Сьогодні пріоритетною стає STEM-освіта, при
якій в навчальних програмах посилюється
природничо-науковий компонент у комплексі з
інформаційними технологіями
Впровадження елементів
І сьогодні пріоритетною стає STEM-освіта, при якій в навчальних програмах посилюється
природничо-науковий компонент у комплексі з інформаційними технологіями.
Чому STEM-осв та така актуальна?
Стрімка еволюція технологій веде до того, що незабаром найбільш популярними, перспективними та затребуваними фахівцями стануть програмісти, IT-фахівці, інженери, професіонали в галузі високих технологій....
Постає питання: як підготувати таких фахівців?
Навчання – це не просто передача знань від учителя до учнів, це спосіб розширення свідомості і зміни реальності.
Саме тому STEM-освіта – низка чи послідовність курсів або програм навчання, які готують учнів до освіти після школи та успішного працевлаштування, дають можливість зробити кар’єру в інженерно-технічній сфері.
STEM-навчання цінне тим, що спонукає до інтегрованого мислення.
Дитина вчиться «витягувати» інформацію з усіх галузей знань, з якими вона стикається, і
творчо її застосовувати, щоб запропонувати щось унікальне й новаторське. Учням такий підхід подобається саме тому, що дає
необмежений простір для творчості.
Інша важлива особливість STEM-навчання – робота в команді. «Це велика кількість взаємодії, коли треба
домовлятися, переконувати, обирати найкращий варіант і зробити так, щоб рішення підійшло для всіх. Тобто це ще й велика комунікативна, соціальна навичка, яка вчить
дитину змалку враховувати потреби інших людей. Це
особистісний розвиток і соціалізація. Треба і почути іншого, і донести свою думку так, щоб її почули».
Інтернет-ресурси
Портал Go-Lab
STEM Портал
Інтернет-взаємодія httСпp://www.trробуй себе інженеyengineerinроgм.org
Вчителі пробують науку http://www.teacherstryscience.org
Віртуальний STEM-центр Малої академії наук України STEM-лабораторія
Ресурси,
що допоможуть зацікавити учнів науковими дослідженнями і розказати просто про складне.
Перехід до компетентнісної моделі навчання передбачає:
Запровадження наскрізного STEM-навчання, компетентнісно орієнтованих форм і методів навчання, системно-діяльнісного підходу.
- систему інтегрованих завдань для розв'язання певних задач у змодельованих життєвих ситуаціях; - дослідно-проектну діяльність.
Практичне використання STEM-освіти на уроках природничих дисциплін
STEM-проекти
STEM-лабораторії Micro:bit
Доповнена реальність
Комікси Лепбуки
Навчальний програмний засіб moza BOOK
це засіб для урізноманітнення шкільних уроків за рахунок чисельних ілюстрацій, відеороликів з 3D зображеннями та можлиостями створювати завдання та грати в повчальні ігри.
Moza BOOK - це інтерактивна презентаційна програма. З її допормогою можна легко створювати та проводити чудові уроки.
Можна створювати не тільки свої презентації , але й імпортувати наявні PDF файли та збагачувати їх додатками з mozalibrary. Це зробить їх візуально та інформаційно наповненими та захопливими.
STEM-лабораторія МАНЛаб пропонує дистанційну й очну фахову методичну і
технологічну допомогу в
організації STEM-навчання
учнівської молоді України.
STEM-лабораторія МАНЛаб спеціалізується на здійсненні досліджень у галузі
природничих дисциплін: фізика, хімія, біологія,
географія, астрономія, екологія, мінералогія.
Основні аспекти STEM-освіти
1. STEM-навчання — це зосередження на реальних завданнях і проблемах.
2. Уроки STEM орієнтуються на процес інженерного проектування.
3. STEM-навчання занурює учнів у практичний запит і відкрите дослідження.
4. STEM-навчання залучає учнів до продуктивної спільної роботи.
5. STEM-навчання інтегрує математику і природничі науки.
6. STEM-освіта базується на використанні засобів та обладнання, що пов’язані технічним моделюванням, енергетикою і електротехнікою, інформатикою, обчислювальною технікою і мультимедійними технологіями, науковими дослідженнями в області енергозберігаючих технологій, автоматикою, телемеханікою, робототехнікою і інтелектуальними системами, радіотехнікою і радіоелектронікою, авіацією, космонавтикою і аерокосмічною технікою тощо.
STEM-проект з хімії для учнів 9 класу
"Дослідження рН грунтів нашої місцевості"
Актуальність теми: Ми живемо в селі. Кожний з нас має присадибну землю, власний город, сад. Всі хочуть вирощувати високі врожаї овочів і фруктів. Урожайність дуже залежить від якості грунту. Важливим показником, від якого залежить ріст і розвиток рослин, є рН грунту.
-рн грунту - це індекс, який показує наскільки кислотна або лужна реакція грунту; - кількісно кислотність грунту виражається відповідно цифрою величини рН |
1. Перевірити кислотність грунту на городі, клумбі в саду та на вулиці.
2. Викопайте5 невеликих ямок глибиною 15-20 см і візьміть по жмені грунту.
3. Всі зразки змішайте і висушіть.
4.Суміш зволожте дистильованою водою, покладіть в неї смужку індикаторного паперу і притисніть.
5.Порівняйте отримане забарвлення зі стандартною кольоровою шкалою та дізнайтеся кислотність грунту.
Інтеграція тем з біології та математики
Математика Біологія
Види рухів. Симетрія. Симетрія квіітки, тіла.
Геометрична прогресія Розмноження організмів. Правило екологічної піраміди..
Функції та їхні властивості Серцево-судинна система. Зміна тиску в аорті.
Площа фігур Інтенсивність фотосинтезу, площа листка.
Графіки функцій Побудова варіаційної кривої.
Математичне моделювання Прогнозування та моделювання як методи біологічних досліджень.
Розв’язати задачу: «Довжина усіх кореневих волосків паростка пшениці 20 см, це збільшує площу поглинання у 15 разів. Розрахуйте кількість кореневих волосків у
кореневій системі пшениці, якщо середня довжина одного волоска 2,5 мм. Яка
довжина коренів паростка пшениці?»
Доторкнутися до атома або STEM-ідеї щодо моделювання в хімії