Презентація "Використання міжпредметних зв'язків на уроках етики"

Про матеріал

Міжпредметні зв'язки – це взаємне узгодження навчальних програм, зумовлене системою наук і дидактичною метою.

Особливе значення набуває розкриття моральних аспектів науки. Важливу роль міжпредметні зв'язки відіграють у розвитку системного мислення учнів.

За Державним стандартом освіти предмет «Етика» в основній школі є складовою освітньої галузі «Суспільствознавство». Крім того, вивчення етичних проблем відбувається на уроках мови , літератури, природознавства, історії, основ здоров'я тощо. Вже сама програма розкриває широту застосування між предметних зв'язків з даними предметами. Особливістю сучасних знань є їх інтеграція.

Якісно новий рівень синтезу знань дітей – це інтегровані заняття, інтегровані курси, які об'єднують навколо певного заняття чи теми різнорідні знання.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Інспектор з питань культури відділу освіти, культури, спорту і туризму. Фисина А. В.

Номер слайду 2

Використання міжпредметних зв'язків на уроках етики

Номер слайду 3

Міжпредметні зв’язки – це взаємне узгодження навчальних програм, зумовлене системою наук і дидактичною метою. Особливе значення набуває розкриття моральних аспектів науки. Важливу роль міжпредметні зв’язки відіграють у розвитку системного мислення учнів.

Номер слайду 4

За Державним стандартом освіти предмет «Етика» в основній школі є складовою освітньої галузі «Суспільствознавство». Крім того, вивчення етичних проблем відбувається на уроках мови , літератури, природознавства, історії, основ здоров’я тощо. Вже сама програма розкриває широту застосування між предметних зв’язків з даними предметами. Особливістю сучасних знань є їх інтеграція.

Номер слайду 5

Якісно новий рівень синтезу знань дітей – це інтегровані заняття, інтегровані курси, які об’єднують навколо певного заняття чи теми різнорідні знання.

Номер слайду 6

На уроках етики опрацьовуються такі фундаментальні категорії, як мораль, добро, зло, совість, гідність, щастя, дружба.

Номер слайду 7

Особливістю змісту курсу є значна кількість матеріалу, пов'язаного з фольклором, традиціями, звичаями, релігійними цінностями українського народу, оскільки навчити дітей бути моральними можна тільки постійно вертаючись до скарбниці народного досвіду і найкращих прикладів, якими так багата народна педагогіка і вітчизняна історія.

Номер слайду 8

На мій погляд особливу роль у здійсненні міжпредметних зв’язків відіграють навчальні предмети суспільно-гуманітарного, художньо-естетичного циклу (українська мова і література, світова література, історія, правознавство, музика, образотворче мистецтво, українознавство, основи здоров’я та географія).

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Інтеграційний зв’язок з ЛІТЕРАТУРОЮ ПЕРЕДБАЧАЄ:ознайомлення зі значною кількістю художніх творів морально-етичного характеру, опрацювання їх змісту й образів героїв. На уроці “Чому не можна принижувати людську гідність” (5 кл.) учні можуть прочитати вірш-новелу В. Симоненка “Кривда” (як сусід посміявся з хлопчика, у якого не було тата) і відповідають на запитання: Як ви оцінюєте вчинок сусіда?Чи притаманне йому почуття гідності?Чи можна засуджувати хлопчика, який розбив сусіду вікно?На цьому ж уроці учням можна задати домашнє завдання скласти повідомлення “Що означає бути чемною людиною?”

Номер слайду 11

Інтеграційний зв’язок з МОВОЮ ПЕРЕДБАЧАЄ: словникову роботу з термінами, прислів'ями, метафорами, порівняннями та ін. На уроці “Що означає бути щасливим”(5 кл) опрацьовуються терміни щастя, характер, індивідуальність. Для обговорення можна використати прислів'я: Кожна людина – коваль свого щастя. Щастя там, де праця. Щаслива дитина – радість батькам. Там щастя не диво, де працюють не ліниво

Номер слайду 12

Використання інтеграції з історією передбачає:«Уявні зустрічі» учнів з відомими їм історичними постатями;«Подорожі» категоріями історичного часу і простору. На уроці «Коли нам буває соромно» (5 кл.) , використовуючи метод «Мікрофон», обговорюємо вислови відомих історичних осіб про совість: Совість – це праведний суд доброї людини (Аристотель). Закон, який живе в нас, називається совістю. Совість є, власне, застосування наших вчинків до цього закону (І. Кант). При вивченні теми “Що таке суспільна справедливість і соціальна різноманітність” (6 кл.) учні пригадують соціальні верстви Давнього Єгипту, Китаю, Індії, Давньої Греції та Риму , а також які права та обов'язки вони мали.

Номер слайду 13

Інтеграційний зв’язок з. ПРАВОЗНАВСТВОМ ПЕРЕДБАЧАЄ: Ознайомлення учнів з поняттям закон, правові норми;Вміння розрізняти норми права і моральні норми  При вивченні теми “Будьмо громадянами” на уроці опрацьовуються поняття: громадянин, демократія, громадські організації, демократична держава, “Конвенція про права дитини”, рівноправність. Учні розглядають певні життєві випадки і встановлюють, в яких йдеться про порушення моральних норм, а в яких – правових. Ознайомлення учнів з поняттям закон, правовими нормами;Формування вміння розрізняти правові й моральні норми.

Номер слайду 14

Інтеграційний зв’язок з. ОБРАЗОТВОРЧИМ МИСТЕЦТВОМ, МУЗИКОЮ  ПЕРЕДБАЧАЄ:ознайомлення учнів з картинами, де прослідковуються морально-етичні норми, проблема вибору та їх обговорення;Замальовки самими учнями морально-етичних ситуацій та їх коментар.  Випереджальним завданням до уроку “Яке значення для людини має сім’я” (5 кл.) може бути: Намалювати батьків, сцени із родинного життя, традиційні блюда, родинні свята;Пісні моєї родини (бабусини, мамини, татуся)Створити фотоколаж “Щаслива родина” (аплікації із журналів)

Номер слайду 15

Основи здоров’я Тема: Як пов’язані довкілля і здоров’я людини. Рекомендації «Як бути здоровим». Фіто профілактика. Зелений чай — наш цілитель. Він очищує печінку, жовчний міхур, нирки, кров, клітини організму, містить вітаміни, знімає втому, підвищує працездатність, покращує обмінні процеси, виводить токсичні речовини, радіонукліди, лікує атеросклероз, алергію, бронхіальну астму, респіраторні захворювання, лікує гастрити, язви, холецистити, регулює артеріальний тиск, попереджує ракові захворювання. Захист внутрішніх сил організмуІнфекційними захворюваннями хворіють нездорові люди, які безпечно ставляться до свого організму. Треба, щоб кожна клітинка організму дихала чистим повітрям, отримувала кількість їжі, яка необхідна для енерговитрат. Для цього вилучити: переїдання, алкоголь, тютюнопаління; білки та жири тваринного походження обмежувати, їсти тільки у свята; їсти нежирні м'ясо, рибу, морепродукти;

Номер слайду 16

Зв’язок з. Основи здоров’я. Тема: Як пов’язані довкілля і здоров’я людини. Рекомендації «Як бути здоровим». Фітопрофілактика. Зелений чай — наш цілитель. Він очищує печінку, жовчний міхур, нирки, кров, клітини організму, містить вітаміни, знімає втому, підвищує працездатність, покращує обмінні процеси, виводить токсичні речовини, радіонукліди, лікує атеросклероз, алергію, бронхіальну астму, респіраторні захворювання, лікує гастрити, язви, холецистити, регулює артеріальний тиск, попереджує ракові захворювання. Захист внутрішніх сил організмуІнфекційними захворюваннями хворіють нездорові люди, які безпечно ставляться до свого організму. Треба, щоб кожна клітинка організму дихала чистим повітрям, отримувала кількість їжі, яка необхідна для енерговитрат. Для цього вилучити: переїдання, алкоголь, тютюнопаління; білки та жири тваринного походження обмежувати, їсти тільки у свята; їсти нежирні м'ясо, рибу, морепродукти

Номер слайду 17

Я використовую. Метод «Прес»Різнокольорові попелюшки. Обери позицію. П’ятихвилинне есе. Сенкан. Метод «Рюкзак»Розминка. Прийом «Кошик»Позначки на полях

Номер слайду 18

Використання інтерактивних технологій. Мікрофон. Обговорення проблеми в загальному коліАкваріум. Работа в парах. КарусельІмітаційні ігри. Робота в малих групах. Квест

Номер слайду 19

Квест (від англ. quest – пошук, пошук щастя / знання / істини, пошук пригод) – інтелектуальне змагання з елементами рольової гри, основою якого є послідовне виконання заздалегідь підготовлених завдань командами або окремими учасниками. Квест – це вид інноваційного навчання з елементами традиційного виду навчання (проблемного) у якому використовуються методи стимулювання засобами рольової гри (друга група методів навчання за Ю. К. Бабанським).

Номер слайду 20

Активізувати розумову діяльність активізувати сприйняття формувати стійкий інтерес поєднати новітні та традиційні дидактичні засоби навчання;розвинути універсальні форми розумової діяльності Упровадження квесту дозволяє

Номер слайду 21

Змістова лінія квесту включає такі компоненти: Вступ, керівництво до дії Список інформаційних ресурсів Опис процедури роботи. Центральне завдання. Розробка критеріїв Висновок 

Номер слайду 22

5клас На уроці “З чого починається дружба” квест- змагання між 4-5 групами учнів: Пригадати як можна більше пісень про дружбу і проспівати уривки з них. Вместе весело шагать.. Всё мы делим пополам. Улыбка. Не секрет,что друзья не растут в огороде. Песня о дружбе (гардемарины)На волоске судьба твоя…

Номер слайду 23

6 клас. На уроці “Чому без праці життя людини втрачає сенс” учні згадують казки, де казковий герой завдяки праці досягав своєї мети.“Морозко”“Аленький цветочек”“Попелюшка”

Номер слайду 24

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Номер слайду 25

Номер слайду 26

МОЇ ПЕДАГОГІЧНІ ЗНАХІДКИ

Номер слайду 27

В результаті використання широких міжпредметних зв'язків на уроках етики в учнів формуються:

Номер слайду 28

Дякую за увагу!

pptx
До підручника
Етика 5 клас (Данилевська О.М., Пометун О.І.)
Додано
27 лютого 2018
Переглядів
2646
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку