Завдання виховної роботи класного керівника :прищеплювати учням любов до навчання, створювати умови для засвоєння навчальних програм і розвитку творчих здібностей;підтримувати позитивний мікроклімат в колективі на уроках та в позаурочний час;виховувати турботливе ставлення один до одного, батьків, учителів, молодших за віком і людей похилого віку;формувати найкращі моральні якості;надавати кваліфіковану допомогу батькам у питаннях виховання в дітях кращих людських якостей і подолання негативних рис характеру;прищеплювати учням загальноприйняті етичні норми в поведінці та спілкуванні;підтримувати ініціативні, організаторські здібності.
Форми виховної роботи:-етичні бесіди;-усні журнали -заочні подорожі;-відвідування кінофільмів, музеїв, виставок;- зустрічі „За круглим столом";-інсценування;- -КТС; робота гуртків;-класні години;-зустрічі з відомими людьми,-екскурсії;-обговорення книг;-бібліотечні уроки;-розважальні вечори і ранки;-свята;-змагання (олімпіади), турніри;-виставки, -конкурси ;- години спілкування; - інформаційні години.
Основні напрямки корекційно-педагогічного процесу: – корекційний вплив на дитину факторами середовища («терапія середовищем»); – корекційний напрямок навчального процесу; – спеціальний підбір культурно-масових засобів; – психогігієна сімейного виховання; – корекція окремих сторін психічної діяльності; – розвиток процесів мислення; – розвиток різних видів мислення; – корекція порушень емоційно-вольової сфери; – розвиток мовлення; – розвиток уявлень про навколишній світ; – збагачення словникового запасу; – корекція індивідуальних прогалин в знаннях; – відновлення позитивних якостей, які одержали незначну девіацію; – накопичення навичок моральної поведінки.
Індивідуальна роботаІндивідуальна робота буде ефективною, якщо побудована саме з урахуванням особистісних особливостей кожного учня, його мотивацій, оточуючого середовища, рівня вихованості, психологічних особливостей. Тому плануючи індивідуальну роботу з учнями, необхідно чітко визначити коло проблем, питань та завдань для кожного учня, тоді це дозволить сформувати сприятливі умови для всебічного розвитку та адаптації кожного учня, покращити мікроклімат в учнівському колективі та відносини учень- вчитель-батьки .
Основні напрямки роботи з батьками:Ø Ознайомлення з умовами життя сім`ї, з`ясування її психологічного клімату, особливостей поведінки дитини у сім`ї, стосунків з батьками;Ø Виявлення труднощів у вихованні, які відчувають батьки;Ø Здійснення колективного, диференційованого та індивідуального педагогічного впливу на батьків на основі ретельного аналізу;Ø Залучення батьків до організації та участі у позакласній діяльності;Ø Проведення загальношкільних батьківських лекторіїв (один раз на семестр), класних батьківських зборів (4-5 разів на рік);Ø Особисті бесіди адміністрації та класних керівників з батьками, консультації для батьків.
Напрямками національно-патріотичного виховання:формування патріотизму, відповідальності за долю нації, держави;виховання розуміння високої цінності українського громадянства, внутрішньої потреби бути громадянином України;формування поваги до Конституції України, державної символіки: Герба, прапора, Гімну України; збереження і продовження українських культурно - історичних традицій;виховання шанобливого ставлення до рідних святинь, української мови, історії; формування національної свідомості, людської гідності, любові до рідної землі, родини, народу;формування соціальної активності;виховання правової культури особистості;формування й розвиток духовно-моральних і загальнолюдських цінностей; формування в учнів потреби до праці як першої життєвої необхідності, високої цінності й головного способу досягнення життєвого успіху;сприяння розвитку фізичного, психічного та духовного здоров’я, задоволення естетичних та культурних потреб особистості;виховання здатності протидіяти проявам аморальності, правопорушень, бездуховності, антигромадській діяльності.
Превентивне виховання – це система підготовчих та профілактичних дій педагога, спрямованих на запобігання формуванню в учнів негативних звичок, рис характеру, проявам асоціальної поведінки підлітків та організацію належного догляду за діяльністю школярів. Це організований освітньою установою комплекс систематичного і цілеспрямованого впливу на свідомість, почуття і волю учнів з метою попередження антигромадської поведінки. Сутність її полягає у розвитку почуття соціальної відповідальності підлітків за свою поведінку, що сприяє глибокому усвідомленню не лише своїх прав, а й обов’язків
Функції превентивного виховання. Діагностично-прогностична функція полягає в аналітичній роботі зі з'ясування причин і умов відхилень у поведінці дітей та молоді; у передбаченні тенденцій їхнього розвитку; у виявленні шляхів і способів превентивного втручання в соціальну ситуацію розвитку особистості. Корекційно - реабілітаційна функція ставить за мету узгодження виховного процесу з реальними умовами соціалізації дитини і пов'язана із втручанням у негативну ситуацію її розвитку на рівні знань, емоцій, поведінки, використання оптимальної коригувальної допомоги, перевиховання та подолання негативних проявів у поведінці, налагодження стосунків для позитивного способу життя. Освітньо-консультативна функція передбачає використання сучасних технологій надання оптимальної освітньої, консультативної інформації; попередження і нейтралізацію надмірної інформації про види і форми негативних явищ. Організаційно-методична функція ставить за мету опрацювання і реалізацію міжгалузевих науково-дослідних проектів із проблем превентивного виховання; дослідження соціально-гігієнічних та медико-біологічних факторів розвитку схильності неповнолітніх до негативної поведінки та розробку заходів щодо їі профілактики.
Знають всі: здоров'я не купують. За ним пильно всі слідкують. З ранніх літ краще почати. Ні хвилини не втрачати. Складові здорового способу життя. Якість життя. Якість: Харчування;Відпочинку;Праці;Навчання . Рівень життя. Стиль життя. Напов-неністьжиття. Емоційний рівень;Умови проживання. Стиль одягу;Стиль спілкування. Повнота соціального, психічного, духовного життя.
Формування санітарно-гігієнічних навичок;Профілактика травматизму;Профілактика девіантної поведінки. Розвиток життєвих навичок. Фізична підготовка;Ранкова гімнастика. Танці;Оздоровча фізкультура;Рухливі ігри;Пальчикова гімнастика;Гімнастика для очей; Система здоров’язбережних технологій Технологія навчання здоров’я. Оздоровчі технологіїПрофілактичні щеплення;Забезпечення рухової активності;Гаряче харчування;Санітарно-гігієнічний режим;Перерви на свіжому повітрі. Здоров’я збережні технології
Колективно-творча справа. Мета : Колективно-творча справа - як засіб формування особистості через учнівський колектив Завдання: створення виховуючого середовища в класному колективі, яке сприяє розвитку особистості учня, його громадянської, соціальної активності та життєтворчості; сприяння збагачень колективу і особистості соціальним цінним досвідом, удосконаленню кращих людських здібностей, потреб, відносин.
Тому, КТС є: - колективною – її плануємо, готуємо, реалізуємо, оцінюємо разом; - творчою – обираємо різні варіанти, виявляємо нові можливості, здібності учнів. В кожній КТС вирішується цілий ряд педагогічних завдань: розвиток колективістських, демократичних основ життя; розвиток самостійності та ініціативи дітей; самоуправління; удосконалення кращих людських здібності, потреб і відносин