Презентація "Як говорити з дітьми про осіб з інвалідністю, особливі потреби дітей та інклюзію

Про матеріал
ПОРАДИ ДЛЯ БАТЬКІВ ПРО ТЕ, ЯК ГОВОРИТИ З ДІТЬМИ ПРО ОСІБ З ІНВАЛІДНІСТЮ,ОСОБЛИВІ ПОТРЕБИ ДІТЕЙ ТА ІНКЛЮЗІЮ Інклюзія – це єдність справедливості, людяності й щирості. Але про інклюзію ми повинні говорити без ілюзії й розуміти, що учні загальноосвітньої школи часто не мають уявлення щодо проблеми інвалідності, побоюються дітей з вираженими вадами розвитку або навпаки сприймають їх несерйозно. Така проблема зумовлюється багатьма факторами, серед яких - психологічна неготовність дітей обох категорій ( нормотипових та з особливостями розвитку) до взаємодії та відсутність зрозумілої інформації про особливості деяких людей. Тому, особливої уваги потребує підготовка дітей до взаємодії із однолітками з особливостями розвитку.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

 ТРУБІЦИНА ЮЛІЯ ПЕТРІВНАПРАКТИЧНИЙ ПСИХОЛОГ ЧУГУЇВСЬКА МІСЬКА РАДА ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІКОМУНАЛЬНА УСТАНОВА «ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНИЙ ЦЕНТР»

Номер слайду 2

РІЗНОМАНІТНІСТЬ ТА ІНКЛЮЗІЯРозмова про те, як бачити людину, а не діагноз, як позбутися стереотипів, як створити всі умови, щоб кожна дитина розкрилася…

Номер слайду 3

ЩО ОБ’ЄДНУЄ ТАКИХ ВЕЛИКИХ ЛЮДЕЙ ЯК АЛЬБЕРТ ЕЙНШТЕЙН, ФРАНКЛІН РУЗВЕЛЬТ, СТІВ ДЖОБС, СТІВЕН ГОККІНГ, НІК ВУЙЧИЧ?ВСІ ВОНИ ПОПРИ «ІНШІСТЬ» ДОСЯГЛИ НЕЙМОВІРНИХ РЕЗУЛЬТАТІВ

Номер слайду 4

ІНКЛЮЗІЯ В ШКОЛАХ - ЦЕ ВКЛЮЧЕННЯ БЕЗ ВИНЯТКУСлово «inclusion» означає включення, тобто передбачається розробка і використання рішень, що дозволяють кожній людині рівноправно брати участь у суспільному житті.Інклюзивна освіта - це такий процес виховання і навчання, при якому абсолютно ВСІ учні, незалежно від їх фізичних, інтелектуальних, психічних і інших особливостей, включені в загальну систему освіти і комфортно вчаться разом зі своїми однолітками без інвалідності.

Номер слайду 5

ПРОБЛЕМИІНКЛЮЗІЯ БЕЗ ІЛЮЗІЙПсихологічна неготовність дітей обох категорій до взаємодіїВідсутність зрозумілої інформації про особливості деяких людей

Номер слайду 6

ЯК ГОВОРИТИ З ДІТЬМИ ПРО ІНВАЛІДНІСТЬ

Номер слайду 7

ПРАВИЛЬНІ СЛОВАНе бійтеся слова «інвалідність». Запам’ятайте правило прийменника «з». Дитина з інвалідністю, а не інвалід. Хлопчик з аутизмом, а не аутист. Дитина з синдромом Дауна, а не даун.

Номер слайду 8

Що таке інвалідність?Інвалідність – це коли людина не може робити певні речі, які можемо робити ми з тобою. Наприклад, людина з дитячим церебральним паралічем не може ходити (або їй дуже важко) чи бігати. Людина зі слабким слухом дуже погано чує всі звуки, мову, музику. Людині з аутизмом важко спілкуватися з іншими людьми і знаходити друзів.

Номер слайду 9

Уникати слова «хвороба», «хворий». В дитячій уяві хвороба – це коли ти в ліжку, з термометром і чаєм. Вона має початок та кінець.Інвалідність може бути різною. Буває явна – коли її видно. Наприклад, якщо в дитини дитячий церебральний параліч. Або неявна – коли інвалідність не видно одразу (дитина з аутизмом).

Номер слайду 10

Чому виникає інвалідність? Не заглиблюватись в пояснення причин інвалідності. Часто вона виникає як випадок, який неможливо передбачити. Тому найкраща відповідь буде простою: «Тому що так є».

Номер слайду 11

БАЧИТИ НАСАМПЕРЕД ДИТИНУ, А НЕ ІНВАЛІДНІСТЬ Не використовуйте крайностей - надмірна увага до особливостей дитини або намагання зробити вигляд, що особливості не помічають (якщо вони дуже явні).

Номер слайду 12

Спокоєм і готовністю допомогти ви продемонструєте дитині найкращу модель поведінки. - Дівчинка плаче, тому що втомилась. Їй важко заспокоїтись. Давай відійдемо і не будемо заважати мамі заспокоїти її.

Номер слайду 13

- Кожна людина має свої особливості. Ти бігаєш, а Дмитрик пересувається на візочку. Це нормально – бути різними. Адже тоді нам цікаво дружити і щось дізнаватись про інших людей. - Дмитро має інвалідність і їздить на візочку. Він любить грати в м’яч, так само, як ти. Йому важче це робити, ніж тобі. Тому що він не може (так швидко) бігати. Але він може так само влучно закидати м’яч у сітку. Важливо акцентувати увагу на тому, що нас об’єднує. Що ми маємо спільного?

Номер слайду 14

ПІДТРИМУВАТИ, А НЕ ЖАЛІТИПідтримка – це розмова на рівних.- Я знаю, що тобі важко. Я поруч, щоб допомогти, якщо тобі буде потрібно.

Номер слайду 15

Співчувати батькам, які виховують дитину з інвалідністю - це нормально. Не потрібно винаходити якусь особливу поведінку. Достатньо звичайного спілкування «як завжди». З друзями – дружити, з приятелями – перекидатись привітами, незнайомцям – посміхатись.

Номер слайду 16

ДІЗНАВАТИСЬ БІЛЬШЕРозкажіть дитині про те, що полегшує життя людям з інвалідністю: про інвалідні візки, шрифт Брайля, слухові апарати, собак-поводирів, мову жестів тощо. На прогулянці зверніть увагу на пандуси.

Номер слайду 17

МУЛЬТФІЛЬМИ, ФІЛЬМИ, КНИГИМультфільм «Каструлька Анатоля»Мультфільм «Подарунок»Мультфільм «Тамара»Фільм «Темпл Грандін»Фільм «Чудо»Інклюзивна серія книг для дітей «Живи і вчись» від видавництва Ранок: «Я все зможу», «У мене порушення слуху», «У мого брата аутизм»Олег Романчук «Соловейко з одним крилом» (казка).

Номер слайду 18

Ми повинні самі вірити в те, чого вчимо наших дітей. Thomas Woodrow Wilson

pptx
Пов’язані теми
Психологія, Батьківські збори
Інкл
Додано
23 жовтня
Переглядів
103
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку