Візуальні засоби навчання як спосіб формування і розвитку ключових компетентностей учнів
Номер слайду 2
Що таке візуалізація ?Візуалізація – це процес представлення даних у вигляді зображення з метою максимальної зручності їх розуміння; надання осяжної форми будь-якому об’єкту, суб’єкту, процесу тощо. Процес візуалізації – це згортання розумових змістів в наочний образ; бувши сприйнятим, образ може бути розгорнутий і служити опорою адекватних розумових і практичних дій
Номер слайду 3
Візуалізація дозволяє вирішити:забезпечення інтенсифікації навчання;активізації навчальної та пізнавальної діяльності;формування і розвиток критичного і візуального мислення; зорового сприйняття;образного представлення знань і навчальних дій;передачі знань та розпізнавання образів;підвищення візуальної грамотності та візуальної культури тощо.
Номер слайду 4
Сучасні форми візуалізації матеріалу: Електронні підручникиІнтернет - ресурси. ПрезентаціїМентальні карти. STEMСкрайбінги. Комікси
Номер слайду 5
Інтелектуальні карти – це схема, яка візуалізує певну інформацію при її обробці людиною, це спосіб зображення процесу загального системного мислення за допомогою структурно-логічних схем радіальної організації.
Номер слайду 6
Ментальні карти можна викоримтати:пояснення теми – при використанні ментальної карти складні поняття можуть бути пояснені і представлені в систематичному вигляді закріплення матеріалу – використання ментальних карт допомагає закріпити формування нових понять в учнів. перевірка та узагальнення знань – за допомогою ментальних карт перевіряються знання і можна виявити, який матеріал був погано засвоєний учнями.
Номер слайду 7
Етапи створення ментальної карти: На першому етапі, який називається ідея, обирається тема і створюється центральний образ на папері (слово чи словосполучення). Наступний етап – асоціації, які виникають під час релаксу (мозкова атака). Третій етап – редакція. Учасники обирають підтеми, виокремлюють групи. Карта розширюється. Бажано використовувати різноманітне оформлення: кольори, стрілки, шрифти. Заключний етап – інкубація. Він спрямований на те, щоб звести до підсумкового рішення.
Номер слайду 8
Номер слайду 9
«STEM-освіта в початкових класах»Не навчайте дітей так, як навчали вас, - вони народились в інші часи... Якщо Ви хочете навчити дітей мислити по-іншому, Вам доведеться навчитися учити по-іншому. Конфуцій
Номер слайду 10
Для чого? Чому?Впровадження STEM-освіти: розвиток креативності;розвиток здібностей до дослідницької, аналітичної роботи;спосіб допомогти дітям стати новаторами; підготовка співробітників в області високих технологій.
Номер слайду 11
Номер слайду 12
Номер слайду 13
Номер слайду 14
Чим корисні комікси?Полегшують розуміння навіть дуже складних тем. Візуалізація (більшу частину інформації людина сприймає очима: навіть якщо дитина відволіклася чи замислилася, то зможе зрозуміти суть теми, поглянувши на зображення). Мають захопливий сюжет. Підходять для повторення матеріалу. Розвивають логіку та творче мислення дітей.
Номер слайду 15
Робота над коміксами1. Комікс створює вчитель, використовуючи онлайн програми Готовий шаблон з пустими діалоговими хмаринками. Учні самостійно їх заповнюють, розглядаючи місцевість, героїв, визначаючи настрій персонажів. Тема попередньо заявлена вчителем або обрана на розсуд учня. Шаблон заповнений частково. Наприклад: у форматі запитання – відповідь. Запитання створив учитель, а учень вписує відповідь у відповідну діалогову хмаринку.
Номер слайду 16
Етапи роботи над коміксом1. Обрати тему, стиль, жанр ( або використати задану вчителем). Це може бути фентезі, детектив, наукова фантастика, казка, поезія, біографія, пригоди.2. Створити шаблон. Визначитися з фоном.2. Придумати сюжет, намалювати персонажів.4. Скласти діалог. Заповнити діалогові хмаринки.5. Презентація.
Номер слайду 17
Рекомендації щодо використання коміксів на уроках Якщо ви створюєте комікс уперше, то спочатку розробіть детальний сюжет. Якщо маєте натхнення та досвід, можете спробувати з імпровізувати. Проводьте заняття такого формату не частіше 1 разу на тиждень. Періодично обговорюйте з дітьми сюжети, які презентували на попередніх уроках із використанням коміксів. Наприкінці уроку учням варто поставити декілька запитань за змістом коміксів. А щоб звичайне опитування зробити трішки веселішим, можете проводити його у форматі гри. Це розважить школярів та підвищить їхній рівень сприйняття інформації.
Номер слайду 18
Номер слайду 19
Скрайбінг це метод розповіді чи пояснення, який супроводжується графічною ілюстрацією головного змісту сказаного.
Номер слайду 20
Навіщо потрібен скрайбінг…Головна мета скрайбінгу – допомогти краще опанувати зміст та запам'ятати сенс нової інформації завдяки залученню візуалізації. Головне завдання цього прийому – донести інформацію у максимально зрозумілому і привабливому для слухача форматі.
Номер слайду 21
Головні переваги скрайбінгу:яскравість;лаконічність;інформативність;креативність представлення інформації.
Номер слайду 22
Різновиди візуалізації: Скрайбінг-фасілітація – супроподження розповіді схематичними малюнками, графіками, діаграмами тощо у реальному часі. Такий формат практикується вчителями на уроках найчастіше. Відеоскрайбінг – короткі яскраві відеопояснення з певних питань, які супроводжуються схематичними малюнками, класичним прикладом такої візуалізації є принцип викладання youtube-каналів «Научпок», «Цікава наука» тощо.
Номер слайду 23
Головні етапи створення скрайбінгу: ПРОДУМАТИ ІДЕЮОбрати спосіб візуалізаціїПідготувати сценарій. Зробити заготовки. Провести скрайбінг – сесію або змонтувати