За допомогою мнемотехніки вирішую наступні завдання: Розвиваю зв'язне і діалогічне мовлення;Розвиваю у дітей уміння за допомогою мнемотаблиць складати речення, розуміти і розповідати твори за малюнками, вивчати вірші ;Навчаю дітей правильній звуковимові;Розвиваю у дітей розумову активність, кмітливість, спостережливість, вміння порівнювати, виділяти істотні ознаки.
Працюючи над розвитком зв'язного мовлення, та формування фонетико – фонематичної сторони мовлення своїх вихованців я широко використовую методи мнемотехніки в наступних видах діяльності:{35758 FB7-9 AC5-4552-8 A53-C91805 E547 FA}Мнемотаблиці{775 DCB02-9 BB8-47 FD-8907-85 C794 F793 BA}Загадування та розгадування загадок{775 DCB02-9 BB8-47 FD-8907-85 C794 F793 BA} Артикуляційна гімнастика{775 DCB02-9 BB8-47 FD-8907-85 C794 F793 BA}Навчання складанню речень{775 DCB02-9 BB8-47 FD-8907-85 C794 F793 BA}Знайомство дітей зі звуком, буквою{775 DCB02-9 BB8-47 FD-8907-85 C794 F793 BA}Навчання складанню розповідей{775 DCB02-9 BB8-47 FD-8907-85 C794 F793 BA}Вивчення чистомовок{775 DCB02-9 BB8-47 FD-8907-85 C794 F793 BA}Розучування скоромовок
На заняттях лексико – граматичних засобів мовлення використовую мнемотаблиці – це схема, що складається з декількох квадратів, в яку закладена певна інформація. Мнемотаблиці – схеми служать дидактичним матеріалом на заняттях. Використовую з метою: - збагачення словникового запасу згідно лексичних тем; - при навчанні складанню розповідей; - при переказах казок; - при відгадуванні та загадуванні загадок; - при вивченні віршів
Висновок Характерною властивістю пам’яті дітей з особливими освітніми потребами є те, що вони важко сприймають, і не надовго запам’ятовують інформацію. Розвиток зв’язного мовлення є одним з центральних завдань мовленнєвого виховання дітей з особливими освітніми потребами. Програма для таких дітей ставить перед логопедом завдання навчити кожну дитину змістовно, граматично правильно, зв’язно і послідовно викладати свої думки. Мовлення дитини повинно бути живим, емоційним, виразним. На заняттях з використанням мнемозасобів, правильно і точно поставленні запитання, дозволяють навчити дітей давати поширені відповіді, міркувати, використовувати ці вміння в самостійному розповіданні. Заняття з використанням символів та замінників дозволяють накопичувати знання про предмети, які не завжди присутні в повсякденному житті дитини. Головним завданням розвитку зв’язного мовлення дитини старшого дошкільного віку є вдосконалення монологічного мовлення. Це завдання вирішується через різні види мовленнєвої діяльності: складання описових розповідей про предмети, об’єкти і явища природи, створення різних видів оповідань, освоєння різних форм мовлення ( міркування, пояснення), а також складання розповідей по картині. Відомо, що процес мовлення у дітей проходить під керівництвом дорослого. На своїх заняттях використовуючи мнемозасоби я досягла гарних результатів. Діти із задоволенням займаються, зацікавленні. Для кожної дитини індивідуально намагаюсь підбирати матеріал. Діти середньої підгрупи займаються за допомогою мнемоквадратів, мнемосмужок. З дітьми старшої підгрупи використовую більш складні завдання. Такі як мнемотаблиці.