Презентація "Види і мова візуальних мистецтв. Розділ 4. Візуальні мистецтва" (інтегрований курс "Мистецтво", 5 клас).

Про матеріал
Презентація «Види і мова візуальних мистецтв. Розділ 4. Візуальні мистецтва» до уроків інтегрованого курсу «Мистецтво», 5 кл. НУШ (компонент «Образотворче мистецтво») містить основний теоретичний матеріал, зоровий ряд, посилання на відео ряд, поради, інструкції до виконання завдань. Презентація розроблена за підручником інтегрованого курсу «Мистецтво» для 5 класу закладів загальної середньої освіти (авт. Масол Л. М.), 2022 р. відповідно до модельної навчальної програми «Мистецтво. 5-6 класи» (інтегрований курс) для закладів загальної середньої освіти (автори: Масол Л. М., Просіна О. В.), 2021 р.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Види і мова візуальних мистецтв. Мистецтво. Образотворче мистецтво. 5 клас. Візуальні мистецтва. Розділ 4ІІ семестр

Номер слайду 2

НАЙМОЛОДША МУЗА

Номер слайду 3

Художник у кіно. Урок 25 Підручник: Масол Л. М. Мистецтво, 5 клас, К.: 2022, С. 203-205

Номер слайду 4

Кіномистецтво. Кіномистецтво – вид художньої творчості, що сформувався на технічній основі кінематографії, синтез мистецтв – літератури, театру, образотворчого мистецтва і музики.

Номер слайду 5

Роздивись постери, переглянь трейлери (за посиланням). Визнач, які види кіномистецтва представлено. «Гаррі Поттер і філософський камінь» (2001)https://www.youtube.com/watch?v=m6tn. XQOs. Rg. E«Життя в обіймах квітів» (2008)https://www.youtube.com/watch?v=08 YC1 SFHcxo«Мавка. Лісова пісня» (2022)https://www.youtube.com/watch?v=iz. QA8 C3emt4

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Художник у кіно. У створені фільму задіяна велика кількість людей: сценаристи, режисери, актори, кінооператори, освітлювачі, звукооператори, монтажери і ще безліч інших фахівців. Яка роль художника у створенні кінообразів?Кіно не існує без художників. За допомогою костюмів і необхідного реквізиту вони створюють необхідне тло, що відповідає сюжету, а також формують побутове середовище, у якому діють герої.

Номер слайду 8

Роботи Стюарта Крейга - художника-постановника фільмів про Гаррі Поттера.

Номер слайду 9

Екранізація книги англійського письменника Майкла Бонда про ведмедика Паддінгтона, який приїжджає з Перу до Лондона, сприяла популярності персонажа серед дітей із багатьох країн, де здійснили дублювання фільму режисера Пола Кінга. Завдяки художнику було створено вдалий кінообраз, який набув нових рис, додав кумедності незграбному але доброзичливому ведмедику в капелюсі. Потрапивши в будинок сім’ї Браунів, він знаходить нову родину і нових друзів.

Номер слайду 10

Концепти від студії Framestore3 D концепт від студії Framestore. Кадри фільму «Паддінгтон» (2015)

Номер слайду 11

Переглянь фрагменти кінофільму про пригоди ведмедика Паддінгтона.https://www.youtube.com/watch?v=i3m. Wy. RSv. RVY Зверни увагу на одяг і капелюх головного героя. Як вони підкреслюють його характер? Чи вдало, на твою думку, художник утілив саме такий образ? Поясни чому.

Номер слайду 12

Завдання. Виліпи кіногероя Паддінгтона у вигляді сувеніра. Матеріали та інструменти: пластилін, стеки, дощечка, картон.

Номер слайду 13

Як створюється мультик Урок 26 Підручник: Масол Л. М. Мистецтво, 5 клас, К.: 2022, С. 210-213

Номер слайду 14

Чи любите ви мультфільми? Що таке «мультиплікаційний фільм» чи «анімація»? Які мультиплікаційні фільми вам подобаються найбільше? Про що вони? А ви знаєте художників-мультиплікаторів, які створили ваші улюблені мультфільми?

Номер слайду 15

Мультиплікація. Мультиплікація або анімація – вид кіномистецтва, твір якого виготовляється шляхом зйомки послідовних фаз руху намальованих або об'ємних об'єктів.

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Художник-мультиплікатор. Художники-мультиплікатори (аніматори) створюють та «оживлюють» зорові образи мультфільму через послідовну зміну картинок (кадрів). За секунду змінюється від 12 до 30 кадрів. Ви тільки уявіть собі, скільки малюнків потрібно намалювати , щоб створити 10-хвилинний мультфільм?

Номер слайду 18

Дослідимо роботу художників-мультиплікаторів. Спочатку художники візуалізують проект у чорно-білих замальовках/розкадровках. Далі народжується чернетка фільму – аніматик. Потім здійснюють дизайн-пошуки персонажів та місця подій. Після збору й корекції всіх кадрів, зведення звуків народжується мультфільм.

Номер слайду 19

Дізнаємося як створюються сучасні мультфільми – на прикладі «Зоотрополісу»https://platfor.ma/topics/knowledge/animagiya-yak-stvoryuyutsya-suchasni-multfilmy-na-prykladi-zootropolisu/Для допитливих

Номер слайду 20

Завдання. Створи пластилінову GIF-анімацію на смартфоні. Обладнання, реквізит та інструменти: герої анімації, виліплені з пластиліну, декорації та фон для знімання, смартфон, інтернету, сервіс або додаток для створення GIF-анімації (наприклад, https://www.imgonline.com.ua/gif-animation.phphttps://www.visme.co/animation-interactivity/)Хід роботи. Продумай сюжет. Підготуй обладнання та реквізит ( смартфон, герої анімації, декорації та фон для знімання). Побудуй сцену (знайди гарне освітлення, побудуй декорації, знайти місце для розташування смартфону). Зроби 10-20 фото зі зміною поз персонажів. Об'єднай фото в GIF-анімацію, за допомогою сервісу або додатка. Збережи файл.

Номер слайду 21

ЧАС НОВІТНІЙ СТВОРЮЄ КРАСУ

Номер слайду 22

Дизайн і його види. Урок 27 Підручник: Масол Л. М. Мистецтво, 5 клас, К.: 2022, С. 219-222

Номер слайду 23

Дизайн. Дизайн – це художньо-проектувальна діяльність, спрямована на естетичне оформлення предметного середовища. Дизайнер - фахівець, що займається художньо-технічною діяльністю в рамках однієї з галузей дизайну.

Номер слайду 24

Номер слайду 25

На телебаченні дизайнери створюють інтер’єри студій,комп’ютерні заставки до телепрограм, одяг ведучих,а також логотипи телеканалів, телевізійних передач. Логотип – оригінальне написання повної чи скороченої назви журналу, газети, галереї, фірми тощо.

Номер слайду 26

Дизайн телевізійної студіїВізитівкою будь-якої телепрограми є дизайн студії. Адже відповідно до її тематичного спрямування (інформаційна, просвітницька, розважальна) має бути художньо оформлена і студія. Дизайнери шукають оригінальні прийоми проектування сучасних інтер’єрів, спеціальні кольорово-світлові та звукові ефекти.

Номер слайду 27

Розглянь, як оформлено різні телестудії. Зверни увагу на композицію, кольорові рішення в оформлені телестудій.

Номер слайду 28

Телевізійна студія телеканалу 1+1

Номер слайду 29

Телевізійна студія телеканалу Україна 24

Номер слайду 30

Віртуальна студія телеканалу СТБ

Номер слайду 31

Завдання. Варіант 1. Намалюй інтер’єр шкільної телестудії. Як вона повинна виглядати, щоб бути цікавою та сучасною? Під час малювання інтер’єру, не забувайте про перспективу (лінію горизонту та точки сходу). Матеріали та інструменти: альбом, олівець, гумка, кольорові олівці, фломастери, маркери. Спробуй власні сили у ролі дизайнера на телебаченні.

Номер слайду 32

Завдання. Варіант 2. Створи заставку до телепередачі «У світі тварин». Матеріали та інструменти: альбом, олівець, гумка, кольоровий папір,ножиці, клей, кольорові олівці, фломастери, маркери. Спробуй власні сили у ролі дизайнера на телебаченні.

Номер слайду 33

Фотомистецтво: мандрівка без кордонів і меж. Урок 28 Підручник: Масол Л. М. Мистецтво, 5 клас, К.: 2022, С. 229-235

Номер слайду 34

Фотомистецтво. Фотомистецтво – один із видів візуального мистецтва, створення технічними засобами зорового образу, який виразно й достовірно відбиває момент дійсності. Засоби виразності: композиція, світлотінь, колір, ракурс.

Номер слайду 35

Фотомистецтво. Роботи учасників гуртка юних фотоаматорів РЦДЮТ.

Номер слайду 36

Види фотографіїФотограф: Пітер Лік. Фотограф: Майкл Кенна.

Номер слайду 37

Напрямки фотографіїфіксує миттєвості життя, об’єктивну реальність.втілює художній задум, авторський погляд на сцени й об’єкти, спеціально обрані або організовані для фотографування. Фоторгаф: Білл Гекас. Фотограф: Стів Маккаррі.

Номер слайду 38

Для фотографа важливо вміти спостерігати, вибирати правильний ракурс, враховувати умови освітлення, відчути гармонію композиції: розташувати акценти, а також співвіднести об'єми, освітлені й тіньові частини, кольори. У процесі фотографування потрібно уникати зайвих речей у кадрі. Слід використовувати допоміжну структурну сітку: розміщувати всі важливі елементи композиції поздовж ліній, а найголовніше – на місці їх перетину (правило третин). Для фотографування в приміщеннях добирай біле тло. Для зйомки на подвір'ї – текстуроване (цегляні стіни, кущі, траву тощо). Пам'ятай, задній план не повинен відволікати увагу від обличчя, тому має містити мінімум деталей. Не роби портрети дуже близько. Обличчя на портреті має перебувати у верхній частині кадру.

Номер слайду 39

Завдання. Варіант 1. Створи світлини рідного краю для виставки «З Україною в серці». Обладнання: фотоапарат, смартфон. Поради. Обери краєвид, об'єкт, точку зйомки. Враховуй освітлення пейзажу: правильно вибирай час доби. Використовуй правило третин. Стеж за рівнем: вирівняй лінію горизонту. Вибирай ракурс: не завжди варто знімати на рівні очей.

Номер слайду 40

Завдання. Варіант 2. Створи художні фотографії, які розкриватимуть мистецькі здібності чи захоплення твоїх друзів, однокласників. Обладнання: фотоапарат, смартфон. Поради. Визнач ідею художньої фотографії, тобто для чого вона потрібна – для сімейного фотоальбому чи для публікації. Продумай, як атрибути та локація допоможуть втілити твій задум. Підбери ракурс зйомки, що якнайкраще відображатиме суть фотографії.

Номер слайду 41

Сучасні артпрактики. Урок 29

Номер слайду 42

Сучасні митці експериментують із художніми засобами й матеріалами, шукають нові форми вираження своїх ідей. Так виникають сучасні артпрактики: інсталяція, стріт-арт, реді-мейд.

Номер слайду 43

Мистецтво інсталяції це оригінальні композиції, виконані з різних матеріалів і розміщені у просторі зали чи галереї, площі або парку тощо. Вони зазвичай мають символічні назви. На відміну від звичайної картини чи скульптури, глядач не просто сприймає такий художній твір ззовні, а опиняється ніби усередині композиції, взаємодіє з нею. Головне для сприймання інсталяції — розуміння її художнього задуму, виразної пластичної ідеї, смислу.

Номер слайду 44

ІнсталяціяІнсталяція — просторова композиція, створена з різних елементів, які утворюють єдине художнє ціле. Види інсталяцій: звичайні, віртуальні,відеоінсталяції.

Номер слайду 45

Уважно подивитесь на світлини з інсталяціями. Що вони вам нагадують? Які емоції викликають? Що ви відчуваєте, роздивляючись ці світлини? Що, на вашу думку, хотіли донести до нас художники, які створили ці інсталяції?

Номер слайду 46

Інсталяція світла. Гент. Бельгія

Номер слайду 47

Міель Ротшильд. Художня інсталяція з тканини «Елегія». Берлін. Німеччина

Номер слайду 48

Олександр Мілов. Інсталяція «Любов»

Номер слайду 49

Аніла Куайюм ага. Проєкт «Перехрестя»

Номер слайду 50

Анжела Хейселтайн Поцці. Інсталяція зі сміття «Викинуто на берег». Сан-Франциско. США

Номер слайду 51

Інтерактивне червоне серце. Нью-Йорк. США

Номер слайду 52

Завдання. Створіть інсталяцію, використовуючи будь-які матеріали, щоб привернути увагу до проблем збереження природи або розповісти про свій клас («Наше навчання», «Канікули — це весело» тощо).

Номер слайду 53

АНСАМБЛЬ: В ЄДНОСТІ КРАСА

Номер слайду 54

Архітектурний ансамбль. Урок 30 Підручник: Масол Л. М. Мистецтво, 5 клас, К.: 2022, С. 176-180

Номер слайду 55

Ансамбль. Ансамбль – єдність частин мистецького цілого, художня злагодженість. Ансамбль в архітектурі – гармонійна єдність просторової композиції, що включає комплекс споруд, скульптур, монументального живопису, ландшафту.

Номер слайду 56

Ансамбль

Номер слайду 57

Монастирський ансамбль. Свято-Успенська Почаївська Лавра. м. Почаїв, Тернопільська обл., Україна Дивись відео за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=9b. LNb. QF8 E0 U

Номер слайду 58

Ансамбль окремої площіДосліди Базиліку Святого Маркаhttps://artsandculture.google.com/story/b. QXh. OJ9t. Rs28 KQ?hl=ru. Площа Святого Марка. Венеція. Італія

Номер слайду 59

Ансамбль фортеціКам'янець-Подільська фортеця. м. Кам'янець-Подільський, Хмельницька обл., Україна Дивись відео за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=vj. SYl. Rd. UOv. M

Номер слайду 60

Палацово-парковий ансамбль. Шарівський замок (Палац Кеніга). сел. Шарівка, Харківська обл., Україна Дивись відео за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=7 QMp0a. Cb. GAc

Номер слайду 61

Види монументального живопису. Невід’ємою складовою архітектурного ансамблю є монументальний живопис. Залежно від техніки виконання в ньому вирізняють:

Номер слайду 62

Фрески в інтер'єрах Свято-Успенської Почаївської Лаври. Фреска – живопис на вологій штукатурці, одна з технік настінного малярства, також твір, виконаний у цій техніці.

Номер слайду 63

Оранта. Мозаїка Собору святої Софії в КиєвіМозаїка – це вид монументального живопису. Це сюжетне або орнаментальне зображення,виконане з кольорових камінців, смальти, керамічних плиток,що закріплюються на цементі. Мозаїка використовується для декоративного оздоблення архітектури.

Номер слайду 64

Вітраж собору Нотр-Дам-де-Парі Вітраж – це орнаментальна або сюжетна декоративна композиція із фрагментів скла або інших матеріалів, здатних пропускати світло. Вітражі використовують  для прикраси вікон, скляних дверей, прозорих перегородок.

Номер слайду 65

Завдання. Створи ескіз (імітацію) одного з видів монументального живопису: вітража, мозаїки, фрески. (Оберіть один із варіатів виконання завдання.)

Номер слайду 66

Ескіз вітража. Матеріали та інструменти: Альбом, олівець, гумка,акварель, пензлик, баночка з водою, маркер/чорний фломастер.

Номер слайду 67

Імітація вітража. Матеріали та інструменти: скло/фото рамка, ескіз вітража, контур чорний універсальний, вітражні фарби, пензлик, ватні палички, спиртовий розчин. Хід роботи. Знежирити скло. Покласти під скло ескіз. Нанести контур рівномірно по всіх лініях малюнка. За потреби надлишки контуру просто видалити ватною паличкою. Слід дати контуру висохнути. Акуратно нанести вітражні фарби фрагмент за фрагментом. Роботу залишити в горизонтальному положенні до її повного висихання. Вставити роботу в рамочку.

Номер слайду 68

Імітація мозаїки. Матеріали та інструменти: кольоровий картон або цупкий тонований папір, кольоровий папір, клей ПВА, олівець, пінцет, зубочистка. Хід роботи. Підготуйте основу для роботи (кольоровий картон, цупкий тонований папір). Намалюйте олівцем або переведіть зображення на основу. Підберіть кольори для роботи. Наріжте папір смужками потім – маленькими квадратиками і прямокутниками. Клеєм ПВА намажте частину зображення. На намазане клеєм зображення акуратно накладайте шматочки паперу потрібного кольору. (Спочатку викладаємо по контуру, а потім закладаємо шматочки паперу повністю композицію малюнка.)

Номер слайду 69

Імітація фрески. Матеріали та інструменти: ДВП/цупкий картон, шпаклівка (1 столова ложка шпаклівки на 1 чайну ложку клею ПВА) або текстурна паста (пів склянки харчової соди + 2 столові ложки клею ПВА + 1-2 столові ложки білої акрилової фарби + манна крупа), шпатель, олівець, фарби (гуаш + клей ПВА, акрил),баночка з водою, пензлі, акриловий лак, наждачний папір. Хід роботи. Підготуйте шпаклівку або текстурну пасту, якщо не використовуєте готові суміші. Підготуйте основу для роботи (на ДВП/цупкий картон нанесіть шпаклівку/текстурну пасту хаотичними мазками тонким шаром, дайте просохнути). Намалюйте олівцем або переведіть зображення на основу. Виконайте розпис малюнка фарбами. Дайте просохнути. Зімітуйте старіння поверхні за допомогою наждачного паперу. Готову роботу можна покрити акриловим лаком.

Номер слайду 70

Садово-паркове мистецтво. Урок 31 Підручник: Масол Л. М. Мистецтво, 5 клас, К.: 2022, С. 184-188

Номер слайду 71

Які зразки архітектури й скульптури можна спостерігати під час екскурсій або віртуальних подорожей парками?

Номер слайду 72

Садово-паркове мистецтво. Садово-паркове мистецтво - мистецтво створення садів, парків, скверів та інших територій, які підлягають озелененню; об'єднання природних, архітектурних і скульптурних компонентів у цілісну композицію. Типи парків:

Номер слайду 73

Регулярний парк («французький»)Парк Версальського палацу . Версаль. Франція. Парк Золочівського замку. м. Золочів, Львівська обл., Україна

Номер слайду 74

Парк Версальського палацу. Версаль. Франція

Номер слайду 75

Пейзажний парк («англійський»)Парк Софіївка. м. Умань, Черкаська обл., Україна. Сент Джеймс парк . Лондон. Великобританія

Номер слайду 76

Парк Софіївка. м. Умань,Черкаська обл., Україна. Дивись відео за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=2i. Mvw. Z4r. GSo

Номер слайду 77

Завдання. Зліпи фонтан «Дельфін» для парку. Матеріали та інструменти: пластилін, дощечка, стеки, пластикова тарілка, картон. Поради. Продумай загальну форму фонтану, образ дельфіна в його композиції. Створи основу скульптурної композиції «Басейн для води». Використовуй паперову або пластикову тарілку. Врахуй особливості ландшафтного середовища (створи візуальне тло). Прикрась скульптуру і басейн фонтану декором.

Номер слайду 78

Номер слайду 79

МИСТЕЦЬКИЙ ДИВОСВІТ

Номер слайду 80

Карнавальні костюми, маски. Урок 32 Підручник: Масол Л. М. Мистецтво, 5 клас, К.: 2022, С. 245-247

Номер слайду 81

Карнавальні костюми, маски. Костюм, маска — невід’ємні атрибути театру. Вони сприяють миттєвому перевтіленню на потрібного персонажа. Театральна маска стала своєрідним символом Венеціанського карнавалу.

Номер слайду 82

Карнавальні костюми, маски. Маска – предмет, що накладається на обличчя (або надягається) для змінення зовнішності; має прорізи для очей. Виготовляється з різноманітних матеріалів: дерева, металу, гіпсу, тканини, шкіри, пап'є-маше і багатьох інших.

Номер слайду 83

Карнавальні костюми, маски. Венеціанський карнавал щорічно проходить урочистою і барвистою ходою, створюючи особливу атмосферу всенародних веселощів. Це своєрідний театр, вистави якого відбуваються просто неба на тлі унікальних декорацій — пам’яток архітектури старовинної Венеції. Майже мільйон туристів із різних країн приїжджають у це знамените місто на воді, щоб долучитися до Венеціанського карнавалу, якому, згідно з документами, близько тисячі років.

Номер слайду 84

Номер слайду 85

Розглянь зразки масок персонажів італійської комедії (Коломбіна, Арлекін) та венеціанські карнавальні маски, не пов'язані з театром. Яка маска відображає характер персонажу? Знайди найважливіші деталі, які придумав художник, щоб підкреслити певні риси саме цього персонажу.

Номер слайду 86

Коломбіна

Номер слайду 87

Арлекін

Номер слайду 88

Баута

Номер слайду 89

Венеціанська Дама

Номер слайду 90

Кіт

Номер слайду 91

Вольт (Громадянин)

Номер слайду 92

Джокер (Блазень)

Номер слайду 93

Доктор Чума

Номер слайду 94

Завдання. Створи маску для карнавалу: «Чарівна незнайомка (для дівчат), «Відважний лицар» (для хлопчиків). Матеріали та інструменти: картон або цупкий папір, олівець, ножиці, клей ПВА, декор (блискітки, бісер, стрічки, фольга, пір'я, хутро тощо), стрічки, паличка. Поради На картоні або цупкому папері намалюй ескіз маски (у натуральну величину), який передаватиме обраний образ, його характер. Вирізуй форму маски, зроби прорізи для очей. Прикрась маску декором: блискітками, бісером, стрічками, фольгою, пір'ям, хутром тощо.

Номер слайду 95

Номер слайду 96

ПЕРЕВІР СВОЇ ДОСЯГНЕННЯУрок 33 Підручник: Масол Л. М. Мистецтво, 5 клас, К.: 2022, С. 248-249

pptx
Додано
12 січня 2023
Переглядів
3687
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку