Презентація "Всесвітній день дякую"

Про матеріал
Презентація створена з метою нагадати учням про необхідність промовляти слова подяки не лише один раз на рік. Ми чудово розуміємо значення гарних манер, їх необхідність у повсякденному житті, але найчастіше ми висловлюємо подяку ніби мимохідь, не замислюючись про її значення.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

11 СІЧНЯ – МІЖНАРОДНИЙДЕНЬ«ДЯКУЮ»Практичний психолог. Машко А. С.

Номер слайду 2

Сьогодні - один із найввічливіших днів у році. 11 січня у світі відзначають Міжнародний день слова «дякую».

Номер слайду 3

Всесвітній день «дякую», який покликаний нагадати людям про цінність хороших манер, заснований за ініціативи ЮНЕСКО і ООН. Вперше вислів «дякую» зафіксовано у словнику-розмовнику, виданому в Парижі в 1586 році.

Номер слайду 4

Міжнародний день дякую у багатьох країнах святкують з великим розмахом, проводячи ярмарки, влаштовуючи освітні акції, конкурси і безліч інших розважальних заходів. В освітніх установах говорять про важливість дякувати близьким, розповідають про культурні традиції, етику, а також гарні манери.

Номер слайду 5

Крім того, у Всесвітній день дякую проводять благодійні акції, на яких збирають кошти для нужденних. У цей день люди говорять один одному теплі слова і обмінюються листівками, висловлюючи свою ввічливість і подяку.

Номер слайду 6

Слово «дякую», як вважають психологи, володіє магічними властивостями, воно може заспокоїти і зігріти своєю теплотою. Слово «дякую» є своєрідним усним «погладжуванням». Вираз подяки, на думку фахівців, покращує здоров'я як адресату, так і тому, хто виражає свої почуття.

Номер слайду 7

Як навчитися дякувати людям?: 7 ситуацій, коли варто сказати «ДЯКУЮ»1. Коли вам роблять комплімент. В більшості випадків, коли нам хтось робить комплімент, ми або заперечуємо це, або поводимось занадто сором’язливо. Ви можете подумати, що таким чином не здастесь співрозмовнику зарозумілою чи самовпевненою людиною. Але проблема полягає в тому, що, відхиляючи щирий комплімент, ви відштовхуєте людину, яка намагалась бути милою. Сказавши в такому випадку “дякую”, ми висловлюємо вдячність за комплімент, дозволивши їй насолодитись цим моментом. Приклад: “У вас дуже гарне плаття”. Неправильно: “О, ця стара річ? Я ношу його уже роками”. Правильно: “Дякую. Я рада, що воно вам подобається”.

Номер слайду 8

2. Коли ви запізнюєтесь. Найгірше, що з вами може статись, — це запізнення. Це не лише стрес для людини, яка спізнюється, але й прояв неповаги до того, хто чекає. Може здатись дивним, що в такому випадку теж потрібно дякувати, адже, насамперед, ми кажемо стандартну фразу “Вибачте, я запізнився”. Але тоді складається враження, що ситуація стосується лише вас. Якщо ви скажете “Дякую, що почекали”, то визнаєте, що жертва тут не ви, а інша людина. Приклад: Ви спізнились на зустріч на 14 хвилин. Неправильно: “Вибачте, я спізнився. На вулиці жахливі затори”. Правильно: “Дякую за ваше терпіння”. Коли ми помиляємось, хтось завжди страждає через це. Зазвичай ми просимо вибачення, але потрібно подякувати за терплячість та лояльність людини. Подякуйте їй за те, що вона зробила, незважаючи на ваші помилки.

Номер слайду 9

3. Коли ви втішаєте когось. Коли хтось приходить до вас з поганими новинами, ситуація стає не з приємних. Ви хочете бути хорошим другом, але більшість людей не знають, що сказати. Часто ми думаємо, що знайти позитивну сторону в проблемі — це саме те, що потрібно. “Ну, принаймні, ти маєш…”Не має значення те, що ви не можете підібрати потрібних слів. Все, що потрібно, — подякувати цій людині за довіру. Приклад: Померла мати вашого колеги. Неправильно: “Принаймні, у тебе залишилось багато хороших спогадів про неї”. Правильно: “Дякую, що поділився цим зі мною. Я розумію, зараз для тебе настали важкі часи”. Приклад: ваш брат втратив роботу. Неправильно: “Принаймні, у тебе все добре зі здоров’ям”. Правильно: “Дякую, що поділився цим зі мною. Я завжди готовий підтримати тебе”.

Номер слайду 10

4. Коли ви отримуєте конструктивну критику. Критика може виявитися дуже корисною, але ми рідко бачимо її саме такою. Це може бути невтішний відгук про вашу роботу від шефа або email від незадоволеного клієнта. В таких випадках ми завжди займаємо позицію оборони. Але правильна реакція на критику полягає в тому, щоб сказати “дякую”, і використовувати отриману інформацію для вдосконалення. Приклад: “Робота виконана погано. Я думав, ти впораєшся краще”. Неправильно: “Ви не розумієте. Ось що насправді сталося”. Правильно: “Дякую, що очікували від мене більшого”.

Номер слайду 11

5. Коли вас критикують безпідставноІноді критика не несе в собі нічого корисного. Це просто прояв помсти та підлості. Але найкращий вихід з такої ситуації — це вдячність та рух далі. Коли ви дякуєте комусь за критику, нехай навіть несправедливу, це відразу ж нейтралізує силу подібних заяв. Якщо вона не має великого значення для вас, то все закінчиться без непотрібної суперечки. Приклад: “Це може бути доброю порадою для новачків, але ті, хто вже знайомий з темою, не знайдуть для себе нічого корисного”. Неправильно: “Ясна річ, що я написав це для новачків. Ви, звичайно, здивуєтеся, але не всі статті я пишу з урахуванням ваших потреб”. Правильно: “Дякую, що поділилися своєю думкою. Наступного разу я постараюся зробити краще”.

Номер слайду 12

6. Коли хтось дає пораду, якої ви не просили. Зазвичай це відбувається в тренажерному залі. Кожен має свою думку стосовно того, які виконувати вправи, і з добрих намірів хоче нею поділитись. Однак такі поради дратують. Ми вдаємось до сарказму чи навіть хамства, але найкращою відповіддю буде просте слово “дякую”. Приклад: “Знаєте, стегна потрібно відводити назад, коли робите цю вправу”. Неправильно: “Що серйозно? Може, ви ще й зняли відео, де робите цю вправу, щоб я подивився?”. Правильно: “Дякую за допомогу”. Вказуючи на недоліки інших, ви не позбавляєтеся від власних. Подякуйте людям за їх участь, навіть якщо ви не просили їхньої поради.

Номер слайду 13

7. Коли ви не впевнені, що маєте подякувати комусь. Якщо ви сумніваєтесь, чи варто дякувати комусь, просто зробіть це. Не сумнівайтесь. Воно зайвим не буде. Ви справді переймаєтесь, що можете проявити занадто багато вдячності?!“Я справді маю подякувати в цій ситуації?” Так, маєте.“Чи повинен я залишити чайові офіціанту?” Якщо ви цього не зробите, то хоча б подякуйте йому. Не соромтесь, кажіть “дякую” якомога частіше.

Номер слайду 14

Турецький: sagol (Сагал)Філіппінська: Salamat (сламат)Фінський: Kiitos (кіітос)Французький: Merci beaucoups (мерсі боку)Чеський Czech: Dekuju (дякую)Шведський: Tack (таак)Японський Japaneese: Domo arigato (домо арігато)Слово дякую перекладено 104 різними мовами.

Номер слайду 15

Арабська: Shoukran (шукран)Вірменський: Shnorhakalutjun (шноракалюцюн)Гавайський: Mahalo (махало)Грецький: Evkaristo (ефхарісто)Грузинський: Mahd-lobt (мадлобт)Данська: Tak (цак)Ірландський: Go raibh maith agat (го рай мас агат)

Номер слайду 16

Литовський: Kob chie (коб чи)Малайзійський: Terima kasih (Теріма каші)Монгольський: Vayarla (Ваяла)Німецький: Danke schon (данке шон)Норвезька: Tak (таак)Польський: Dziekuje bardzo (джінкуе бардзо)Португальська: Obrigado (обрігадо)Румунський: Multimesk (малтімеск)

Номер слайду 17

Ісландський: Takk (таак)Італійський: Grazie (грацие)Іспанська: Gracias (Грасіас)Китайський: Xie-xie (Сьє-сьє)Корейська: Kamsu hamnida (Камса хамніда)Латвійський: Paldies (палдіс)

Номер слайду 18

ДЯКУЮХМАРА СЛІВ

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Однак справжня вдячність, яка може принести користь, повинна йти тільки від чистого серця.

pptx
Додано
30 січня 2022
Переглядів
1741
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку