Проблеми шкільної дезадаптації дітей з вадами зору

Про матеріал
Шкільна дезадаптація - негативне явище, що заважає своєчасній повноцінній соціалізації дитини, гармонійному розвитку особливості, перешкоджає подальшій успішності у навчанні, загальній соціально – психологічній адаптації.
Перегляд файлу

Проблеми шкільної дезадаптації дітей з вадами зору

Шкільна дезадаптація  - негативне явище, що заважає своєчасній повноцінній соціалізації дитини, гармонійному розвитку особливості, перешкоджає подальшій успішності у навчанні, загальній соціально – психологічній адаптації.

Форма дезадаптації

Причини

Корекційні заходи

Непристосованість до предметної сторони навчальної діяльності

Недостатній інтелектуальний  та психомоторний розвиток дитини, відсутність допомоги та уваги з боку батьків та учителів

Спеціальні бесіди з дитиною, які дають можливості встановити причини порушень навчальних навичок і надати рекомендації батькам

Невміння довільно керувати своєю поведінкою

Неправильне виховання

в сім' ї ( відсутність зовнішніх норм, обмежень)

Робота із сім'єю; аналіз власної поведінки учителем із метою запобігти  можливій неправильній поведінці

Невміння увійти у темп життя ( частіше зустрічається у соматично ослаблених дітей, дітей із затриманням розвитку, слабким типом нервової системи)

Неправильне виховання

в сім 'ї або ігнорування

дорослими індивідуальних особливостей дітей

Робота із сім 'єю , визначення оптимального режиму навантаження  учня

Шкільний невроз або « фобія школи» - невміння розв’язати протиріччя між сімейними і шкільними « ми»

Дитина не може вийти за межі сім'ї

Необхідно залучати шкільного психолога – сімейна терапія або групові занятті для дітей у співвідношенні з груповими заняттями для їхніх батьків

Тому знаходження шляхів подоланння шкільної дезадаптації є важливою і актуальною проблемою для теорії і практики педагогічної науки. Як показують багаторічні дослідження даної проблеми, подолання шкільної дезадаптації можливо лише за умовами комплексного підходу.

Прояви довільної дезадаптації у молодших школярів і корекційні заходи для її подалання може бути подано такою схемою :

Значними адаптаційними можливостями для слабозорих учнів володіють заняття фізичними вправами та іграми. Тому з ціллю подолання дезадаптації слабозорих учнів початкових класів  у якості корекційного засобу  розроблено цикл занять психогімнастикою та виявлено їхня ефективність

pdf
Пов’язані теми
Педагогіка, Методичні рекомендації
Інкл
Додано
24 березня 2020
Переглядів
505
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку