Метою освіти з безпеки життєдіяльності в закладі освіти є:- формування культури людини щодо безпеки, відповідних моральних цінностей, поглядів, поведінки тощо;- забезпечення певного стану захищеності людини шляхом формування необхідних знань та вмінь реагування на надзвичайні ситуації природного, техногенного, екологічного, соціального характеру;- формування правильної соціальної позиції щодо власної безпеки, мотивація безпечної поведінки в побуті, на виробництві.
Методики активного навчання, які використовуються на заняттях «БЖД» дозволяють: Забезпечити зв'язок з раніше вивченим навчальним матеріалом (міжпредметні зв'язки) ,Використовувати досягнення вітчизняної та світової науки; технічні засоби, наочність, дидактичні матеріализв'язок з життям
Критичне мислення (асоціативний кущ, вправа «Афоризми»);Соціологічне опитування;Випереджувальні завдання;Робота в групах;Проблемне навчання;STEAM-освіта;Ігрові технології;Пошук причинно-наслідкових зв'язків;Самостійна робота студентів;Контроль знань (взаємоопитування, мозковий штурм, тестовий контроль, інтелектуальний марафон)Методики, які використовую на заняттях «БЖД» :
Вправа «Афоризми»Студенти об’єднуються у групи. Кожна група повинна пояснити значення афоризму, розкриваючи своє бачення даної проблеми. Наприклад:«Здоров’я – дорожче за золото» (В. Шекспір).«Здорова людина – найдорогоцінніший витвір природи» (Т. Корлейль).«Здоров’я – мудрих гонорар» (П. Беранже).
Робота в групах. Вправи для групової роботи - це організована активність студентів, спрямована на відпрацювання нових навичок. Конфуцій сказав: «Скажи мені - і я забуду, покажи мені - і я запам'ятаю, дай мені зробити - і я зрозумію». Мета вправ - не стільки навчити долати перешкоди, скільки навчити учасників певним поведінковим навичкам, які можна використовувати в різних ситуаціях реального життя.
Завдання «Ми самі про себе»Викладач розкладає картки на столику за кількістю груп, на зворотному боці картки вказані типові складні життєві ситуації. Пояснення викладача: Ми з вами іноді потрапляємо в різноманітні складні життєві ситуації або стаємо свідками, як наші рідні, близькі, друзі або просто знайомі не можуть впоратися зі шкідливими звичками, які призводять до погіршення їх здоров'я. Що ж робити? Як допомогти не тільки собі, а й людям, які нас оточують, знайти вихід з тієї чи іншої життєвої ситуації, яка шкодить нашому здоров'ю? Пропонуємо представнику від кожної групи взяти одну картку. Кожна картка містить короткий опис складної життєвої ситуації. Ви після обговорення ситуації зачитуєте її і розповідаєте про те, як би ви її вирішили в реальному житті, а потім відповідаєте на додаткові питання інших груп відповідно до ситуації.