Мета уроку:- ознайомити учнів із поняттям « вставні слова»;навчити знаходити найбільш уживані вставні слова в контексті; формувати вміння правильно розставляти розділові знаки, правильно інтонувати речення зі вставними словами;розвивати вміння працювати колективно, в групі, самостійно; логічне мислення, творчу уяву;виховувати любов до рідного краю.
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Що виражають. Вставні слова. Приклади. Упевненість. Звичайно, певна річ, безперечно, безумовно, справді Безумовно, ми історію рідного краю. Невпевненістьочевидно, здається, може, мабуть, певно. Може, ми зможемо виконати це завдання. Різні почуттяна щастя, на радість, дивна річ, на жаль, як на біду, на сором, на диво, як навмисне. На жаль, ми не зможемо подорожувати. Джерелоповідомленняпо-моєму, по- твоєму, кажуть, гадаю, як відомо, на думку, за словами. На мою думку, Україна - найкраща країна. Порядок викладудумокпо-перше, по-друге, отже, таким чином, нарешті, наприклад, до речіЛіто бабине вгорі, отже, осінь на порі (О. Пархоменко). Увічливість будь ласка, вибачте, прошу вас, дозвольте, даруйте, якщо ваша ласка. Будь ласка, дозвольте вийти.
Робота в парах. Один виписує речення зі вставними словами, інший – без вставних слів.1. Гірка правда краща за солодку брехню.2. Правда, людина не може жити без друзів.3. У біді, кажуть, пізнавай приятеля. 4. Люди кажуть: «Свій край наймиліший».5. Я, може, встигну все виконати.6. Начебто все зрозуміли.
«Мозковий штурм»Які слова називаються вставними?Яка роль вставних слів у мовленні? На що вони можуть вказувати?Як інтонуються речення зі вставними словами?Які розділові знаки ставляться при вставних словах?Чи є вставні слова членами речення?Назвати групи вставних слів. Яка роль вставних слів у мовленні?