STEM-освіта – в дії!Ми живемо у світі нескінченного потоку інформації. А в школі діти вчаться сприймати, аналізувати інформацію з різних джерел, перевіряти практично, використовувати в життєвих ситуаціях. Бо, як стверджують психологи, краще засвоюється те, що ми не лише почули, а й побачили, а ще краще – спробували на практиці самі.
ПЕРЕВАГИ1) Відповідає вимогам нині діючих програми; 2) Містить науково обґрунтований навчальний теоретичний матеріал; 3) Добре підібрані ілюстративні матеріали, відеофрагменти явищ та дослідів; Можливість : а) використовувати матеріали на уроках різних типів; б) доповнювати зібрані матеріали,конструювати власні уроки, залучати учнів до використання ППЗ вдома;в) проводити досліди, які пов’язані з мікросвітом і макросвітом; г) працювати з графіками, зображеннями, фізичними поняттями, формулами; д) проводити лабораторні роботи; е) перевіряти результати відразу після вивчення теми.
Віртуальні онлайн лабораторії - Віртуальна лабораторія – це середовище, що імітує на екрані інструменти навчальної лабораторії (кабінету фізики, біології, хімії та ін.). Вони дозволяють збирати електричні кола, будувати графіки, проводити хімічні реакції, навіть проводити розтини певних організмів. - Одна з цілей створення віртуальних лабораторій - прагнення до всебічної візуалізації досліджуваних процесів, а одна з головних завдань - забезпечення можливості підготовки учня до найбільш повного сприйняття і розуміння їх сутності. - Віртуальні лабораторії сприяють підвищенню наочності, інтерактивності, а також формуванню пізнавальної та творчої активності учнів. -Віртуальні лабораторії, дозволяють моделювати об'єкти і процеси навколишнього світу, організувати доступ до реального лабораторного обладнання.
ПЕРЕВАГИВідповідає вимогам нині діючих програми; Містить науково обґрунтований навчальний теоретичний матеріал; Добре підібрані ілюстративні матеріали, відео фрагменти явищ та дослідів; Доступні без завантаження додаткового ПЗ;Відтворюються на усіх пристроях та різних ОС;Дефиренціація на високому рівні;Величезна різноманітність безкоштовних ресурсів;Зручний графічний інтерфейс;Можливість:- Застосовувати на уроці будь-якого типу;- Проводити практичні та лабораторні роботи з широким спектром початкових даних;- Використовувати для демонстрацій та перевірки вмінь та навичок учнів.
ППЗ НА УРОКАХ ФІЗИКИ1 С: РЕПЕТИТОР ФІЗИКА» (фірма «1 С»)ENCYCLOPEDIA OF SCIENCEENCYCLOPEDIA OF SPACE AND UNIVERSE«Відкрита Фізика 1.0.» (Нове покоління програми «Фізика на Вашому РС» (компанія «ФІЗІКОН»)«Ігри з кінематики»«Інформаційно-методична система «УРОКИ ФІЗИКИ»«Курс фізики XXI століття» (Фірма «Медіахуз»)Комп'ютерний фізичний практикум (авторський колектив В. А. Давидов і ін., розроблене в ЦСПІ)Репетитор з фізики, (компанія «Кирило і Мефодій»)«Жива Фізика». Комп'ютерне моделююче середовище, створене каліфорнійською фірмою Knowledge Revolution і русифікована ІНТ (Інститутом нових технологій)
ВІРТУАЛЬНІ ОН-ЛАЙН ЛАБОРИТОРІЇ НА УРОКАХ ФІЗИКИVirtu. Lab Збірник віртуальних лабораторних робіт. Досить просто та наглядно. All-fizika.com Красивий ресурс із приємним інтерфейсом. Цей варіант для тих, хто хоче сам керувати процесами і «посмикати за мотузочки». Віртуальна фізика Це джерело для тих, хто хоче знати більше. Ресурс допоможе глибше зрозуміти зміст математичних і фізичних процесів, зміст виведення формул. Є можливість потренуватись у конкретних розділах. Physics Simulations Віртуальна лабораторія для тих, хто володіє англійською мовою, хоче розвивати свої навички або складає ЗНО з англійської мови. Зручний інтерфейс та можливість керування процесом.
Lab Ще один англомовний ресурс. Виклад матеріалу на університетському рівні. Рівень складніший, аніж на попередньому ресурсі. Physical Sciences Системно, чітко й точно. Проте вимагає неабияких знань в теорії та розуміння предмета. Рекомендовано «просунутим знавцям» фізики та англійської. Ph. ET Проект включає в себе найбільшу кількість віртуальних симуляцій з природничого циклу. Golabz Найбільша безкоштовна колекція онлайн-лабораторій з хімії, фізики,астрономії, математики, біології, географії та інших дисциплін. (Сервіс має англомовний інтерфейс, для зручності та перекладу, можна скористатись вбудованим перекладачем вашого браузера. Wolfram|Alpha База знань і набір обчислювальних алгоритмів з математики, хімії, історії, тощо. Mozaik Повністю україномовний, унікальний навчальний сервіс із електронними підручниками з інтерактивними 3 D-сценами, освітніми відео та цікавими завданнями практично з усіх основних предметів.
ВИСНОВОКОтже, використання віртуальних лабораторій та он-лайн ресурсів для реалізації дистанційного та змішаного навчання є засобом підвищення ефективності навчання фізики та астрономії в школі . Фізика «On-line» - це новий унікальний напрямок в системі освіти,адже, 90% інформації людина сприймає завдяки зору. Людина має сама побачити, щоб чітко усвідомити природу тих чи інших фізичних явищ. Тому процес навчання обов’язково повинен підкріплюватися наочними матеріалами. І саме описані вище методи та ресурси стають все актуальнішими в нашому сьогоденні.
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ1. Лекція № 2 на тему: «Навчальний проект та його Портфоліо. Вимоги до змісту та організації навчального проекту». – Режим доступу: http://ito.vspu.net/SAIT/inst_kaf/kafedru/matem_fizuka_tex_osv/www/ENK/ENMK_Metoduka_Intel/with_flas h/HTML/zmist/lek/2.htm. 2. Лаврова А. В. Сучасний підхід до проведення навчального фізичного експерименту / А. В. Лаврова // Збірник матеріалів VІ Всеукраїнського науково-методичного семінару «Комп’ютерне моделювання в освіті». – Кривий Ріг. - 2013. – С.108-110 . 3. Лаврова А. В. Застосування цифрових лабораторій під час проведення навчального фізичного експерименту / А. В. Лаврова // Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми. – Київ-Вінниця: ТОВ фірма «Планер», 2013. - №34. - С. 254-265. 4. Лаврова А. В. Використання сучасних цифрових лабораторій у навчальному фізичному експерименті/ А. В. Лаврова, В. Ф. Заболотний // Інноваційні технології управління якістю підготовки майбутніх учителів фізико-технологічного профілю: збірник матеріалів міжнародної наукової конференції. – Кам’янець-Подільський: Аксіома, 2013. – С. 69-70. 5. Енюшкина Е. А. Цифровые технологии в исследовательской деятельности / Е. А. Енюшкина // Физика в школе. – 2011. - №5. – С.41-46. 6. Желюк О. Of new information technologies in educational physical experiment / О. Желюк// Фізика та астрономія в школі. – 2003. - №1. – С. 39-43 7. Експеримент на екрані комп’ютера: монографія/ авт. кол.: Ю. О. Жук, С. П. Величко, О. М. Соколюк, І. В. Соколова, П. К. Соколов. За редакцією: Жука Ю. О. – К.: Педагогічна думка, 2012. – 180 с