Поняття дистанційного навчання Дистанційне навчання – організація освітнього процесу (за дистанційною формою здобуття освіти або шляхом використання технологій дистанційного навчання в різних формах здобуття освіти) в умовах віддаленості один від одного його учасників та їх як правило опосередкованої взаємодії в освітньому середовищі, яке функціонує на базі сучасних освітніх, інформаційно-комунікаційних (цифрових) технологій (за новим Положенням)
Дистанційна форма навчання запроваджується відповідно до: рішення педагогічної ради закладу загальної середньої освіти, наказу директора ЗЗСО. Для організації дистанційного навчання заклади загальної середньої освіти можуть створювати в своєму складі: класи або групи з дистанційною формою навчання; для зарахування (переведення) на дистанційну форму навчання потрібна письмова заява повнолітньої особи, заява батьків чи законних представників для неповнолітніх.
Поради щодо організації дистанційного навчання 1. Визначте мету: чого ми хочемо навчити дітей і який буде результат? 2.Визначте особливості та можливості учнів. 3. Відкоригуйте види робіт: що можливо це зробити онлайн? 4. Доберіть відповідні засоби та інструменти. 5. Сформулюйте систему оцінювання. 6. Враховуйте інтереси та здібності учнів. 7. Враховуйте власні ресурси та можливості.
Мережева технологія вид дистанційної технології навчання, що базується на використанні телекомунікаційних мереж та засобів Internet для забезпечення учнів навчально-методичними матеріалами, організації інтерактивної взаємодії з учителями та забезпечення дистанційного педагогічного контролю (системи управління навчальною діяльністю E-learning:Moodle, Human; цифрові інструменти Google для здійснення дистанційного навчання (ClassRoom, Meet, Jamboard, Forms, пакет GsuitforEducation та ін.).
Кейс-технологія вид дистанційної технології навчання, що базується на використанні наборів (кейсів) текстових, аудіовізуальних та мультимедійних навчально-методичних матеріалів для самостійного вивчення учнями при організації регулярних консультацій з учителями та контролю знань дистанційним способом.
ТВ-технологія вид дистанційної технології навчання, що базується на використанні систем телебачення для донесення до учнів навчально-методичних матеріалів та організації консультацій дистанційним способом (відеозв’язок по скайпу, відеочат, відеоуроки по ТV каналах, використання розроблених відеоуроків YouTube-контенту та ін.).
Змішані технології (кейс + мережа) передбачають обґрунтоване та органічне поєднання елементів різних технологій в єдине ціле; вибір для дистанційного навчання будь-якої технології обумовлюється можливостями навчального закладу та готовністю до навчання потенційних користувачів (стартовий рівень, наявність технічних можливосте тощо); для оптимального планування та корекції освітнього процесу важливо знати переваги та результативність кожної технології.
Інструментами спілкування учасників навчального мережевого середовища є: Електронна пошта – це стандартний сервіс Інтернету, що забезпечує передавання повідомлень, як у формі звичайних текстів, так і в інших формах (програмах, графіці, звуках, відео). У системі освіти електронна пошта використовується для організації спілкування вчителя та учня, а також учнів між собою.
Форум найпоширеніша форма спілкування вчителя й учнів у дистанційному навчанні; це довготривалі (постійно діючі) телеконференції, в ході яких співрозмовники надсилають і читають текстові повідомлення в зручний для них час. Форумом також називають службу Інтернету, що призначена для організації довготривалих телеконференцій, доступ до ресурсів якої можна отримати, використовуючи веб-інтерфейс. Кожний форум присвячений будь-якій проблемі або темі. Модератор форуму реалізує дискусію чи обговорення, стимулюючи його питаннями, повідомленнями, новою цікавою інформацією. Програмне забезпечення форумів дозволяє приєднати різні файли певного розміру. Кілька форумів можна об’єднати в один великий.
Відеоконференція це конференція реального часу в on-line режимі. Вона проводиться у визначений день і в призначений час. Для якісного проведення відеоконференції, як і телеконференції, необхідна її чітка підготовка; відеоконференція – один із сучасних способів зв’язку, що дозволяє проводити заняття у «віддалених класах», коли учні і вчитель знаходяться на відстані.
Поради вчителям музичного мистецтва щодо проведення дистанційного навчання Опановувати та використовувати сучасні платформи для пошуку та передачі інформації учням (GoogleСlassroom, ClassDoJo, Zoom та ін.). Урізноманітнити урок за допомогою роликів з YOUTUBE. Давати цікаві домашні завдання (відзняти свій ролик або мінікліп). Записувати авторські уроки та зберігати їх для подальшого перегляду. Ділитися з колегами своїми напрацюваннями. Використовувати платформи для самоосвіти (ЕdЕra, Prometheus, Освіторія). Не боятися співпраці та інтеграції.