Створення сприятливого клімату-запорука формування творчого колективу.

Про матеріал
«Яка величезна сила – колективне відчуття ласки і доброти, колективної доброзичливості. Воно, як бурхливий потік, захоплює найбайдужіших»- саме так зазначав В.Сухомлинський. Групова робота є основою формування дитячої особистості початкової ланки освіти. Саме ця презентація стане у нагоді вчителям початкової школи, задля створення сприятливого клімату під час групової роботи учнів.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Створення сприятливого психологічного клімату- запорука формування творчого колективу Вчитель початкових класів Веретельник М.В.

Номер слайду 2

«Особа, зливаючись з колективом, не втрачає себе. Навпаки, вона досягає в колективі вищого рівню свідомості і вдосконалення». А.Барбюс «Яка величезна сила – колективне відчуття ласки і доброти, колективної доброзичливості. Воно, як бурхливий потік, захоплює найбайдужіших». В.О.Сухомлинський

Номер слайду 3

Поняття та сутність психологічного клімату в колективі Колектив це група об'єднаних спільними цілями і завданнями людей, що досягла в процесі соціально цінної спільної діяльності високого рівня розвитку. Зміст соціально-психологічного клімату (В.М. Шепель) Клімат – це невидима, тонка, делікатна, психологічна сторона взаємостосунків між людьми. Соціальний клімат - визначається тим, наскільки у колективі усвідомлені цілі і завдання суспільства, наскільки гарантовано дотримання всіх конституційних прав і обов'язків працівників як громадян. Моральний клімат - визначається тим, які моральні цінності у колективі є прийнятими. Психологічний клімат – це емоційне забарвлення психологічних зв'язків членів колективу, що виникає на основі їх близькості, симпатії, збігу характерів, інтересів та схильностей.

Номер слайду 4

2. Формування сприятливого психологічного клімату колективу як запорука зростання ефективності праці Ознаки сприятливого соціально-психологічного клімату колективу Суб'єктивні ознаки: Оптимізм; радість спілкування; почуття захищеності, безпеки і комфорту; взаємна підтримка, теплота і увага у відносинах; міжособистісні симпатії; впевненість; можливість вільно мислити, творити, інтелектуально і професійно зростати; довіра та взємовимогливість членів групи один до одного; доброзичливість і ділові претензії; вільне висловлювання думок щодо справ колективу чи поведінки окремих осіб; достатня інформованість членів колективу про завдання та стан справ у колективі; високий ступінь емоційного включення та взаємодопомоги у ситуаціях, якщо є у цьому потреба; усвідомлення і взяття відповідальності на себе за стан справ кожним із її членів; відсутність тиску керівника на підлеглих і визнання за ними права приймати відповідальні для колективу рішення; задоволеність належністю до колективу; вносити внесок в розвиток організації.

Номер слайду 5

Ознаки сприятливого соціально-психологічного клімату колективу Об'єктивні ознаки: високі показники результатів діяльності; низька плинність кадрів; високий рівень трудової дисципліни; відсутність напруженості й конфліктності в колективі; результативність праці педагогічного колективу. 2. Формування сприятливого психологічного клімату колективу як запорука зростання ефективності праці

Номер слайду 6

2. Формування сприятливого психологічного клімату колективу як запорука зростання ефективності праці Ознаки несприятливого соціально-психологічного клімату колективу: песимізм, дратівливість, нудьга, висока напруженість і конфліктність відносин в колективі, невпевненість, боязнь помилитися або справити погане враження, страх покарання, неприйняття, нерозуміння, ворожість, підозрілість, недовіра один до одного, небажання вкладати зусилля в розвиток колективу і організації в цілому, незадоволеність і т.п.

Номер слайду 7

Н. Л. Коломінський розробив схему, де враховано основні чинники, що зумовлюють задоволеність людей виконуваною роботою. 2. Формування сприятливого психологічного клімату колективу як запорука зростання ефективності праці

Номер слайду 8

3. Психологічні характеристики трудового колективу Для досягнення психологічної сумісності людей у колективі необхідні, щонайменше, дві умови: 1) сумісність характерів, типів темпераментів; 2) високий професійний рівень всіх працюючих у колективі. Щоб забезпечити таку сумісність, необхідні конкретні дії: знати і використовувати схильності людей, їх позиції для виникнення довіри між ними; створювати умови для особистої безпеки людей; сприяти виникненню почуття взаємної допомоги і підтримки в процесі спільної праці; рішуче усувати причини, що породжують деструктивну діяльність; розвивати у працівників відчуття відповідальності перед колективом за свої дії і ставлення до товаришів; бути доступним для відвертих розмов зі всіма членами колективу, вислуховувати їх думки про сумісність і можливості згуртування колективу.

Номер слайду 9

4. Фактори, що впливають на формування психологічного клімату в колективі Основні фактори формування соціально-психологічного клімату фактори макросередовища обстановка в суспільстві, сукупність економічних, політичних, культурних та інших умов. фактори мікросередовища особливості матеріально-економічних, технологічних та організаційно-управлінських умов праці в колективі та ступінь задоволення людей цими факторами; рівень психологічної культури; характер виробничих відносин; організація й умови трудової діяльності; стиль і форми керівництва; система взаємовідносин по вертикалі та горизонталі; соціально-психологічні особливості; сумісність.

Номер слайду 10

Види сумісності людей у процесі взаємодії, що сприяє успішному виконанню спільної діяльності. Функціональна сумісность визначається за швидкістю процесів мислення, сприймання і колективних дій. Фізична сумісність виявляється в гармонійному поєднанні фізичних якостей двох або кількох людей, що спільно діють. Психофізіологічна сумісність передбачає єдність і взаємозв'язок особливостей аналізаторних систем, а також властивостей нервової системи людей під час діяльності. Соціально-психологічна сумісність передбачає відносини людей з такими властивостями особистості, що сприяють успішному виконанню соціальних ролей. Психологічна сумісність передбачає спільність поглядів, переконань, соціальних установок, цінностей, відносин. Спрацьованість – це результат сумісності членів колективу, що забезпечує максимально можливу успішність спільної діяльності 4. Фактори, що впливають на формування психологічного клімату в колективі

Номер слайду 11

5. Шляхи формування сприятливого соціально-психологічного клімату в колективі вивчення соціально-психологічного клімату в колективі (діагностування); удосконалення організації праці; постановка перед колективом мети, досягнення якої потребує напруженої творчої праці; заохочувати активність і ініціативу; формування традицій; гнучке регулювання взаємин у колективі, усунення суперечностей між діловими та особистими стосунками в системі міжособистісних взаємин; розвиток комунікативної культури; розвивиток емпатійної здатності членів колективу; удосконалення матеріальної бази установи та умов праці і життя членів колективу; удосконалення стилю керівництва з урахуванням особливостей колективу та вимог суспільства до установ освіти; удосконалення організаційних форм управління.

Номер слайду 12

6. Висновок В.А. Сухомлинський у роботі: «Мудра влада колективу» пише: «Творчість є діяльністю, в яку людина вкладає як би частинку своєї душі; чим більше душі він вкладає, тим багатшою стає сам. Процес творчості характеризується тим, що творець самою своєю роботою і її результатами виробляє величезний вплив на тих, хто знаходиться поруч з ним. Одухотворення і натхнення однієї особистості породжує одухотворення і натхнення інших людей. Творчість - це незримі ниточки, які з'єднують серця».

Номер слайду 13

ДЯКУЮ ЗА УВАГУ!

ppt
Додано
21 червня 2022
Переглядів
607
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку