Презентація "Євген Гуцало. «Чарівники», «Зірка» , «Журавлі високі пролітають…» Віршована мова. Ритм. Рима. Пауза. Виразне читання поезії. Інтонація. Декламація. Засоби читання"

Про матеріал
Презентація "Євген Гуцало. «Чарівники», «Зірка» , «Журавлі високі пролітають…» Віршована мова. Ритм. Рима. Пауза. Виразне читання поезії. Інтонація. Декламація. Засоби читання" знайомить з бвографією письменника, тексти творів, запитання до теми, ілюстративний матеріал.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Євген Гуцало. «Чарівники», «Зірка» , «Журавлі високі пролітають…» Віршована мова. Ритм. Рима. Пауза. Виразне читання поезії. Інтонація. Декламація. Засоби читання

Номер слайду 2

Знайомство з письменником. Народився Євген Гуцало на Вінниччині в родині сільських учителів. (1937–1995)Він чудово навчався, дуже любив читати. Навчався у Ніжинському педінститутіЛюбов до всього живого — тема багатьох творів письменника. Працював журналістом у різних газетах. Перша книжка називалася «Люди серед людей»Багато творів написав про природу

Номер слайду 3

«Рідна земля мого дитинства,— згадує Є. Гуцало в автобіографії,— це і джерело поезії, джерело ліричного настрою, який для мене дуже суттєвий, дуже дорогий — і в віршах, і в прозі. Тут, на Поділлі, народилася і зміцніла любов до рідного українського слова, до народної пісні, до фольклору... Звідси, з Поділля, витоки як моєї свідомості, так і мало не всіх моїх творів...»Прочитай!Поміркуй! Чи любить Євген Гуцало рідну землю? Чому ти так вважаєш?

Номер слайду 4

Виразне читання — мистецтво відтворення думок, настроїв, почуттів, переживань, якими насичений твір. Виразне читання, виголошування з пам’яті літературних творів є декламацією. Поетичні та прозові твори декламують по-різному. Рима — співзвучність, суголосся рядків у вірші: красива — невгасима, Україна — солов’їна, дівчина — калина. Віршована мова— ритмічний текст, у якому рядки зазвичай римуються. Віршована мова ритмічна. У рядку ритм часто проявляється в поєднанні в певній послідовності наголошених і ненаголошених складівІнтонація – смислове, емоційне забарвлення мовлення. Паузи – перерва, коротка зупинка у читанні. Що допомагає красиво прочитати вірш?

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Номер слайду 7

ЧАРІВНИКИНіч — велика чарівниця,та ще більший чарівникранок — щирий трудівник,що і сам трудитись звик,що до праці всіх розбудить,хай то птиці, звірі, люди... Два оці чарівникив світі цім живуть віки. Ніч — велика чарівниця!Зчарувала звіра, птицю,зчарувала всіх людей —не побачиш їх ніде. Не побачиш вітра в полі,ні тополю на роздоллі,ні метелика, ні бджілку,ні в цвіту вишневу гілку... Ранок — все відчарував:сині квіти поміж трав,і метелика, і бджілку,і в цвіту вишневу гілку,і баского вітра в полі,і тополю на роздоллі,всіх людей, і звіра, й птицю!.. Кого названо чарівниками? Доведіть, що і ніч, і ранок у вірші «Чарівники» персоніфіковані. Прочитай виразно!

Номер слайду 8

Знайдіть рядки, якими можна описати зображення як цілісну картину. Ранок — все відчарував:сині квіти поміж трав,і метелика, і бджілку,і в цвіту вишневу гілку,і баского вітра в полі,і тополю на роздолліПідказка. Відкрий і перевір себе!

Номер слайду 9

Тема: зображення магічного перетворення природи.Ідея: зацікавленість красою змін у природі. Основна думка: чарівники роблять природу красивішою. Жанр: пейзажна лірика. Знайдіть рядки, де показано перетворення природи

Номер слайду 10

Номер слайду 11

ЗІРКАІз коромислом по водуаж до моря зірка ходить. Коли зірка йде по воду — весело сміється. Коли зірка йде з водою — срібло з відер ллється. Срібна зірка йде з водою,срібні в зірки руки,ллється чисте срібло з відерна ліси та луки. Ллється чисте срібло з відерна маки й калину,на заквітчану у місяцьсрібну Україну. Які небесні світила зустрічаються у вірші?Як вони пов’язані між собою?Що автор розуміє під «сріблом»? Як поет зображує у вірші маки, калину та Україну? Кор0омисло – вигнута палиця з зарубками або гачками на кінцях, якою носять на плечах відра з водою тощо. Луки – рівна місцевість, укрита трав’янистою рослинніст

Номер слайду 12

Які рядки з вірша ти підібрав би до картини?

Номер слайду 13

Тема: зображення зіркової ходи небосхиломІдея: захоплення зіркою як джерелом радості та позитиву. Основна думка: демонстрування краси срібної зірки та нічної природи рідної Батьківщини. Жанр: пейзажна лірика. Знайдіть рядки, якими автор демонструє красу рідної землі

Номер слайду 14

ЖУРАВЛІ ВИСОКІ ПРОЛІТАЮТЬЖуравлі високі пролітають, ледве видно птахів із землі. Журавлів я з вирію стрічаюі прошу перо у журавлів. Ставши над Дніпром зеленооким,ставши над усміхненим Дніпром,я прошу перо у них високе,піднебесне в них прошу перо. Хай з небес перо високе кинуть,хай мене благословлять крилом,щоб писалось слово журавлинежуравлиним з вирію пером. Щоб воно до вирію літало,журавлиний звідало політ,та завжди із вирію верталодо святої отчої землі... Перо — символ письменника, а журавлі — символ України. Поміркуйте, чи тільки про пташине перо й журавлів ідеться у вірші «Журавлі високі пролітають...». Чому автор називає журавлів «високими»?Які почуття викликає у вас ця поезія?

Номер слайду 15

Журавлі на південь рано відлітають — холодну зиму провіщають. Журавлі летять у теплі краї високо і стиха курличуть — осінь буде теплою. Журавлі летять низько й тихо — на суховій. Журавлі прилітають зграями — літо буде негоже, поодинці — погоже. Журавлі прилетіли рано — на ранню весну. Прочитай народні прикмети, пов’язані із журавлями. Якими з них ти міг би описати окремі рядки з вірша?

Номер слайду 16

Тема: зображення відльоту журавлів у вирій і надії ліричного героя на їх поверненняІдея: захоплення відданістю птахів, які щороку вертають додому. Основна думка: тільки на Батьківщині почуваєшся щасливим, тільки тут приходить натхнення творити. Жанр: пейзажна лірика. Знайдіть уривок, який, на вашу думку, найкраще розкриває тему

Номер слайду 17

Доведіть, що всі вірші належать до пейзажної лірики. ЧАРІВНИКИЗІРКАЖУРАВЛІ ВИСОКІ ПРОЛІТАЮТЬ

Номер слайду 18

pptx
Додано
25 серпня
Переглядів
160
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку