Людина розглядається як система з пірамідальним принципом побудови. Організація піраміди ієрархічна і містить три рівні: найнижчий - тілесний, або соматичний, середній - психічний і вершина - духовний елемент. Узаємодія між елементами в середині піраміди підпорядковується законам гармонії, що забезпечує її динамічну стійкість і можливість розвитку
За допомогою вербальних методів навчання вивчаються теоретичні основи функціонування системи Людина - Природа - Суспільство з метою збереження здоров'я людини та створення оптимальних умов її раціональної життєдіяльності. Словесна мова, пов'язана з мисленням людини, передає зміст повідомлення притаманними йому вербальними засобами, які показують ставлення суб'єкта до того чи іншого факту. Розглянемо детальніше вербальні методи навчання:
1. Лекція. Односторонній вид спілкування, який є дієвим способом забезпечення інформацією за короткий проміжок часу2. Розповідь. Монологічна форма усного викладу навчального матеріалу. Ефективна, коли супроводжується демонструванням малюнків, таблиць, схем, слайдів. У процесі розповіді можливі проблемні запитання, створення проблемних ситуацій. Проблемна ситуація може бути наслідком пропозиції зробити самостійний висновок на сонові почутого, а також внесення власних пропозицій, що особливо є важливим при викладанні валеології та ОБЖД
9. Виступи з доповідями, повідомленнями Дають можливість набути практичних навичок у пошуці джерел, упорядкуванні матеріалу, висловленні власної думки.10. Взаємооцінка. Передбачає оцінювання знань, коментар відповіді. Учні вчаться справедливо оцінювати роботу інших, нести відповідальність за свою оцінку