Презентація "Віртуальні лабораторії, як засіб підвищення ефективності навчання на уроках фізики та астрономії" (з досвіду роботи)

Про матеріал
Актуальність питання: вивчення деяких предметів , в тому числі фізики та астрономії , потребує практичного застосування. В умовах дистанційного навчання або ж за відсутності приладів немає можливості проводити експерименти. Для цього є віртуальні лабораторії. Рекомендації: ця інформація буде корисна не тільки вчителям фізики та астрономії, але й вчителям інших дисциплін.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Віртуальні лабораторії, як засіб підвищення ефективності навчання фізики та астрономії в школі . З досвіду роботи вчителя фізики Плугатарського ЗЗСО І - ІІІ ступенів Болотіної О. Л. 2023 р.

Номер слайду 2

STEM-освіта – в дії!Ми живемо у світі нескінченного потоку інформації. А в школі діти вчаться сприймати, аналізувати інформацію з різних джерел, перевіряти практично, використовувати в життєвих ситуаціях. Бо, як стверджують психологи, краще засвоюється те, що ми не лише почули, а й побачили, а ще краще – спробували на практиці самі.

Номер слайду 3

Актуальність питання. Вивчення деяких дисциплін потребує практичного застосування. В умовах дистанційного навчання або ж за відсутності приладів немає можливості проводити експерименти. Для цього є віртуальні лабораторії.

Номер слайду 4

РекомендаціїЦя інформація буде корисна не тільки вчителям фізики та астрономії, але й вчителям інших дисциплін.

Номер слайду 5

Педагогічні програмні засоби (ППЗ)Використання ППЗ: Режим самостійної роботи. Режим конструктора уроків. Режим проведення уроку. Режим роботи у комп’ютерному класі.

Номер слайду 6

ПЕРЕВАГИ1) Відповідає вимогам нині діючих програми; 2) Містить науково обґрунтований навчальний теоретичний матеріал; 3) Добре підібрані ілюстративні матеріали, відеофрагменти явищ та дослідів; Можливість : а) використовувати матеріали на уроках різних типів; б) доповнювати зібрані матеріали,конструювати власні уроки, залучати учнів до використання ППЗ вдома;в) проводити досліди, які пов’язані з мікросвітом і макросвітом; г) працювати з графіками, зображеннями, фізичними поняттями, формулами; д) проводити лабораторні роботи; е) перевіряти результати відразу після вивчення теми.

Номер слайду 7

НЕДОЛІКИ1) Не всі мультиплікації до лабораторних робіт мають добру якість; 2) Відсутня диференціація у лабораторних роботах, тестах; 3) Відсутні тести для самоперевірки знань;4) Потребує завантаження ПЗ;5) Не підтримується деякими ОС;6) Платні функції.

Номер слайду 8

Віртуальні онлайн лабораторії - Віртуальна лабораторія – це середовище, що імітує на екрані інструменти навчальної лабораторії (кабінету фізики, біології, хімії та ін.). Вони дозволяють збирати електричні кола, будувати графіки, проводити хімічні реакції, навіть проводити розтини певних організмів. - Одна з цілей створення віртуальних лабораторій - прагнення до всебічної візуалізації досліджуваних процесів, а одна з головних завдань - забезпечення можливості підготовки учня до найбільш повного сприйняття і розуміння їх сутності. - Віртуальні лабораторії сприяють підвищенню наочності, інтерактивності, а також формуванню пізнавальної та творчої активності учнів. -Віртуальні лабораторії, дозволяють моделювати об'єкти і процеси навколишнього світу, організувати доступ до реального лабораторного обладнання.

Номер слайду 9

ПЕРЕВАГИВідповідає вимогам нині діючих програми; Містить науково обґрунтований навчальний теоретичний матеріал; Добре підібрані ілюстративні матеріали, відео фрагменти явищ та дослідів; Доступні без завантаження додаткового ПЗ;Відтворюються на усіх пристроях та різних ОС;Дефиренціація на високому рівні;Величезна різноманітність безкоштовних ресурсів;Зручний графічний інтерфейс;Можливість:- Застосовувати на уроці будь-якого типу;- Проводити практичні та лабораторні роботи з широким спектром початкових даних;- Використовувати для демонстрацій та перевірки вмінь та навичок учнів.

Номер слайду 10

НЕДОЛІКИ- Потребує швидкісного INTERNET-з'єднання;- Деякі ресурси платні;- Стислий теоретичний опис;- Відсутня автоматична перевірка;- Брак україномовних ресурсів.

Номер слайду 11

ППЗ НА УРОКАХ ФІЗИКИ1 С: РЕПЕТИТОР ФІЗИКА» (фірма «1 С»)ENCYCLOPEDIA OF SCIENCEENCYCLOPEDIA OF SPACE AND UNIVERSE«Відкрита Фізика 1.0.» (Нове покоління програми «Фізика на Вашому РС» (компанія «ФІЗІКОН»)«Ігри з кінематики»«Інформаційно-методична система «УРОКИ ФІЗИКИ»«Курс фізики XXI століття» (Фірма «Медіахуз»)Комп'ютерний фізичний практикум (авторський колектив В. А. Давидов і ін., розроблене в ЦСПІ)Репетитор з фізики, (компанія «Кирило і Мефодій»)«Жива Фізика». Комп'ютерне моделююче середовище, створене каліфорнійською фірмою Knowledge Revolution і русифікована ІНТ (Інститутом нових технологій)

Номер слайду 12

ВІРТУАЛЬНІ ОН-ЛАЙН ЛАБОРИТОРІЇ НА УРОКАХ ФІЗИКИVirtu. Lab Збірник віртуальних лабораторних робіт. Досить просто та наглядно. All-fizika.com Красивий ресурс із приємним інтерфейсом. Цей варіант для тих, хто хоче сам керувати процесами і «посмикати за мотузочки». Віртуальна фізика Це джерело для тих, хто хоче знати більше. Ресурс допоможе глибше зрозуміти зміст математичних і фізичних процесів, зміст виведення формул. Є можливість потренуватись у конкретних розділах. Physics Simulations Віртуальна лабораторія для тих, хто володіє англійською мовою, хоче розвивати свої навички або складає ЗНО з англійської мови. Зручний інтерфейс та можливість керування процесом.

Номер слайду 13

Lab Ще один англомовний ресурс. Виклад матеріалу на університетському рівні. Рівень складніший, аніж на попередньому ресурсі. Physical Sciences Системно, чітко й точно. Проте вимагає неабияких знань в теорії та розуміння предмета. Рекомендовано «просунутим знавцям» фізики та англійської. Ph. ET Проект включає в себе найбільшу кількість віртуальних симуляцій з природничого циклу. Golabz Найбільша безкоштовна колекція онлайн-лабораторій з хімії, фізики,астрономії, математики, біології, географії та інших дисциплін. (Сервіс має англомовний інтерфейс, для зручності та перекладу, можна скористатись вбудованим перекладачем вашого браузера. Wolfram|Alpha База знань і набір обчислювальних алгоритмів з математики, хімії, історії, тощо. Mozaik Повністю україномовний, унікальний навчальний сервіс із електронними підручниками з інтерактивними 3 D-сценами, освітніми відео та цікавими завданнями практично з усіх основних предметів.

Номер слайду 14

ПРИКЛАДИ СИМУЛЯЦІЙ ТА ЛАБОРАТОРІЙ

Номер слайду 15

ВИСНОВОКОтже, використання віртуальних лабораторій та он-лайн ресурсів для реалізації дистанційного та змішаного навчання є засобом підвищення ефективності навчання фізики та астрономії в школі . Фізика «On-line» - це новий унікальний напрямок в системі освіти,адже, 90% інформації людина сприймає завдяки зору. Людина має сама побачити, щоб чітко усвідомити природу тих чи інших фізичних явищ. Тому процес навчання обов’язково повинен підкріплюватися наочними матеріалами. І саме описані вище методи та ресурси стають все актуальнішими в нашому сьогоденні.

Номер слайду 16

СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ1. Лекція № 2 на тему: «Навчальний проект та його Портфоліо. Вимоги до змісту та організації навчального проекту». – Режим доступу: http://ito.vspu.net/SAIT/inst_kaf/kafedru/matem_fizuka_tex_osv/www/ENK/ENMK_Metoduka_Intel/with_flas h/HTML/zmist/lek/2.htm. 2. Лаврова А. В. Сучасний підхід до проведення навчального фізичного експерименту / А. В. Лаврова // Збірник матеріалів VІ Всеукраїнського науково-методичного семінару «Комп’ютерне моделювання в освіті». – Кривий Ріг. - 2013. – С.108-110 . 3. Лаврова А. В. Застосування цифрових лабораторій під час проведення навчального фізичного експерименту / А. В. Лаврова // Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми. – Київ-Вінниця: ТОВ фірма «Планер», 2013. - №34. - С. 254-265. 4. Лаврова А. В. Використання сучасних цифрових лабораторій у навчальному фізичному експерименті/ А. В. Лаврова, В. Ф. Заболотний // Інноваційні технології управління якістю підготовки майбутніх учителів фізико-технологічного профілю: збірник матеріалів міжнародної наукової конференції. – Кам’янець-Подільський: Аксіома, 2013. – С. 69-70. 5. Енюшкина Е. А. Цифровые технологии в исследовательской деятельности / Е. А. Енюшкина // Физика в школе. – 2011. - №5. – С.41-46. 6. Желюк О. Of new information technologies in educational physical experiment / О. Желюк// Фізика та астрономія в школі. – 2003. - №1. – С. 39-43 7. Експеримент на екрані комп’ютера: монографія/ авт. кол.: Ю. О. Жук, С. П. Величко, О. М. Соколюк, І. В. Соколова, П. К. Соколов. За редакцією: Жука Ю. О. – К.: Педагогічна думка, 2012. – 180 с

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Клепікова Ольга Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Пов’язані теми
Фізика, Майстер-класи
Додано
13 березня
Переглядів
586
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку