Інтелектуальна вікторина «Знавці української мови»
Визначення командирів та послідовності виступу команд
Розминка Передаючи мікрофон, назвати іменники однієї тематичної групи: - птахи; - шкільне приладдя.
І етап – Дай відповідь на питання Умова - чітко дати відповідь на кожне поставлене запитання
1. Яка мова є державною мовою України?5 питань для першої команди
2. Яким повинно бути усне мовлення?
3. Поясніть значення фразеологізму «Тримати язик за зубами»
4. Який розділовий знак ставиться в кінці питального речення?
5. Знайдіть у реченні підмет та присудок. Золота осінь дарує людям щедрі подарунки.
Молодці! Уважно слухаємо запитання для наступної команди!
1. Яке буває мовлення?
2. Як називаються речення, у яких про щось або про когось запитується?
3. Доберіть синонім до слова «сміливий»
4. Скільки звуків у слові «дощ»?
5. Як називаються слова, які звучать і пишуться однаково, але мають різні значення?
Знову переходимо до запитань для учасників першої команди!Розумники!
1. Як називаються речення, у яких про щось або про когось розповідається?
2. Доберіть антонім до слова «працьовитий»
3. На які питання відповідає підмет?
4. Визначіть закінчення у слові «вікно»
5. Визначіть головні члени речення. Руденька білочка стрибає з гілки на гілку.
Останні 5 питань для другої команди!
1. Яким повинно бути писемне мовлення?
2. На які питання відповідає присудок?
3. Який розділовий знак потрібно поставити у кінці розповідного речення?
4. Поясніть значення фразеологізму «цокотіти зубами»
5. Скільки складів у слові «горизонт»?
ІІ етап – «З якої казки?» Завдання: назвати назву казки
ІІІ етап – Розтав правильно розділові знаки. Умова – відповідь дає капітан команди
Петрику о котрій годині ти сьогодні прокинувся
Чому ти не прийшла на моє свято Оленко
Сестричко яка чудова осіння пора
Куди ти мамо йдеш
IV етап – Конкурс капітанів. Завдання: правильно визначити жанр твору
Книга вчить, як на світі жить.
Мій край чудовий – Україна!Тут народились ти і я. Тут над ставком верба й калина, Чарівна пісня солов’я.
Хоч безкрилий, а літаю,Хоч безротий, а гуду. Хоч безрукий, а зриваю. З гілля фрукти у саду.
Ґава ґаву запитала:- Ти на ґанок не літала?- Не літала я на ґанок,То й проґавила сніданок.
V етап – Впізнай українського письменника. Завдання: за портретом і назвами творів назвати прізвище та ім’я письменника
«Садок вишневий коло хати»«Зоре моя вечірняя…»«Тече вода з-під явора»
«З гір на долину…»«Барвіночку мій хрещатий…»«Ой вишеньки-черешеньки…»
«Сунички»«Білочка восени»«Мурашки думають про зиму»«Соловейко застудився»
«Лис Микита»«Осел і Лев»«Дивувалась зима»«Надійшла весна прекрасна…»
VІ етап – Добери риму. Завдання: дібрати рими, утворити вірш.
Лікар хворих оглядає,Пекар булки ______,Комбайнер врожай збирає,А поет вірші ___________.
Пригріва весняне сонце,В рівчаках біжать струмки. Я відкрив своє ________,Прилетіли ____________.
Оголошення результатів конкурсу
Реєструючись, ви погоджуєтеся з угодою користувача та політикою конфіденційності.
«На Урок». Освітній інтернет-проект