“Справжнє завершення освіти забезпечує тільки саме життя і свідома самостійність кожного”. Д.І. Менделєєв Перед учителем сьогодні ставиться складне завдання: потрібно давати не суму знань, а формувати навички учнів орієнтуватися в сучасному світі, щоб вони могли застосовувати знання на практиці.
Досягти вищесказаного можна через:розвиток компетентностей учнів на уроках хімії шляхом використання інтерактивних технологій, організація навчання учнів із урахуванням логіки пізнання, створення умов для виявлення потенційних можливостей школярів, розвиток у дітей та підлітків інтересу до самопізнання і самовизначення, прагнення до творчості;розкриття наукового та світоглядного потенціалу хімії, одного з предметів природничого циклу як умови формування майбутнього інтелекту нації;ефективне використання інтерактивних методів навчання, інноваційних технологій з метою активізації пізнавального інтересу дітей до вивчення хімії.
Прийом «Фішбоун»Вплив полімерних матеріалів на здоров’я людини та довкілля. Скорочувати обсяги використання полімерних матеріалів. Причини. Висновок. Проблемавиділяють токсичні речовинипотрапляють у харчові ланцюгивилучають кисень з повітряутворюють багато сміттяутворення смогуотруєння землі, води та повітрятермін розкладу кілька сотень роківзагибель мешканців водоймруйнування озонового шару земліпогіршення екол.стану навкол. середовища. Наслідки
Розвиток інтелектуального і творчого потенціалу учнівІнтегроване завдання: Визначте молекулярну формулу речовини, що входить до складу скелета найпростіших морських тварин аконтарій, якщо масові частки елементів у ній складають: Стронцію -47,83%, Сульфуру – 17,39%, Оксигену – 34,78%. Компетентнісне завдання: Повітря в лісі багате на кисень і фітонциди. Гектар лісу за рік очищує 18 млн. м3 повітря, а за годину поглинає стільки вуглекислого газу, скільки видихає 200 осіб. Фітонциди берези і тополі вбивають бактерії через 20 хв., сосни і дуба – через 15 хв. Як люди використовують ці властивості? Обчисліть об’єм повітря, що залишилося неочищеним (за рік), якщо внаслідок вирубки було знищено 50 гектарів лісу.
Наприклад, під час вивчення періодичного закону і періодичної системи хімічних елементів Д.І. Менделєєва за допомогою матеріалів "Бібліотеки" є змога унаочнити такі питання:- історичні спроби класифікації хімічних елементів (ілюстрація різних підходів до систематизації елементів);- відкриття Д.І. Менделєєва (історична довідка, ілюстрації перших авторських спроб періодичної системи, підручника "Основи хімії") ;- суть періодичного закону, структура періодичної системи ;- сучасна інтерпретація періодичного закону (фізичний зміст закону, коротка і довга форми періодичної системи);- життєвий і творчий шлях Д.І. Менделєєва (біографічна довідка з ілюстраціями, портрети).