Урок "Складнопідрядне речення з кількома підрядними"

Про матеріал

Тема. Складнопідрядне речення з кількома підрядними

Мета: дати поняття про послідовну, однорідну й неоднорідну підрядність; формувати вміння й навички учнів розрізняти ці речення в тексті, визначати вид підрядності, ставити розділові знаки у такого типу реченнях, складати їх структурні схеми; удосконалювати навички синтаксичного розбору складнопідрядних речень; збагачувати словниковий запас школярів; формувати компетентності: спілкування державною мовою, вміння вчитися впродовж життя, інформаційно - цифрову, компетентності в природничих науках і технологіях, за допомогою мовленнєво – комунікативного матеріалу виховувати інтерес до новітніх технологій.

Наскрізна змістова лінія: громадянська відповідальність.

Міжпредметні зв'язки: інформатика, українська література.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Обладнання: пазл - QR код, мультимедійна презентація (https://naurok.com.ua/publ/42767), картки з реченнями, QR код, кольорові олівці.

Перегляд файлу

 

 

Складнопідрядне речення з кількома підрядними

(Українська мова 9 клас)

 

 

Підготувала

Смирнова Ріта В’ячеславівна,

учитель української мови та літератури

Новотроїцької ЗОШ І-ІІІ ступенів

Покровської районної ради

Донецької області

 

 

2018 рік

Тема. Складнопідрядне речення з кількома підрядними

Мета: дати поняття про послідовну, однорідну й неоднорідну підрядність; формувати вміння й навички учнів розрізняти ці речення в тексті, визначати вид підрядності, ставити розділові знаки у такого типу реченнях, складати їх структурні схеми; удосконалювати навички синтаксичного  розбору складнопідрядних речень; збагачувати словниковий запас школярів; формувати компетентності: спілкування державною мовою, вміння вчитися впродовж життя, інформаційно - цифрову, компетентності в природничих науках і технологіях, за допомогою мовленнєво – комунікативного матеріалу виховувати інтерес до новітніх технологій.

Наскрізна змістова лінія: громадянська відповідальність.

Міжпредметні зв’язки: інформатика, українська література.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Обладнання: пазл - QR код, мультимедійна презентація, картки з реченнями, QR код, кольорові олівці.

Хід уроку

І. Організація початку уроку

1. Привітання

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1.     Бесіда «Пазл – QR код»
  • C:\Users\Рита\Downloads\creambee-qrcode.pngЯкі види складнопідрядних речень вам відомі?
  • Які граматичні особливості мають складнопідрядні речення з підрядними означальними і з’ясувальними?
  • На які типи поділяють складнопідрядні з підрядними обставинними?
  • Чи може до складу складнопідрядних речень входити більше двох підрядних частин?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

  1.     Оголошення теми і мети уроку

У сучасному світі щодня з'являються нові розробки та технології. Часом те, що вчора видавалося фантастикою вже сьогодні є простою річчю. Причому, частина винаходів у світовій історії робилися немов випадково, наприклад: пеніцилін, мікрохвильова піч, суперклей тощо. Подібною є історія створення QR-кодування. Тож саме про QR код ми поговоримо сьогодні на уроці під час вивчення теми «Складнопідрядні речення з кількома підрядними».

IV. Вивчення нового матеріалу

  1.     Лінгвістичне спостереження

Прочитайте. Визначте в реченнях граматичні основи. Знайдіть складнопідрядні речення з кількома підрядними. Накресліть їх схеми.

  1.     Нема життя без технологій, бо технології – це прогрес, який змушує нас рухатися вперед.
  2.     QR-код — матричний код, який розробила і представила японська компанія «Denso - Wave» в 1994 році.
  3.     Коли розглядаєш QR-код, ти обов’язково замислюєшся, у чому переваги його використання.
  4.     Основна особливість QR-кода — це легке розпізнавання сканувальним обладнанням, що дає можливість широкого використання в торгівлі, на виробництві, у логістиці.
  1.     Робота з підручником

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/fe/UPC_A.svg/200px-UPC_A.svg.pngV. Формування практичних умінь і навичок

  1.     Робота в парах «Штрих-код»

QR-кодування виникло із системи кодування штрих-кодів. Штрихове кодування винайшов молодий інженер Давид Коллінз у 1950-х роках. Йому прийшла ідея освітлювати номери вагонів і зчитувати їх за допомогою фотоелементів. Для спрощення зчитування інформації інженер запропонував записувати номери не тільки звичайними цифрами, але й спеціальним кодом, складеним із жовтих і синіх смуг.

Прочитайте речення на картках. Розставте пропущені розділові знаки. З’ясуйте в кожному реченні тип підрядності. Речення з однорідною підрядністю підкресліть синім олівцем, з неоднорідною – жовтим. Накресліть їх схеми.

  1.     Людина йде по рідних вулицях де пройшло її дитинство де проходили найкращі роки життя.
  2.     Не знатимеш що таке туга за рідною землею коли ти не покидав її.
  3.     Де країна під вербою де широкий степ там твоя вітчизна.
  4.     Коли Вкраїну люди покидають хіба вони не відають не знають що за морями відшукати щастя лишивши рідну вотчину не вдасться?
  1.     Фронтальна бесіда:
  •         Ці кольори вам нічого не нагадують? (Прапор України)
  •         Про що йде мова в поданих речення?
  •         Чому не можна здобути щастя на чужині?
  1. Творче завдання.

Скласти речення за поданими схемами на тему «QR код в Україні». Визначте тип підрядності.

  1. [  ], (щоб…), (який…).
  2. (Якби …), [то …], (хоч …).
  3. [  ], (де …), (де …), (де …).
  4. Робота біля дошки

Зробити синтаксичний розбір речення: «І хоч на світі сторони чотири, я тут живу, бо я свій край люблю (Л. Костенко).»

  1. Самостійна робота

Зробити синтаксичний розбір речення: «Щоб мене зневіра не скосила, щоб не подолали вороги, земле рідна, влий своєї сили! (Д. Павличко)»

Щоб мене зневіра не скосила, щоб не подолали вороги, земле рідна, влий своєї сили!

(Речення спонукальне, окличне, складне, складнопідрядне з кількома підрядними, з однорідною підрядністю)

(щоб…), (щоб…), […]

Самоперевірка за QR кодом. Висновки.

VІ. Підсумок уроку

  1. Домашнє завдання

Опрацювати теоретичний матеріал підручника. До кожного правила дібрати власний приклад складнопідрядного речення. Зашифрувати їх в QR код.

  1. Рефлексія «Незакінчене речення»
  • Я навчився (лася)…
  • Складним було…
  • Хочу дізнатись більше про…
  1. Оцінювання.

Учитель оцінює досягнення учнів з теми за результатами активності навчальної діяльності на уроці.

 

 

 

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
12 липня
Переглядів
72
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку