МНЕМОТЕХНІКА – технологія розвитку пам'яті, що забезпечує ефективне запам'ятовування, збереження і відтворення інформації, збільшує обсяг пам'яті, шляхом утворення додаткових асоціацій, використовує природні механізми пам'яті мозку.
МНЕМОТЕХНІКА – технологія розвитку пам'яті, що забезпечує ефективне запам'ятовування, збереження і відтворення інформації, збільшує обсяг пам'яті, шляхом утворення додаткових асоціацій, використовує природні механізми пам'яті мозку.
Номер слайду 4
Напрямки мнемотехніки. Напярмкиимнемотехніки. Педагогічнамнемотехніка. Циркова (естрадна)мнемотехніка. Спортивна мнемотехніка. Класична мнемотехніка. Народна мнемотехніка. Сучасна мнемотехніка
За допомогою мнемотехніки вирішую наступні завдання: Розвиваю зв'язне і діалогічне мовлення;Розвиваю у дітей уміння за допомогою мнемотаблиць складати речення, розуміти і розповідати твори за малюнками, вивчати вірші ;Навчаю дітей правильній звуковимові;Розвиваю у дітей розумову активність, кмітливість, спостережливість, вміння порівнювати, виділяти істотні ознаки.
Номер слайду 7
Працюючи над розвитком зв'язного мовлення, та формування фонетико – фонематичної сторони мовлення своїх вихованців я широко використовую методи мнемотехніки в наступних видах діяльності:{35758 FB7-9 AC5-4552-8 A53-C91805 E547 FA}Мнемотаблиці{775 DCB02-9 BB8-47 FD-8907-85 C794 F793 BA}Загадування та розгадування загадок{775 DCB02-9 BB8-47 FD-8907-85 C794 F793 BA} Артикуляційна гімнастика{775 DCB02-9 BB8-47 FD-8907-85 C794 F793 BA}Навчання складанню речень{775 DCB02-9 BB8-47 FD-8907-85 C794 F793 BA}Знайомство дітей зі звуком, буквою{775 DCB02-9 BB8-47 FD-8907-85 C794 F793 BA}Навчання складанню розповідей{775 DCB02-9 BB8-47 FD-8907-85 C794 F793 BA}Вивчення чистомовок{775 DCB02-9 BB8-47 FD-8907-85 C794 F793 BA}Розучування скоромовок
Номер слайду 8
Свою роботу з мнемотехнікою я впроваджую поетапно від простого до складного. Починаючи роботу з найпростіших мнемоквадратів, поступово переходила до мнемодоріжок, і пізніше до мнемотаблиць. МНЕМОТЕХНІКА Мнемоквадрат Мнемодоріжка Мнемотаблиця
Номер слайду 9
Мнемоквадрат – це окрема картка з зображенням предмета, дії або іншого символу. Мнемоквадрати використовую виконуючи артикуляційну гімнастику.
Номер слайду 10
Мнемодоріжка – це кілька схематичних малюнків розташованих лінійно і об'єднаних сюжетом. За допомогою мнемодоріжок діти дивлячись на ці схеми (малюнки) легко відтворюють текстову інформацію.
Номер слайду 11
На заняттях лексико – граматичних засобів мовлення використовую мнемотаблиці – це схема, що складається з декількох квадратів, в яку закладена певна інформація. Мнемотаблиці – схеми служать дидактичним матеріалом на заняттях. Використовую з метою: - збагачення словникового запасу згідно лексичних тем; - при навчанні складанню розповідей; - при переказах казок; - при відгадуванні та загадуванні загадок; - при вивченні віршів
Номер слайду 12
За кожною лексичною темою використовую такі мнемосхеми : Вони сприяють легшому засвоюванню теми.
Номер слайду 13
Номер слайду 14
Номер слайду 15
Номер слайду 16
Номер слайду 17
Номер слайду 18
Номер слайду 19
Номер слайду 20
Номер слайду 21
Номер слайду 22
Номер слайду 23
Номер слайду 24
Номер слайду 25
Номер слайду 26
Номер слайду 27
Номер слайду 28
Приказки та прислів’я у мнемотаблицях
Номер слайду 29
Складання творчих розповідей за мнемотаблицями
Номер слайду 30
Використання мнемоквадратів під час артикуляційної гімнастики на індивідуальних заняттях:
Номер слайду 31
На заняттях з формування фонетико – фонематичної сторони мовлення я також використовую мнемотехніку:- чистомовки:
Номер слайду 32
- знайомство, та вивчення звуків :
Номер слайду 33
- автоматизація звуків:
Номер слайду 34
Номер слайду 35
- знайомство з буквами:
Номер слайду 36
Номер слайду 37
Результати підсумкової діагностики: За мовленнєвим обстеженням дітей на початок року: 806040200 На основі аналізу моніторингових робіт показано, що з використанням мнемотехніки мовленнєвий розвиток дітей покращився: Середнійрівнь. Низькийрівень. Середнійрівень. Низькийрівень
Номер слайду 38
Висновок Характерною властивістю пам’яті дітей з особливими освітніми потребами є те, що вони важко сприймають, і не надовго запам’ятовують інформацію. Розвиток зв’язного мовлення є одним з центральних завдань мовленнєвого виховання дітей з особливими освітніми потребами. Програма для таких дітей ставить перед логопедом завдання навчити кожну дитину змістовно, граматично правильно, зв’язно і послідовно викладати свої думки. Мовлення дитини повинно бути живим, емоційним, виразним. На заняттях з використанням мнемозасобів, правильно і точно поставленні запитання, дозволяють навчити дітей давати поширені відповіді, міркувати, використовувати ці вміння в самостійному розповіданні. Заняття з використанням символів та замінників дозволяють накопичувати знання про предмети, які не завжди присутні в повсякденному житті дитини. Головним завданням розвитку зв’язного мовлення дитини старшого дошкільного віку є вдосконалення монологічного мовлення. Це завдання вирішується через різні види мовленнєвої діяльності: складання описових розповідей про предмети, об’єкти і явища природи, створення різних видів оповідань, освоєння різних форм мовлення ( міркування, пояснення), а також складання розповідей по картині. Відомо, що процес мовлення у дітей проходить під керівництвом дорослого. На своїх заняттях використовуючи мнемозасоби я досягла гарних результатів. Діти із задоволенням займаються, зацікавленні. Для кожної дитини індивідуально намагаюсь підбирати матеріал. Діти середньої підгрупи займаються за допомогою мнемоквадратів, мнемосмужок. З дітьми старшої підгрупи використовую більш складні завдання. Такі як мнемотаблиці.