Використання технологій дистанційного навчання на уроках музичного мистецтва Вчитель музичного мистецтва Калінська Яна Юріївна СЗОШ № 8 м. Бердичева
Номер слайду 2
Нове «Положення про дистанційне навчання» було затверджено наказом МОН від 8 вересня 2020 року №1115 і зареєстровано в Міністерстві юстиції 28 вересня 2020 року за №941/35224.
Номер слайду 3
Поняття дистанційного навчання Дистанційне навчання – організація освітнього процесу (за дистанційною формою здобуття освіти або шляхом використання технологій дистанційного навчання в різних формах здобуття освіти) в умовах віддаленості один від одного його учасників та їх як правило опосередкованої взаємодії в освітньому середовищі, яке функціонує на базі сучасних освітніх, інформаційно-комунікаційних (цифрових) технологій (за новим Положенням)
Номер слайду 4
Мета дистанційного навчання: надання освітніх послуг шляхом застосування у навчанні сучасних інформаційно-комунікаційних технологій за певними освітніми або освітньо-кваліфікаційними рівнями відповідно до державних стандартів освіти.
Номер слайду 5
Головним завданням дистанційного навчання є розвиток творчих та інтелектуальних здібностей дитини за допомогою відкритого та вільного використання освітніх ресурсів і програм, доступних в мережі Інтернет.
Номер слайду 6
Дистанційна форма навчання запроваджується відповідно до: рішення педагогічної ради закладу загальної середньої освіти, наказу директора ЗЗСО. Для організації дистанційного навчання заклади загальної середньої освіти можуть створювати в своєму складі: класи або групи з дистанційною формою навчання; для зарахування (переведення) на дистанційну форму навчання потрібна письмова заява повнолітньої особи, заява батьків чи законних представників для неповнолітніх.
Номер слайду 7
Основними видами навчальних занять за дистанційною формою навчання є: лекція, семінар, урок, практичні заняття, лабораторні заняття, консультації та ін.; заняття можуть проводитися з учнями дистанційно в синхронному або асинхронному режимі відповідно до навчального плану.
Номер слайду 8
Поради щодо організації дистанційного навчання 1. Визначте мету: чого ми хочемо навчити дітей і який буде результат? 2.Визначте особливості та можливості учнів. 3. Відкоригуйте види робіт: що можливо це зробити онлайн? 4. Доберіть відповідні засоби та інструменти. 5. Сформулюйте систему оцінювання. 6. Враховуйте інтереси та здібності учнів. 7. Враховуйте власні ресурси та можливості.
Номер слайду 9
Дистанційний урок музичного мистецтва допоможе зберегти: системність навчання; неперервність освітнього процесу; процес самовдосконалення та самоорганізації дітей; згуртованість класу (вокального гуртка, ансамблю).
Номер слайду 10
Технології організації дистанційного навчання з музичного мистецтва
Номер слайду 11
Мережева технологія вид дистанційної технології навчання, що базується на використанні телекомунікаційних мереж та засобів Internet для забезпечення учнів навчально-методичними матеріалами, організації інтерактивної взаємодії з учителями та забезпечення дистанційного педагогічного контролю (системи управління навчальною діяльністю E-learning:Moodle, Human; цифрові інструменти Google для здійснення дистанційного навчання (ClassRoom, Meet, Jamboard, Forms, пакет GsuitforEducation та ін.).
Номер слайду 12
Кейс-технологія вид дистанційної технології навчання, що базується на використанні наборів (кейсів) текстових, аудіовізуальних та мультимедійних навчально-методичних матеріалів для самостійного вивчення учнями при організації регулярних консультацій з учителями та контролю знань дистанційним способом.
Номер слайду 13
ТВ-технологія вид дистанційної технології навчання, що базується на використанні систем телебачення для донесення до учнів навчально-методичних матеріалів та організації консультацій дистанційним способом (відеозв’язок по скайпу, відеочат, відеоуроки по ТV каналах, використання розроблених відеоуроків YouTube-контенту та ін.).
Номер слайду 14
Змішані технології (кейс + мережа) передбачають обґрунтоване та органічне поєднання елементів різних технологій в єдине ціле; вибір для дистанційного навчання будь-якої технології обумовлюється можливостями навчального закладу та готовністю до навчання потенційних користувачів (стартовий рівень, наявність технічних можливосте тощо); для оптимального планування та корекції освітнього процесу важливо знати переваги та результативність кожної технології.
Номер слайду 15
Програмні засоби для реалізації синхронного дистанційного навчання: інтерактивні online дошки, хмарні сервіси для відеозустрічей.
Номер слайду 16
Для забезпечення зворотного зв’язку між здобувачами освіти та вчителями створюються спільноти в соціальних мережах Instagram, Faceboоk, додатку Viber. Як інструменти педагогічної взаємодії також використовуються електронна пошта, чат, відеоконференції, блоги.
Номер слайду 17
Інструментами спілкування учасників навчального мережевого середовища є: Електронна пошта – це стандартний сервіс Інтернету, що забезпечує передавання повідомлень, як у формі звичайних текстів, так і в інших формах (програмах, графіці, звуках, відео). У системі освіти електронна пошта використовується для організації спілкування вчителя та учня, а також учнів між собою.
Номер слайду 18
Форум найпоширеніша форма спілкування вчителя й учнів у дистанційному навчанні; це довготривалі (постійно діючі) телеконференції, в ході яких співрозмовники надсилають і читають текстові повідомлення в зручний для них час. Форумом також називають службу Інтернету, що призначена для організації довготривалих телеконференцій, доступ до ресурсів якої можна отримати, використовуючи веб-інтерфейс. Кожний форум присвячений будь-якій проблемі або темі. Модератор форуму реалізує дискусію чи обговорення, стимулюючи його питаннями, повідомленнями, новою цікавою інформацією. Програмне забезпечення форумів дозволяє приєднати різні файли певного розміру. Кілька форумів можна об’єднати в один великий.
Номер слайду 19
Чат спілкування користувачів мережі в режимі реального часу, засіб оперативного спілкування людей через Інтернет. Є кілька різновидів чатів: текстовий, голосовий, аудіо-відеочат; найбільш поширений текстовий чат.
Номер слайду 20
Відеоконференція це конференція реального часу в on-line режимі. Вона проводиться у визначений день і в призначений час. Для якісного проведення відеоконференції, як і телеконференції, необхідна її чітка підготовка; відеоконференція – один із сучасних способів зв’язку, що дозволяє проводити заняття у «віддалених класах», коли учні і вчитель знаходяться на відстані.
Номер слайду 21
Блог це форма спілкування, яка нагадує форум, де право на публікацію належить одній особі чи групі людей.
Номер слайду 22
Сервіси для дистанційного навчання
Номер слайду 23
ZOOM- сервіс для відеоконференцій
Номер слайду 24
Цифрові інструменти Google для здійснення дистанційного навчання
Номер слайду 25
BLOGGER- сервіс для створення особистого блогу
Номер слайду 26
Номер слайду 27
GOOGLE ClassRoom
Номер слайду 28
Використання соціальних мереж та меседжерів у дистанційній освітній взаємодії (Fasebok Viber, Instagram)
Номер слайду 29
VIBER- чат для спілкування з учнями
Номер слайду 30
Номер слайду 31
Сайт СЗОШ № 8 на платформі E-SCHOOLS
Номер слайду 32
Номер слайду 33
Номер слайду 34
TIK TOK
Номер слайду 35
Номер слайду 36
YOUTUBE
Номер слайду 37
Самоосвіта з використанням онлайн-порталів «На урок», «Всеосвіта», освітніх платформ ЕdЕra, Prometheus, Освіторія та ін.
Номер слайду 38
НА УРОК
Номер слайду 39
Участь у конференціях
Номер слайду 40
Поради вчителям музичного мистецтва щодо проведення дистанційного навчання Опановувати та використовувати сучасні платформи для пошуку та передачі інформації учням (GoogleСlassroom, ClassDoJo, Zoom та ін.). Урізноманітнити урок за допомогою роликів з YOUTUBE. Давати цікаві домашні завдання (відзняти свій ролик або мінікліп). Записувати авторські уроки та зберігати їх для подальшого перегляду. Ділитися з колегами своїми напрацюваннями. Використовувати платформи для самоосвіти (ЕdЕra, Prometheus, Освіторія). Не боятися співпраці та інтеграції.