Актуальність проекту. Державним стандартом початкової загальної освіти утверджено стратегію розвитку початкової ланки загальноосвітніх закладів: Формування природознавчої компетентності учнів шляхом засвоєння системи інтегрованих знань про природу і людину, основ екологічних знань. Опанування способами навчально-пізнавальної і природоохоронної діяльності, розвиток ціннісних орієнтацій у ставленні до природи. Забезпечення самоствердження та самореалізації особистості молодшого школяра.
Курс «Природознавство» в початковій школі базується на частково-пошуковому методі навчання, який спрямований на розв’язання стрижневого завдання предмета, пов’язаного із формуванням способів навчально-пізнавальної діяльності учнів; мисленнєвих дій та операцій; вироблення уміння розкривати причинно-наслідкові зв’язки у природі.
Цілі проекту: Координація практичної природознавчої діяльності учнів, стимулювання їх творчого самовдосконалення. Формування стійкої мотивації для постійного підвищення рівня знань з предмету «Природознавство». Актуалізація потреби учнів у вивченні та упровадженні в навчальний процес дослідницько-пошукових форм організації власної пізнавальної діяльності.
Завдання проекту: В учнів початкової ланки віковою особливістю є наочно-дієве та наочно – образне мислення (все що вивчаємо, необхідно побачити і доторкнутися). Тому важливими є : пріоритетність реалізації навчальних, розвивальних, виховних завдань з курсу «Природознавство»;цілісність впливу на дитину через взаємозв’язок навчальної та ігрової природничої діяльності; участь учнів в процесі експериментальної роботи як суб’єктів процесу, його активних творців, спроможних впливати на буття, постійно самовдосконалюючись.
Очікувані результати. Підвищення рівня наукової природничої компетентності учнів в процесі практико-експериментальної діяльності. Створення педагогічних умов для формування ціннісних орієнтацій учнів, становлення їхньої самосвідомості, розвитку загальних та соціальних здібностей у процесі дослідницько-пошукової діяльності. Узагальнення та систематизація матеріалів проекту. Презентація досвіду використання експериментальної роботи в системі навчально-виховного процесу.
Принципи реалізації проекту. Принцип діяльності (розвиток особистості в процесі «відкриття» ним нового знання). Принцип безперервності (інваріативність технології). Принцип цілісного уявлення про світ. Принцип психологічної комфортності. Принцип варіативності (варіативність мислення – вибір оптимального варіанту). Принцип творчості – придбання власного досвіду творчої діяльності.