Презентація. "Володимир Сосюра. "Васильки", "Осінь" («Облітають квіти, обриває вітер…»), "Любіть Україну""

Про матеріал
Дана презентація чудово підійде для проведення мультимедійного уроку з української літератури. В ній міститься інформація про такі поезії Володимира Сосюри, як "Васильки", "Осінь" («Облітають квіти, обриває вітер…»), "Любіть Україну". Кількість слайдів - 84.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Дана презентація чудово підійде для проведення мультимедійного уроку з української літератури. В ній міститься інформація про такі поезії Володимира Сосюри, як "Васильки", "Осінь" («Облітають квіти, обриває вітер…»), "Любіть Україну". Кількість слайдів - 84.

Номер слайду 2

Повторення теорії літератури. Міні-тест1. Види лірики — …2. Ліричний герой — це …3. Пейзаж — це …4. До інтимної лірики належать …5. До пейзажної лірики належать …6. Види віршових розмірів — …7. Художні засоби — це …

Номер слайду 3

А … зображення в художньому творі картин приро-ди, краєвидів, різних природних явищ. Б … образ особи, що виникає в уяві читача на основі виражених у вірші почуттів, переживань, роздумів. В … вірші, у яких йдеться про художні переживання природи, олюдненої та одухотвореної.

Номер слайду 4

Г … епітети, порівняння, метафори, уособлення, зву-копис. Д … поезії, у яких виявляються найрізноманітніші почуття, пов’язані з особистими переживаннями людини, зокрема кохання. Е … ямб, хорей, дактиль, анапест, амфібрахій.

Номер слайду 5

Відповідь2 — Б3 — А 4 — Д5 — В6 — Е7 — Г

Номер слайду 6

ТВОЇ ЛІТЕРАТУРНІ ПРОЕКТИУ творчості Володимира Миколайовича Сосюри можна знайти епізоди й образи, якими він хоче переконати владу у своїй лояльності1. Прочитайте твори поета й проведіть літературознавче дослідження. Підготуйте презентацію на тему «В. Сосюра: між творчістю та компромісом». Оприлюдніть результати дослідження в соціальних мережах та організуйте їх обговорення або виголосіть результати дослідження на уроці.1 Лояльність (фр. — вірний) — вірність чинним законам, постановам органів влади (інколи тільки формальна, зовнішня).

Номер слайду 7

Володимир Сосюра.«Васильки» (1938-1958)Фото 1920-х років

Номер слайду 8

Віктор Микитенко. «Літній натюрморт. Волошки в кошику» (2018)Іван Марчук. «Спогади дитинства» (1979)

Номер слайду 9

Це невеличка поетична мініатюра роздум про вічну красу життя. Вірш має всього дванадцять рядків, але наповнені вони багатством асоціацій, виразністю образів і глибиною поетичного бачення. У поезії гармонійно поєднано інтимні переживання з філософськими роздумами про плинність життя й вічність почувань. Вірш «Васильки» написаний поетом під впливом однойменної народної пісні.

Номер слайду 10

Перша строфа — це образ блакиті, яку відчуваємо в кожному рядку. Вона — у непоказних польових васильках, у кольорі очей коханої, у просині гаїв, у стані душі ліричного героя. Незважаючи на використаний холодний синій колір, перша строфа емоційно дуже тепла й задушевна. Кожна наступна строфа додає нових барв у переживання ліричного героя.

Номер слайду 11

Для вираження основної думки В. Сосюра використовує прийом обрамлення. Останній чотиривірш за змістом повторює мотив першого, але вже в новій інтерпретації: інші закохані в майбутньому будуть так само щасливі, як і ліричний герой у цю мить.

Номер слайду 12

Віршовий розмір: шестистопний хорей з широким використанням пірихію (парних ненаголошених складів). Цей розмір відповідає народнопісенному. Римування: перехресне. Васильки (русизм) — волошки.

Номер слайду 13

Ідея: возвеличення кохання — смисл життя кожної людини. Тема. Оспівування щирого почуття, щасливої миті у душі закоханих. Основна думка: «Синіє щастя у душі моїй».

Номер слайду 14

Інтимна лірика — лірична поезія, у якій передаються душевні переживання, пов’язані з коханням та іншими особистими почуттями. Жанр: інтимна лірика. Настрій ліричного героя зумовлюється гамою душевних відчуттів, поривань, що виникають від прекрасного почуття кохання.

Номер слайду 15

У вірші звучить ідея безсмертя людини і її кохання. Поєдналися три види лірики — пейзажна, інтимна, філософська. Невеличка поетична мініатюра — роздум про вічну красу життя.

Номер слайду 16

Якого кольору цей вірш?З чим асоціюється синій колір?Синій колір — це спокій, рівновага, умиротворення. Чому саме скромні квіти васильки, що загубилися в житі, опоетизував В. Сосюра?Неповторну природну красу цих скромних квітів може оцінити людина, яка має ніжну душу, мрійливу натуру. Яка роль поетичного паралелізму у вірші?Такою ж красивою й неповторною, як васильки, для ліричного героя є його кохана. Що символізує плинність часу в поезії?Хмари

Номер слайду 17

Історія створення поезії «В 1938 році, коли минуло мені сорок літ, я написав «Васильки»... Добре пам’ятаю свій настрій в той вечір, коли з’явився цей вірш. Щоб точно його висловити, треба було б сказати: «Васильки» я написав разом з Марією»».(Марія Гаврилівна — дружина поета, кохання до якої протягом життя надихало його).

Номер слайду 18

Марія Данилова, або Мурка, або агент «Даніна»… Уже на третій день знайомства Володимир Сосюра покликав її заміж.1930-ті роки

Номер слайду 19

В. Сосюра з дружиною Марією Гаврилівною. Фото кінця 40-х років

Номер слайду 20

Володимир Сосюра з дружиною Марією, 1960-ті роки

Номер слайду 21

Повтори: «Васильки у полі». Метафори: «гаї синіють», «щастя синіє у душі...», «осіяють роки», «синіє поле», «хмарки летять». Доведіть, що в рядку «а у тебе, мила, васильки з-під вій» використано метафору. Порівняння: «Васильки у полі... — васильки з-під вій», «одсіяють роки, мов хмарки на небі». Епітет: «рідні очі». Художні особливості твору

Номер слайду 22

Образи поезії «Васильки»{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Образи. Характеристика, цитати. Василькиніжні голубі квіти «у полі»Мила«васильки з-­під вій» — голубі очі дівчини. Гаї«синіють» — знаходяться далеко, як мрія, як затишок, як мета. Щастя«синіє… у душі» — ліричний герой щасливий зі своєю коханою. Роки«одсіяють» — минуть швидко, особливо щасливі

Номер слайду 23

Образи поезії «Васильки»{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Образи. Характеристика, цитатидвоєнове покоління, яке по-­новому для себе буде відкривати коханняквітиприкраса земліполевічність землі, хлібахмаркишвидкоплинний часдругийзакохана молодь нового часу

Номер слайду 24

Подискутуйте з однокласниками. Ще 20-30 років тому для стосунків між чоловіком і жінкою (дівчиною — хлопцем) добирали слова «кохання», «закоханість», «дружба», «знайомство» тощо. Останнім часом всю палітру взаємин витіснило одне слово — стосунки. Чи означає це, що спростились емоції й почуття, які переживає сучасна людина? Чи варто свої інтимні переживання виражати в поезіях, а може, вони за-надто особисті, щоб ними ділитися з іншими?

Номер слайду 25

Колір, який переважає у творі: а) червоний;б) білий;в) синій; г) зелений. Проведення тестового опитування

Номер слайду 26

2. Визначте римування поезії: а) паралельне;б) кільцеве; в) перехресне; г) верлібр. Проведення тестового опитування

Номер слайду 27

3. Вид лірики «Васильки»:а) інтимна;б) пейзажна;в) філософська;г) громадянська. Проведення тестового опитування

Номер слайду 28

4. Васильки росли:а) біля лісу;б) на клумбі вдома;в) неподалік від річки;г) у полі. Проведення тестового опитування

Номер слайду 29

Проведення тестового опитування5. Квітки ліричний герой порівнює з кольором:а) очей коханої;б) неба;в) річки;г) раннім туманом.

Номер слайду 30

Проведення тестового опитування6. На видноколі можна було побачити: а) село;б) луки;в) гаї;г) кохану ліричного героя.

Номер слайду 31

Проведення тестового опитування7. «Одсіяють роки, мов…» — продовжте рядок поезії: а) мить;б) хмарки на небі;в) ранішній сонячний промінь;г) вечірня зоря.

Номер слайду 32

Проведення тестового опитування8. Кохання з роками може перетворитися на: а) тополі край дороги;б) джерельце біля лісу;в) солов’їв — митців співу;г) квітки.

Номер слайду 33

Проведення тестового опитування9. У невідомий час летять:а) незабутні роки;б) щасливі хвилини; в) хмарки;г) журавлі.

Номер слайду 34

Проведення тестового опитування10. Ліричний герой звертається і описує красу: а) весняного поля;б) гаїв;в) милої;г) хмар сонячного ранку.11. Другий, невідомий час буде сповнений: а) радістю;б) привітом;в) бадьористю; г) золотом.12. У тексті поезії васильки порівнюються з:а) очима коханої;б) внутрішнім почуттям ліричного героя;в) красою і привабливістю поля;г) намистом молодої.

Номер слайду 35

Проведення тестового опитування11. Другий, невідомий час буде сповнений: а) радістю;б) привітом;в) бадьористю; г) золотом.

Номер слайду 36

Проведення тестового опитування12. У тексті поезії васильки порівнюються з:а) очима коханої;б) внутрішнім почуттям ліричного героя;в) красою і привабливістю поля;г) намистом молодої.

Номер слайду 37

Схарактеризуйте образ ліричного героя поезії. Поміркуйте, кого поет називає «другий, далекий, сповнений привіту». Для чого, на вашу думку, вводити цей образ у вірш?Випишіть у робочий зошит художні засоби та поясніть їх роль у вірші. Домашнє завдання

Номер слайду 38

1. Читці-декламатори: підготувати виразне читання поезії «Васильки».2. Літературознавці: визначити художні особливості поезії та віршовий розмір.3. Художники: підготувати ілюстрації до твору та репродукції картин.4. Біологи: підготувати повідомлення про квіти васильки.5. Географи: повідомлення про географічні назви зі словом «васильки».6. Історики: дібрати легенди та перекази про ці квіти.7. Юні бібліотекарі: підготувати добірку поезій українських письменників про кохання.Індивідуальні завдання

Номер слайду 39

«Осінь»(«Облітають квіти, обриває вітер…»)1938 Фото 1920-х років

Номер слайду 40

Вид строфи: чотиривірш (катрен). Римування: перехресне (АБАБ)І. Левітан. «Золота осінь»Ю. Клапоух. «Пішки в осінь»

Номер слайду 41

Перші дві строфи, багаті на поетичні образи, звучать урочисто. Знову з’являється Сосюрин улюблений синій колір. Але від нього холодно, і навіть те, що осінь синьоока, не додає тепла. Остання строфа виражає смуток і приреченість. Образ самотньої білокорої берізки під вікном підсилює пригнічений настрій твору.

Номер слайду 42

Якою побачив осінь В. Сосюра?За вікном автора — глибока осінь з її блакитним, але холодними небом, із жовто-чорними барвами, із ранніми морозами та сумною тишею. Доведіть, що у вірші відтворено динамічну, а не статичну (нерухому) картину. Чи погоджуєтесь ви з тим, що осінь-вершниця — персоніфікований образ?Поміркуйте, що символізує образ берізки під вікном?Тендітність і незахищеність. Скрізь якась покора в тишині розлита — чи це спосте-реження стосується тільки стану природи восени?Автор переживає такі само емоції, як його ліричний герой. Чи тільки про природу поет думав, коли описував,як В’яне все навколо, де пройдуть копита, золоті копита чорного коня?Тут точки зору ліричного героя й автора на відтворе-ння дійсності зближуються.

Номер слайду 43

Персоніфікація — це олюднення природи, своєрідний залишок у людській свідомості анiмалiстичних уявлень, які були властиві нашим далеким предкам-язичникам, оскільки природу вони сприймали як велику кількість різноманітних божеств i уявляли їх у людських іпостасях. Між персоніфікацією i метафо­рою є певні «точки дотику», але якщо звичайна мета­фора олюднює лише якісь окремі дії природних явищ (вітер свище, грім свариться, плакуча верба журиться, сонце сміється, небо плаче), то персоніфікація у вигляді людських постатей, характерів i вчинків пропо­нує читачам сприймати пори року, природні стихiї.

Номер слайду 44

Рід літератури: лірика. Тема: зображення приходу осінньої пори.Ідея: вираження душевної тривоги ліричного героя через зображення осінньої природи. Жанр: пейзажна лірика. Пейзажна лірика передає роздуми і переживання ліричного героя, викликані явищами природи. Пейзажна лірика — твори, у яких настрій ліричного героя суголосний із настроєм природи, переживання й відчуття виникають від споглядання природи.

Номер слайду 45

Поміркуйте, чи лише до пейзажної лірики належить ця поезія?Образи тиші, покори додають філософського змісту твору. Зміни в природі навіюють роздуми про плин часу, життя, сум за чимось прекрасним, інколи втраченим…

Номер слайду 46

Епітети: пелюстки печальні, синій тишині, садах пустинних, їде гордовито, осінь жовтокоса, далечінь холодну,  синьоока осінь, золоті копита,  чорного коня. Постійний епітет: баскім коні, берізка біла. Метафора: «покора розлита», «В’яне все навколо, де пройдуть копита». Художні засоби

Номер слайду 47

Персоніфікація: «обриває вітер пелюстки», «їде осінь», «вітер пелюстки розкида», «берізка мерзне».Інверсія: обриває вітер, пелюстки печальні, садах пустинних, їде осінь, берізка біла. Асонанс (повторення голосних звуків): «Золоті копита чорного коня». Художні засоби

Номер слайду 48

1. Листя.2. Золоте, багряне.3. Летить, кружляє, падає.4. Землю застилає килим із листя.5. Осінь. 1. Небо. 2. Сіре, зажурене.3. Темніє, сумує, плаче.4. Небо жалкує за літніми сонячними днями.5. Осінь.1. Хмари.2. Темні, дощові.3. Пливуть, погрожують, плачуть.4 . Хмари сіють дрібний дощ над землею.5. Осінь. Листя. Небо. Хмари.1. Вітер.2. Легкий, пустотливий.3. Віє, колише, обриває.4. Вітер кружляє в танку із листям.5. Осінь. Вітер.1. Трава.2. Пожовкла, суха.3. Стелиться, завмирає, шелестить.4. Тихо шелестить під ногами трав’яний килим.5. Осінь. Трава.1. Квіти.2. Яскраві, печальні.3. Цвітуть, сумують, осипаються.4. Осінні букети дарують свою красу людям.5. Осінь. Квіти.1. Земля.2. Втомлена, спрагла.3. Готується, стихає, спить.4. Земля чекає першого сніжку.5. Осінь. Земля.

Номер слайду 49

Прийом візуалізації{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Бачу. Чую. Відчуваю. Осінній вітер обриває з квітів останні пелюстки. Блакитне, але холодне небо. Пусті краєвиди, голі почорнілі дерева. У садах панує тиша. Холодні пориви вітру. Уже не чути співу птахів. Тугу за літом. На душінезатишно і самотньо.

Номер слайду 50

Домашнє завдання. Схарактеризуйте ліричного героя вірша. Відповідь підтверджуйте цитатами. Прочитайте відгук українського поета Андрія Малишка про Володимира Сосюру:«Він усе життя виліплював образ ліричного героя, закоханого в землю, в кольориосені і неба, з чутливою душею...». Чи може цей вислів служити ключем до розуміння вірша «Осінь»? Свою відповідь обґрунтуйте.

Номер слайду 51

«Любіть Україну»1944

Номер слайду 52

Віршовий розмір: 3-стопний амфібрахій. Збірка —«Щоб сади шуміли»Римування: перехресне (абаб). Уперше опубліковано в газетах«Київська правда» та «Літературна газета»

Номер слайду 53

Дактиль (— ): трискладова стопа з наголосом на першому складі. Амфібрахій ( — ): трискладова стопа з наголосом на другому складі. Анапест ( —): трискладова стопа з наголосом на третьому складі. Теорія літератури

Номер слайду 54

Вікторина «Уважний читач»А) Назвіть стихії, що згадані у вірші. Б) Який птах згадується в поезії?В) Які твори фольклору згадані?Вогонь, вітер, води, сонце. Соловей — мова солов’їна. Пісня, дума.

Номер слайду 55

Вікторина «Уважний читач»Г) Які кольори зустрічаються?Д) Яку річку названо у поезії? Багряний, пурпуровий, зелений, голубий. Дніпро.

Номер слайду 56

Після визволення України від німецько-фашистських загарбників у 1944 р. постала необхідність у піднесенні національного духу українців задля відродження своєї Батьківщини, що й спонукало Сосюру-патріота створити цей вірш-заклик, за який він був підданий жорсткій критиці з боку радянської тоталітарно-сталінської влади.Історія написання

Номер слайду 57

Рід літератури: громадянська лірика з філософськими мотивами. Жанр: вірш-послання. Вид лірики: патріотична. Громадянська лірика — твори, у яких думки й почуття викликані суспільно-політичними подіями.

Номер слайду 58

Тема: зображення поетичного образу України, її краси й величі.Ідея: заклик до всіх українців любити свою Батьківщину заради її вічного існуван-ня, а отже, і свого власного («Всім серцем любіть Україну свою — і вічні ми будемо з нею!»).

Номер слайду 59

Композиція. Звернення-заклик до всіх любити батьківщину в будь-яку мить — коротенькі замальовки того, у чому виявляється Україна — індивідуалізоване звернення до юнака любити Україну, адже «не можна любити народів других, коли ти не любиш Вкраїну!» — індивідуалізоване звернення до дівчини любити Україну, адже «коханий любить не захоче тебе, коли ти не любиш Вкраїну») — заклик любити Батьківщину задля вічності з нею.

Номер слайду 60

неопалима купина (символ вічності і незнищенності), Дніпро, вишневий сад, верби, зорі, солов'їна мова (символи України). Символічні образи:

Номер слайду 61

Художні засоби. Епітети: вишнева Україна, мова солов’їна, хмари пурпурові, весни світлі і щирі. Порівняння: любіть Україну, як сонце любіть, як вітер, і трави, і води; між братніх народів, мов садом рясним, сіяє вона над віками. Метафора: в просторів солодкому чарі;і в стягів багряному шумі. Звертання: Юначе! Дівчино!Анафора: Любіть Україну.

Номер слайду 62

Художні засоби. Риторичне звертання: Юначе! Дівчино!Метонімія: В грому канонад, що розвіяла в прах. Чужинців в зелених мундирах,В багнетах, що в тьмі пробивали нам шлях. До весен і світлих, і щирих. Перифраз: як та купина, що горить — не згора. Анафора: Любіть Україну.

Номер слайду 63

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Назви художніх засобів. Приклади художніх засобів. Роль художніх засобів. Звертання. Юначе! Дівчино!Називає адресата, за яким майбутнє, що буде вічним, коли про нього дбатимуть. Порівнянняяк сонце, як вітер, і трави, і води. Безкорисливо, не вимагаючи нічого взамін

Номер слайду 64

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Рефренлюбіть Україну. Логічний наголос. Символічні означеннявишневу свою, солов’їну мову. Народ без мови — не народ, а без Батьківщини — ніщо. Метафорапробивають нам путь. Україну не подолати. Образвесни неопалима купина. Відродження не згорить

Номер слайду 65

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Полісиндетон (багатосполучниковість)сполучник іПосилення образу. Метоніміягрім канонад, багнети. Це народ і армія, що перемогли фашистів. Епітетивишнева Україна, мова солов’їна, хмари пурпурові, світлі і щирі весни. Створюють неповторний образ України

Номер слайду 66

Порівняйте відповідні рядки вірша В. Сосюри «Любіть Україну» з уривком із вірша Тараса Шевченка «Чи ми ще зійдемося знову»: Свою Україну любiть,Любіть її... Во врем'я люте,В остатню тяжкую минуту. За неї Господа моліть, —а також із рядком Павла Тичини: «Поете! Любити всій край не є злочин». У чому полягає високий зміст ycix цих афористичних висловів?

Номер слайду 67

1. Віршований розмір вірша:а) хорей;б) ямб;в) дактиль;г) амфібрахій. Проведення тестового опитування

Номер слайду 68

2. Поезія має форму:а) послання;б) монологу;в) діалогуг) полілогу. Проведення тестового опитування

Номер слайду 69

3. Художній засіб у творі «Любить Україну!»:а) гіпербола;б) анафора;в) антитеза;г) епітет. Проведення тестового опитування

Номер слайду 70

4. Уперше вірш був опублікований у:а) «Громаді»;б) «Житті і слові»;в) «Літературній газеті»;г) «Новій зорі». Проведення тестового опитування

Номер слайду 71

5. Україну В. Сосюра називає:а) могутньою;б) великою;в) радісною;г) вишневою. Проведення тестового опитування

Номер слайду 72

6. З порадою бути вірним у своїй палкій любові рідній Україні звертається поет до:а) юнака;б) дівчини;в) вихованців дитячого садку;г) тих, хто у скрутній для країни час зрадив її. Проведення тестового опитування

Номер слайду 73

7. «Всім серцем любіть Україну свою, — і вічним ми будемо з нею». Дані рядки в композиційній будові твору є:а) експозицією;б) кульмінацією;в) зав’язкою;г) розв’язкою. Проведення тестового опитування

Номер слайду 74

8. Дерева, які шумлять над ставом:а) тополі;б) березив) верби;г) клени. Проведення тестового опитування

Номер слайду 75

9. Українську мову В. Сосюра називає:а) милозвучною;б) солов’їною;в) гучною;г) веселою. Проведення тестового опитування

Номер слайду 76

10. Рідна країна горить – не згорає, як та:а) зірка;б) райдуга;в) діброва;г) купина. Проведення тестового опитування

Номер слайду 77

11. Любити свій край потрібно:а) як вишневий сад;б) у годину негоди;в) мов цінну річ;г) не звертаючи уваги на ментальність його народу. Проведення тестового опитування

Номер слайду 78

12. Без Батьківщини кожний українець:а) сирота;б) вітер в полі;в) порох і дим;г) дорожній пил. Проведення тестового опитування

Номер слайду 79

Визначити віршові розміри поезій{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}Цитата1. Так ніхто не кохав. Через тисячі літ. Лиш приходить подібне кохання. В день такий розцвітає весна на земліІ земля убирається зрання…2. Васильки у полі, васильки у полі,І у тебе, мила, васильки з-під вій,І гаї синіють ген на видноколі,І синіє щастя у душі моїй.{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}Розмір. А. Дактиль. Б. Амфібрахій. В. Хорей. Г. Анапест

Номер слайду 80

Визначити віршові розміри поезій{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}Цитата3. Білі акації будуть цвісти. В місячні ночі жагучі,Промінь морями заллє золотий. Річку, і верби, і кручі.4. Любіть Україну, як сонце, любіть,Як вітер, і трави, і води…В годину щасливу і в радості мить,Любіть у годину негоди.{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}Розмір. А. Дактиль. Б. Амфібрахій. В. Хорей. Г. Анапест. Правильна відповідь: 1 – Г; 2 – В; 3 – А; 4 – Б.

Номер слайду 81

Поєднайте приклади художніх засобів, використа-них у творах В. Сосюри, з їх визначенням.{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}Цитата1. Так ніхто не кохав. Через тисячі літ. Лиш приходить подібне кохання.2. Білі акації будуть цвісти. В місячні ночі жагучі.3. Шум акацій… Посьолок і гони.. Ми на гору йдемо через гать…А внизу пролітають вагони,І колеса у тьмі цокотять.{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}Художній засіб. А. Риторичнезвертання. Б. Гіпербола. В. Епітет. Г. Метафора. Д. Персоніфікація. Е. Порівняння

Номер слайду 82

Поєднайте приклади художніх засобів, використа-них у творах В. Сосюри, з їх визначенням.{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}Цитата4. Солодко плачуть в садах солов’ї,Так, як і завжди, незмінно.5. Ой ви ночі Донеччини сині,І розлука, і сльози вночі.6. В тебе і губи, і брови твої,Як у моєї країни.{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}Художній засіб. А. Риторичнезвертання. Б. Гіпербола. В. Епітет. Г. Метафора. Д. Персоніфікація. Е. Порівняння. Правильна відповідь: 1 – Б; 2 – В; 3 – Г; 4 – Д; 5 – А; 6 – Е.

Номер слайду 83

1. Образ-символ А) любіть Україну2. Метонімія Б) як сонце, як вітер3. Порівняння В) мова солов’їна4. Епітет Г) в грому канонад, в багнетах5. Рефрен Д) неопалима купина. Встановити відповідність між визначенням та прикладом художнього засобу. Правильна відповідь: 1 – Д; 2 – Г; 3 – Б; 4 – В; 5 – А.

Номер слайду 84

Порівняйте текст вірша 1944 р. та його пізнішу редакцію. Прокоментуйте, які зміни було внесено до тексту та як вони вплинули на зміст твору. Домашнє завдання. Вірш «Любіть Україну» вивчити напам’ять. З «Літературознавчого словничка» випишiть значення термiнiв «громадянська лiрика», «iнтимна лiрика», «пейзажна лiрика», «медитативна лiрика», «фiлософська лiрика» й пiдберiть зразки вiдповiд­них поезiй iз творчого ужинку Т. Шевченка, Лесi Українки, В. Сосюри. ­

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 5
Оцінки та відгуки
  1. Бєляєва Вікторія Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Устінова Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Бондаренко Лариса Вікторівна
    Дякую за чудову презентацію! Вами виконана величезна робота, яка дає змогу зробити аналіз поезій і, що важливіше, закохати учнів у чудові твори видатного поета. Величезне спасибі, низький уклін!!!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Селевко Віра Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Скрипник Світлана Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 2 відгука
pptx
Додано
25 листопада 2019
Переглядів
26289
Оцінка розробки
5.0 (5 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку