У Концепції загальної середньої освіти для 12-річної школи визначені перспективні орієнтири і шляхи формування освіченої, вихованої, фізично і духовно здорової української нації. Формування здорового способу життя через освіту виокремлено як один з пріоритетних напрямів державної політики у розвитку освіти.
Завдання оздоровчої функції освіти:• зняття навчальних перевантажень школярів;• організація фізичної активності учнів, профілактика гіподинамії;• організація правильного харчування школярів під час їхнього перебування в школі;• попередження шкідливого впливу на здоров’я учнів факторів, які безпосередньо пов’язані з навчальним процесом (профілактика шкільних хвороб);• збереження і зміцнення психічного здоров’я учнів (попередження стресів, поширення серед учнів шкідливих звичок, залежностей тощо);• формування культури здоров’я учнів і компетентності педагогів з питань здоров’я і здоров’язберігаючих технологій;• організація співпраці з батьками з питань збереження та зміцнення здоров’я дітей.
У рамках Місячника основ безпеки життєдіяльності:участь у тижні безпеки дорожнього руху «Увага! Діти на дорозі!» (виховні години: «Правила дорожнього руху – твоя безпека», «Безпека дорожнього руху», години спілкування: «Твій друг – дорожній рух», «Безпека пішоходів», «Ми – зразкові пішоходи», «Організація дорожнього руху», «Будьмо на дорозі обережними»; зустрічі з представниками дорожньо-транспортних служб; конкурс малюнків: «Правила дорожнього руху»;
профілактичні бесіди по запобіганню захворюваності та травматизму дітей: «Як попередити захворювання грипу», «Профілактика щодо захворювання на коронавірус», «Хвороби брудних рук»;написання диктантів на валеологічні теми: «Як вирости здоровим», «І очі скажуть вам спасибі», «Твоя постава», «Таємнича сила вогню».
Сучасні діти повинні усвідомлювати, що майбутнє кожного, як і держави в цілому, – за здоровими поколіннями, адже тільки фізично і морально здорова людина здатна творити і приносити користь собі та іншим людям. Складовою здоров’я є духовне здоров’я. Необхідно збагачувати духовний світ дітей, виховувати в них доброту, чуйність, небайдужість, дбайливе ставлення до навколишнього світу. Коли дитина життєрадісна, добра, весела, вона на світ дивиться з оптимізмом і в кожній миті життя бачить радість і красу. Це і є те духовне здоров’я, до якого слід прагнути.