Презентація "Використання міжпредметних зв'язків як важливий засіб підвищення якості знань на уроках художньої культури" розрахована для вчителів художньої культури в ЗНЗ.
Використання міжпредметних зв’язків як важливий засіб підвищення якості знань на уроках художньої культури
Номер слайду 2
Номер слайду 3
Номер слайду 4
Номер слайду 5
Використання міжпредметних зв’язків на уроках художньої культури Особливістю предмету «Художня культура» є значна кількість матеріалу, пов'язаного з фольклором, традиціями, звичаями, релігійними цінностями українського народу, оскільки навчити дітей бути моральними можна тільки постійно звертаючись до скарбниці народного досвіду і найкращих прикладів, якими так багата народна педагогіка і вітчизняна історія. Важливим завданням художньо-естетичного виховання в школі є формування культури почуттів учнів як необхідної частини їх духовної культури, збагачення їх емоційно-естетичного досвіду, інтересів, поглядів у процесі спілкування з мистецтвом та розвиток універсальних якостей творчої особистості. Саме предмети художньо-естетичного циклу спрямовані на те, щоб відкрити в дитині найпотаємніші, найтонші почуття. Саме музичне мистецтво та художня культура є тими шкільними предметами, які дають можливість дитині для творчості, для самостійного пошуку, для висловлення свого власного бачення світу.
Номер слайду 6
Номер слайду 7
Інтеграційний зв’язок з літературою ПЕРЕДБАЧАЄ: ознайомлення зі значною кількістю художніх творів української класики, аналіз календарно-обрядової творчості, родинно-побутової творчості українського народу, пригадування, знаходження інформації в тексті; опрацювання їх змісту й образів героїв. Наприклад, на уроці «Музично-поетична творчість Г.Сковороди» учні можуть прочитати вірші зі збірки «Сад божественних пісень», звернувши увагу на сатиричний кант «Всякому городу нрав і права». Варто використовувати найпростіші запитання і завдання спрямовані на запам’ятовування і відтворення навчальної інформації ( «Назвіть…», «Розкажіть про особливості…», «Пригадайте…», «Що таке…»). У деяких із таких завдань на повторення й відтворення художньої інформації учням можна запропонувати навести власні приклади («Наведіть приклади…») або дати пояснення («Поясніть вислів…», «Поясніть, як ви розумієте…», «Поясніть значення терміну…»).
Номер слайду 8
Номер слайду 9
Номер слайду 10
ПЕРЕДБАЧАЄ: словникову роботу з термінами, прислів'ями, метафорами, порівняннями та ін. На уроках присвяченим темі «Живопис та графіка» опрацьовуються терміни щастя, характер, індивідуальність. Для обговорення можна використати прислів'я. На уроці “ Іконопис доби Київської Русі ” (10кл.) працюємо над термінами віра, релігія. Учні підбирають прикметники-означення до слова віра (фанатична, релігійна, сердешна, полум'яна, сильна, слабка…. ) Інтеграційний зв’язок з мовою
Номер слайду 11
Підвищити мотивацію учнів до вивчення предмету; Краще засвоїти матеріал, підвищити якість знань; Активізувати пізнавальну діяльність учнів на уроках; Полегшити розуміння учнями явищ і процесів, що вивчаються; Аналізувати, зіставляти факти з різних областей знань; Здійснювати цілісне наукове сприйняття навколишнього світу; Якнайповніше реалізувати освітні можливості кожного учня.
Номер слайду 12
Номер слайду 13
Інтегроване навчання та міжпредметні зв’язки на уроках художньої культури
Номер слайду 14
Мороз О. Д. Інтегроване навчання та міжпредметні зв’язки на уроках художньої культури. Навчально-методичний посібник для вчителів художньої культури. Балашівський НВК «Колегіум – загальноосвітня школа І – ІІ ступенів». – Березне, 2016 – 61 с. У навчально-методичному посібнику розглянуто питання інтегрованого навчання та міжпредметних зв’язків на уроках художньої культури. Подано сутність поняття «міжпредметні зв’язки» та інтегроване навчання, з’ясовано їх роль та функції у навчальному процесі. У посібнику вміщено плани-конспекти уроків з використанням міжпредметних зв’язків на уроках художньої культури в 10 – 11 класах. Структура посібника залишає простір для творчих пошуків кожному вчителеві, який на свій розсуд може скорочувати або доповнювати вміщений матеріал, обираючи свою форму роботи. Посібник розрахований для вчителів художньої культури навчальних закладів.
Номер слайду 15
Номер слайду 16
Інтегрований урок як один із шляхів реалізації міжпредметних зв'язків Інтегрований урок – це урок вивчення певної теми на основі двох-трьох навчальних дисциплін. Мета: об'єднувати споріднений матеріал кількох предметів навколо однієї теми. Особливість: дослідження проблеми одного предмета знаходить своє продовження в іншому.
Номер слайду 17
Зв'язки між предметами дають можливість: посилити мотиваційну діяльність школярів; виконати протягом уроку більший обсяг роботи; глибше розкрити тему, посилити аргументованість наукових положень; уточнити, оновити раніше засвоєний матеріал; створити ситуації, які змушують учнів думати, зіставляти, шукати, стимулювати пізнавальний інтерес.
Номер слайду 18
Застосування міжпредметних зв'язків на уроках: робить знання учнів свідомими, міцними, системними; активізує мислення учнів; розвиває інтерес до навчання; дозволяє раціонально використовувати час, відведений на вивчення навчального матеріалу; істотно зменшує навантаження учнів; сприяє розширенню й збагаченню словникового запасу; сприяє розвитку інтелекту учнів, нахилів і здібностей, їхньому різнобічному розвитку.