Вплив природно-географічних умов на розвиток єгипетської цивілізації. Повсякденне та господарське життя.
Номер слайду 2
Мета: ознайомити учнів з географічним положенням і природними умовами Єгипту, пояснити їх вплив на життя людей. Схарактеризувати основні заняття давніх єгиптян. Розвивати уміння учнів працювати з історичною картою, текстом підручника, аналізувати фотоматеріали, малюнки і таблиці, робити висновки, відповідати на проблемні запитання та запитання підвищеної складності. Сприяти активізації пізнавального інтересу учнів до вивчення історії Давнього Єгипту та пошуку додаткової інформації.
Номер слайду 3
Епіграф уроку: «Єгипет – дар Нілу, його творіння» Давньогрецький історик Геродот V ст. до н.е.
Номер слайду 4
Географічне положення та природа Єгипту
Номер слайду 5
Ваша група отримує завдання: на основі матеріалу підручника, карти атласу та історичних текстів описати особливості природи нільської долини. За результатами групової роботи учнів заповнюємо таблицю.
Номер слайду 6
Номер слайду 7
•«Дельта Нілу» – розрізана річковими рукавами заболочена місцевість. Своєю трикутною формою вона нагадувала літеру грецького алфавіту «Δ» (дельта), ), тому її назвали Дельтою.•Шадуф - механізм для підйому води на високо розташовані поля.•Дамба – насип з глини та різаного очерету.•Річковий поріг — мілководна кам'яниста або скеляста ділянка в річищі ріки із прискореною течією. Утворюється внаслідок виходу твердих гірських порід до поверхні Землі.•Іригація (зрошування) — підведення води на поля, що відчувають нестачу вологи, і збільшення її запасів у шарі ґрунту, де знаходяться коріння рослин, з метою збільшення родючості ґрунту. Іригація є одним з видів меліорації. Зрошування покращує постачання корінню рослин вологи і живильних речовин, знижує температуру приземного шару повітря і збільшує його вологість.
Номер слайду 8
Землеробство. Шадуф. Дамба
Номер слайду 9
Праця селян
Номер слайду 10
Праця ремісників
Номер слайду 11
Номер слайду 12
Бліц-тест 1. Давній Єгипет був розташований:а) у Центральній Африці; б) у Північно‑Східній Африці; в) на заході Африки.2. Головним заняттям стародавніх єгиптян було: а) скотарство; б) землеробство; в) рибальство;г) полювання.3. Ніл впадає: а) у Чорне море; б) у Середземне море; в) у Червоне море.4. Головна зернова культура Єгипту: а) ячмінь; б) пшениця; в) рис.5. Давні єгиптяни називали свою країну: а) «Червона земля»; б) «Чорна земля»; в) Єгипет.6. Шадуф — це ... : а) канал для зрошування; б) особливий пристрій для подачі води на узвишшя.
Номер слайду 13
«Дерево пізнання». Кожен з вас називає історичний термін, з яким ви познайомились на уроці, а я запишу його на одному з листочків «Дерева пізнання».
Номер слайду 14
На малюнку зображено землеробські роботи в Єгипті. Розташуйте їх у логічній послідовності, біля кожного малюнку поставте цифру, що визначає порядок виконання цих робіт.
Номер слайду 15
V. Домашнє завдання. 1. Прочитати відповідний матеріал підручника. 2. Виконати завдання на контурній карті. 3*. Скласти «Сінквейн» присвячений вивченій темі.