Презентація:"Відомості із синтаксису й пунктуації. Словосполучення".

Про матеріал
Презентація містить теоретичний і практичний матеріал з теми:"Відомості із синтаксису й пунктуації.Словосполучення". Можна використати на першому уроці із вивчення теми.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Українська мова 5 клас

Номер слайду 2

Сьогодні у нас незвичайний урок. Сьогодні ми зробимо перший крок. В країну прекрасну, країну чудову, Що нас так чекає й збагачує мову!

Номер слайду 3

Формула успішного навчання Я Розумна, творча особистість. Я Вчуся, бо хочу знати рідну мову. Я Все знаю, все вмію, все зможу!

Номер слайду 4

Дев'яте лютого Класна робота Відомості із синтаксису й пунктуації. Словосполучення

Номер слайду 5

- розширити поняття про синтаксис та пунктуацію як розділи науки про мову; - розкрити сутність словосполучення як синтаксичної одиниці; - навчити складати словосполучення, визначати головне і залежне слово, встановлювати зв'язок між ними; - формувати вміння розрізняти поширені та непоширені словосполучення; - виховувати любов до рідного слова. Мета уроку:

Номер слайду 6

Синтаксис – це розділ науки про мову, який вивчає словосполучення і речення.

Номер слайду 7

Пунктуація – це розділ науки про мову, який вивчає вживання розділових знаків у реченні й тексті на письмі.

Номер слайду 8

В українській пунктуації вживають такі розділові знаки: Крапка - . Кома - , Знак питання - ? Знак оклику - ! Двокрапка - : Крапка з комою - ; Тире - - Три крапки - … Дужки – () Лапки – “ “

Номер слайду 9

Валіза знань - Що є найменшою одиницею спілкування? - Що називається словосполученням? - Наведіть приклад словосполучення. - Чим словосполучення відрізняється від слова?

Номер слайду 10

Спостереження над мовним матеріалом Подумайте, що точніше називає предмет, ознаку або дію – слово чи словосполучення? - Книжка – цікава книжка. - Бібліотека – шкільна бібліотека. - Корисний – корисний для навчання. - Читати – читати уважно. - Спілкуватися – спілкуватися українською мовою. - Навчатися – навчатися в п'ятому класі.

Номер слайду 11

Словосполучення, як і слово, вживають для називання предметів, їхніх ознак, ознак дій. Проте порівняно зі словом словосполучення є точнішим.

Номер слайду 12

Робота в парах Один учень називає слово, а його сусід по парті придумує з цим словом словосполучення. Наприклад: шоколад – молочний шоколад, писати – писати швидко.

Номер слайду 13

який? х Цікавий фільм х що? Дивитися фільм Головним називають слово, від якого ставлять питання. Залежним називають слово, яке відповідає на поставлене питання.

Номер слайду 14

Нумо практикувати! Запишіть словосполучення, позначте головне слово Усна відповідь; одержати оцінку; наполеглива праця; відчували відповідальність; оцінила справедливо; працювати охоче; допоміг товаришеві; вивчати старанно.

Номер слайду 15

гарний вірш збірка дитячих віршів

Номер слайду 16

Займи позицію Запишіть словосполучення у дві колонки: поширені і непоширені. Шкільний товариш; вірна дружба; мати друзів серед однокласників; допомогти сусідові по парті; готуватися до контрольної роботи; тестове завдання; дотримати даного другові слова; щира приязнь; дружити змалку.

Номер слайду 17

Голову тримайте нерухомо. Очі підніміть вверх, опустіть вниз, поверніть вправо, вліво. Повторіть це 3-4 рази. Зорова гімнастика (Валеопауза для тренування зору)

Номер слайду 18

До словосполучень не належать Підмет і присудок: Сонечко посміхнулося

Номер слайду 19

Однорідні члени речення: Хлопчик і дівчинка

Номер слайду 20

Іменник з прийменником: Біля дерева

Номер слайду 21

Наказова форма дієслова: Пиши красиво

Номер слайду 22

Форма дієслова майбутнього часу: Буду писати

Номер слайду 23

Вибірковий диктант Випишіть лише словосполучення Сонячний день; біля школи; цікаві уроки; улюблений предмет; учні зібралися; школярі прийшли; гомоніли голосно; про канікули; книжки і зошити; деталь від машини; важлива подія.

Номер слайду 24

Творча робота Утворити словосполучення. Скласти з ними речення На уроці, швидко, додому, під дощем, у полі, на стадіоні, напам'ять, уголос.

Номер слайду 25

Антонімічна хвилинка Підібрати антонімічні пари до поданих словосполучень. Працювати добре, відпочивати в селі, далеко від берега, старанний учень, пливти за течією, письмовий переказ.

Номер слайду 26

Підсумок Отже, ми на уроці з’ясували що: Синтаксис вивчає словосполучення і речення. Словосполучення – поєднання двох і більше повнозначних слів, одне з яких – головне, інше – залежне. Від головного слова до залежного ставимо питання. Словосполучення бувають поширені й непоширені. До словосполучення не належить: підмет і присудок,однорідні члени речення, іменник з прийменником, наказова форма дієслова, форма дієслова майбутнього часу.

Номер слайду 27

Номер слайду 28

Домашнє завдання Вивчити правила на с.175-177. Виконати вправу 408.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Губар Алла Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
ppt
Додано
7 лютого 2021
Переглядів
4193
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку