Вступ. Історія як наука та навчальний предмет. Історія України – складова європейської історії. Підручник з історії. Факт.час.явища. Запишіть тему і дату уроку. Картку підготувала Мотенко І. О.
Номер слайду 2
План. Випиши основні поняття!Що таке минуле, сучасне і майбутнє.. Багатоманітність історії.Історія як наука та навчальний предмет.Історія України – складова європейської історіїІсторичний факт, час, простір, події і явища
Номер слайду 3
А Ви чули або вживаєте такі вислови?«Я розповім тобі історію……»«Зі мною трапилась така історія …….»«А колись було так ….. »Отже «ІСТОРІЯ» - це Наука про життя людей у минулому, про їхні заняття, думки та подіїЗ давніх-давен слово «історія» означає звістку, розповідь про минуле (далеке і близьке) людини, родини, народу. Люди завжди цікавилися минулим. З тих часів, коли люди оволоділи мовою, вони почали передавати перекази про минуле з вуст в уста. Іноді оповідачі додавали фантазію до своїх розповідей, і тоді народжувались легенди та міфи. Міф — це витвір фантазії людей,їхнє уявлення про явища природиабо події минулого
Номер слайду 4
Історія — навчальний предмет, який ми з вами починаємо вивчати. Він надзвичайно цікавий, адже історія завжди пов’язана з людьми, вивчає діяльність людей, минуле людства. Що, де й коли відбулося — головні питання, з яких починають вивчати історію. Водночас ми маємо розуміти, що історія як наука та історія як шкільний навчальний предмет суттєво відрізняються. Спробуймо розібратися, у чому тут відмінність. Навіщо, на думку Тараса Шевченка, потрібно вивчати історію?Уся історія людства складається з ланцюга історичних подій і явищ,що є історичним процесом. Наприклад: Дата вашого народження — це теж історичний факт, який на-лежить до минулого. Дата народження — це початок вашої історії. День, місяць і рік народження — це час, а місце вашого народження — це простір. Певні події, особливості життя людей час від часу повторюються, мають спільніознаки (наприклад, війни, релігія, культура). Їх називають історичними явищами.
Номер слайду 5
Уявіть, що ви прибули до іншої країни й маєте можливість відвідатиурок історії в 5 класі. Про що, передусім, ви хотіли б дізнатися?
Номер слайду 6
Домашнє завдання. Параграф 1 (читати)Терміни розуміти – вивчити. Написати свою, цікаву історію про школу «Я учень 5го класу»(до 6 речень)Успіхів