Презентація " Відмінювання іменників. Форма слова. Побудова речень."

Про матеріал
Презентація до уроку української мови в 3 класі на тему "Відмінювання іменників. Форма слова. Побудова речень."
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Відділ освіти, молоді та спорту Вітовської райдержадміністраціїМішково – Погорілівська опорна загальноосвітня школа I-III ступенів. Вітовської районної ради Миколаївської областіУрок української мови у 3 – Б класіВчитель Лопуга Ганна Адамівнаспеціаліст вищої категорії

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Тема уроку. Змінювання іменників за відмінками. Форма слова. Побудова речень. (Вправи 322-325)

Номер слайду 4

Мета уроку ознайомити учнів з поняттям «відмінювання», із системою відмінювання іменників за питаннями, назвами відмінків;розвивати увагу, пам'ять, бажання добре вчитися, уміння доводити правильність думки, навчати самоконтролю; розвивати мовлення учнів, вміння аналізувати, зіставляти, спостерігати, узагальнювати мовні явища; виховувати працьовитість, любов та інтерес до рідної мови.

Номер слайду 5

Епіграф Вивчайте мову українську Дзвінкоголосу, ніжну, чарівну, Прекрасну, ніжну і чудову, Як материнську пісню колискову.

Номер слайду 6

I. Організація класу.1. Привітання: Добрий день вам, учні любі!Хай вам щастя й доля буде!Не на день і не на рік,А на довгий – довгий вік!  

Номер слайду 7

Продзвенів уже дзвінок,Починається урок. Він зимовий і цікавий,Тож гостей зібрав чимало. Повернімося обличчям до гостейІ лагідно промовимо: «Добрий день!»Кожен з вас вже постарався – До уроку приготувався. Тож девіз тепер згадаймоІ урок наш починаймо.

Номер слайду 8

Девіз уроку.«На уроці нашім мови. Треба дружно працювати,Щоб змогли на всі питання Відповіді повні дати.» Ось дзвінок нам дав сигнал – Працювати час настав. Тож і ми часу не гаймо, Урок мови починаймо.

Номер слайду 9

Загадка. Через море – океан,В сильний шторм чи ураган. Впевнено вперед прямує,А на ньому люд мандрує.

Номер слайду 10

II. Перевірка домашнього завдання (вправа 321).- Прочитайте іменники, які ви записали у зошиті. Визначте число іменників.

Номер слайду 11

III. Мотивація навчальної діяльності учнів Послання від Лунтика«Шановні діти, учні З - Б класу. У торбинці цій завдання., Але зовсім вони не прості. Треба виконати, діти, завдання ці. І ви будете тоді молодці.»

Номер слайду 12

IV. Актуалізація опорних знань. Перший порт «Каліграфічний» 1. Каліграфічна хвилинка Загадка В лісі вогник рудуватий Шишки лускає завзято.

Номер слайду 13

- Письмо повинно бути красивим, грамотним, правильним.- Отже, сіли всі рівненько, записали дату, класна робота, рядки букв, буквосполучень. Б б бі іл лк ка білка. Ба Бі Бу Бо Бе Би ба бі бу бо бе би

Номер слайду 14

Порт «Слова - іменники»Робота в парах. - Скласти з букв найбільше іменників. С, І, Е, К, О, Л, О.

Номер слайду 15

Перевірка. Село, ліс, сік, сокіл, ікс, око, колесо, коло, лосі, скелі, колос

Номер слайду 16

V. Повідомлення теми і завдань уроку.- Прийшов час тему уроку вам назва­ти ...— Прочитайте, як називається сьогоднішня тема. (Змінювання іменників за відмінками.)— Яке проблемне питання стоїть перед нами? Прочитайте. (Які відмінки є в українській мові? Що означає кожен із них?) - Тепер перевірю: уважні чи ні, Хто тему уроку повторить мені?

Номер слайду 17

VI. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу. Третій порт «Відмінки» 1. Коментоване виконання (вправа 322).— Прочитайте текст. Зверніть увагу, як змінюється слово білка, зв’язуючись із різними словами. На які питання воно відповідає?а) Виписати іменник білка із зв'язаними з ним словами за зразком.б) Списати перше і друге речення вправи, підкреслити головні члени речення. (За наявності часу.)

Номер слайду 18

Н Р Д З О М К -запишіть ці букв— Скільки букв записали? (7.)— Це не просто дібрані букви. Ними починаються слова — назви відмінків.

Номер слайду 19

Вірш про відмінки. Всім, щоб грамотно писати,Сім відмінків треба знати. Називний завжди питає(Хто?) і (Що?) – це кожен знає. Родовий повідомляєНам (Кого? Чого?) немає. Все Давальний повручає,Лиш (Кому? Чому?) спитає. А Знахідний радий знов: Він (Кого?) і (Що?) знайшов. Десь Орудний забарився: (Ким?) і (Чим?) він натрудився.І Місцевий скаже знову: Ви (На кому?) і (На чому?). Кличний кличе всіх завзято. Нові віршики вивчати. (О. В. Дзьоба)

Номер слайду 20

3. Опрацювання правила, яке треба запам’ятати (с. 134). Візьміть до уваги!До іменників, що є назвами істот (людей і тварин), ставимо питання хто? кого? кому? ким? на кому?До всіх інших іменників ставимо питання що? чого? чому? чим? на чому?Початкова форма іменника - форма називного відмінка однини.

Номер слайду 21

4. Хвилинка-цікавинка (про відмінки і відмінювання іменників). Ще грецькі вчені помітили, шо іменники мають свою основну форму, пряму, а також непряму, відмінну від прямої. Ці «відмінні» від прямої форми й утворили категорію «відмінка». У сучасній українській мові категорія відмінка об’єднує сім повноправних відмінків, у тому числі й кличний, який чи не найбільше передає специфіку української мови, але довгий час вважався лише кличною формою.

Номер слайду 22

Лише місцевий відмінок у сучасній українській мові не може вживатися без прийменників. Інші відмінки, крім називного і кличного, можуть поєднуватися з прийменниками, а можуть вживатися і самостійно. За частотою вживання перше місце належить називному відмінкові, після нього йде родовий, а на третьому місці знахідний. Кількість відмінків у різних мовах неоднакова від 2 (мова маратхі в Індії) до 48 (в табасаранській мові Дагестану). А болгари уже з давніх-давен не вживають відмінкових закінчень. У них один відмінок, а роль розрізнювачів відмінкових форм виконують прийменники. У німців і французів таку роль виконують артиклі. Отже, кожна мова використовує ті засоби, які наявні в її розпорядженні, але всі ці засоби придатні для висловлення думки.

Номер слайду 23

Порт Фізкультхвилинка. Надимаючи вітрила, (Діти набирають у легені повітря й повільно видихають)Морем наш кораблик мчав. (Імітація плавання)А за ним сопів щосили (Біг на місці)Кількатонний пароплав. (Нахили тулуба вліво – вправо)Плив поважно пароплав (Імітація плавання)Туди, де він ще не бував. (Нахили тулуба вперед – назад)Морські долає милі, (Стрибки на обох ногах)Перемагає хвилі. (Відновлення дихання)

Номер слайду 24

VII. Узагальнення та систематизація знань. Порт «Працюємо разом» 1. Вправа 324. — За поданими в таблиці зразками усно провідміняйте слова парта, зошит, місто.— Складіть три речення з цими словами (у будь-якій формі). Запишіть.

Номер слайду 25

2. «Попрацюймо разом!» (за вправою 323).— Розгляньте таблицю на сторінці 135.— Запишіть назви відмінків і питання, на які вони відповідають.— Зверніть увагу, як скорочено позначаються відмінки.

Номер слайду 26

VIII. Повідомлення домашнього завдання з попереднім інструктажем. С. 134 — вивчити правило, с. 135 вивчити назви відмінків і запитання до них,Виконати завдання вправи 325.

Номер слайду 27

IX. Підсумок уроку. Рефлексія. Гра «Мікрофон»— Як називається змінювання закінчень іменників за питаннями? (Відмінювання.)— Скільки всього є відмінків? (7.) Назвіть за порядком.— Що означає «провідміняти слово»? (Змінити іменник за питаннями) —Провідміняйте слово дорога.— Що треба зробити, щоб визначити відмінок іменника? (Поставити запитання.)

Номер слайду 28

— Яка форма іменників є початковою? (Форма називного відмінка однини.)— Якими іменниками ви охарактеризуєте наш урок?(Швидкість, цікавість, веселість, увага, творчість, знання, гра, інтерес, бажання).— Якими прикметниками охарактеризуєте наш урок?(Неповторний, навчальний, цікавий, підсумковий, насичений, захоплюючий, веселий, корисний.)— Якими дієсловами охарактеризуєте наш урок ?(Пробіг, навчив, пригадав, підсумував, показав, відповів, доповнив, допоміг, зацікавив.)

Номер слайду 29

— Що сподобалось на уроці найбільше?— Пригадайте і дайте визначення іменника як частини мови.— Діти, а які з іменників, що допомагали нам працювати сьогодні на уроці ви можете назвати? (Уважність, акуратність, старанність, дисциплінованість, упевненість, пам'ять).— Назвіть іменники, які заважають учитися.(Пасивність, неуважність, лінь, невпевненість, сором'язливість) — На які питання відповідають ці іменники? (Що?) — А якого роду ці іменники? Визначте число іменників.

Номер слайду 30

Загадки. Мене п’ють. Мене ллють. Усім я потрібна. Хто я така? (Вода)Що кидають тоді, коли це необхідно, і піднімають тоді, коли це вже не потрібно? (Якір)Усно провідміняйте слова вода і якір. Хочу вам сказати в кінці – Ви сьогодні - мо-лод-ці.

Номер слайду 31

Дякую за увагу!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Хоменко Людмила Никанорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
10 лютого 2020
Переглядів
5683
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку