Презентація до уроку математики в 5 класі НУШ за темою "Властивості множення"
За підручником для 5 класу закладів загальної середньої освіти О. Істера - Київ " Генеза" 2022
Натуральний ряд чисел. Запитання Як називаються компоненти при множенні? Як знайти невідомий множник? Як помножити число на 10, 100, 1000? Які властивості множення ви знаєте?
Номер слайду 3
Пригадаємоa b = c. Множник. Множник. Добуток
Номер слайду 4
Властивості множення. Переставна. Щоб добуток двох чисел помножити на третє числоможна перше число помножити на добуток другого і третього чисел. Сполучнаа · в = в · а(а · в) · с = а · (в · с)Від перестановки множників добуток не змінюється.(2 · 5) · 6 = 2 · (5 · 6)
Переставна властивість. Нехай на малюнку зображено ящик, що містить 6 рядів по 5 пакетів соку в кожному. Загальну кількість пакетів можна обчислити, помноживши 6 на 5, або 5 на 6. Результати будуть однакові: 6 ⋅ 5 = 30 і 5 ⋅ 6 = 30. Від перестановки множників добуток не зміниться а ∙ b = b ∙ a
Сполучна властивість Нехай кожний пакет, який зображено на малюнку, містить 2 л соку. Як обчислити загальну кількість соку?1-й спосіб. Відомо, що пакетів усього 5 ⋅ 6, і в кожному — по 2 л соку. Тому всього в ящику: (5 ⋅ 6) ⋅ 2 л соку.
Номер слайду 11
Переставна властивість2-й спосіб. В одному ряду 5 пакетів, а соку в кожному 2 л, тому всього в цих 5 пакетах буде (2 ⋅ 5) л соку. Однак рядів 6, тому всього в ящику (2 ⋅ 5) ⋅ 6 л соку. Отже, (5 ⋅ 6) ⋅ 2 = (2 ⋅ 5) ⋅ 6. Щоб добуток чисел помножити на третє число, можна перше число помножити на добуток другого та третього.(а ∙ b) ∙ с = а ∙ (b ∙ с)
Номер слайду 12
Розподільна властивість Нехай у ящику маємо 4 ряди пакетів з яблучним соком і 2 — з апельсиновим. Тоді кількість пакетів можна обчислити двома способами:(4 + 2) ⋅ 5 або 4 ⋅ 5 + 2 ⋅ 5. В обох випадках кількість пакетів дорівнюватиме 30. Отже, (4 + 2) ⋅ 5 = 4 ⋅ 5 + 2 ⋅ 5.
Номер слайду 13
Розподільна властивість додавання. Щоб помножити суму на число, можна помножити на це число кожен з доданків і ці добутки додати.(а + b) ∙ с = а ∙ с+ b ∙ с. Приклад:(4 + 2) ⋅ 5 = 4 ⋅ 5 + 2 ⋅ 5 = 30
Номер слайду 14
Розподільна властивість віднімання. Щоб помножити різницю на число, можна зменшуване і від’ємник помножити на це число і від першого добутку відняти другий.(а - b) ∙ с = а ∙ с - b ∙ с. Приклад:(4 - 2) ⋅ 5 = 4 ⋅ 5 - 2 ⋅ 5 = 10
Множення на розрядну одиницю. Щоб помножити число на розрядну одиницю 10, 100, 1000, 10 000 …, треба до числа дописати стільки нулів, скільки їх у розрядній одиниці. Приклад:113 ⋅ 100 = 11300531 ⋅ 1000 = 531 000 style.color
Робота з підручником№330(1, 3, 5). Спрости вираз:6 ⋅ 7 ⋅ b; 3) 3 ⋅ a ⋅ 4 ⋅ b;5) 3 ⋅ т ⋅ 2а ⋅ 7 ⋅ t;1) 6 ⋅ 7 ⋅ b =42 b3) 3 ⋅ a ⋅ 4 ⋅ b = 12 а b5) 3 ⋅ m ⋅ 2а ⋅ 7 ⋅ t =42 аmt
Номер слайду 20
Робота з підручником№334(1, 3). Спрости вираз:1) 7b + 5b; 3) 7x + 2x – x; 1) 7b + 5b = Скористаємося розподільною властивістю для додавання:(а + b) ∙ с = а ∙ с+ b ∙ с (7 + 5) ∙ b = 12 ∙ b 3) 7x + 2x – 1x = (7 + 2 - 1) ∙ х = 8 ∙ х
Номер слайду 21
Робота з підручником№338. Спрости вираз 5a ∙ 20 та знайди його значення, якщо a = 195. 1 9 5 0 05a ∙ 20 =5 ∙ 20 ∙ a = 100∙ a Якщо a = 195, то 100 ∙ 195 = 19 500
Номер слайду 22
З двох піцерій одночасно вирушили два кур’єра доставки піци. Перший кур’єр їхав на велосипеді зі швидкістю 11 км/год, а другий на мопеді зі швидуістю у 4 рази швидше велосипедиста. Знайдіть відстань між піцеріями, якщо кур’єри зустрілися через 2 год. Задача(додаткова)
Номер слайду 23
11*2=22 (км) –проїхав кур’єр на велосипеді.11*4=44 (км/год) –швидкість кур’єра на мопеді44*2 =88 (км) –проїхав кур’єр на мопеді88+22 = 110 (км)Відповідь: відстань між піцеріями 110 км
Номер слайду 24
Робота з підручником(додатково)№344(1,4)№349
Номер слайду 25
Підсумок Сформулюйте переставну властивість множення? Сформулюйте сполучну властивість множення? Сформулюйте сполучну властивість множення( інший приклад)? Як помножити число на 10, 100, 1000?