Розвивальне заняття «Слухняні пальчики»
Мета:с творення позитивного емоційного настрою, атмосфери довіри та доброзичливості, зняття емоційного напруження. Розвиток дрібної моторики пальців рук.
Матеріали: олівці, папір А4.
Вправа 1.«Привітання» (2 хв.)
Мета: створення позитивного емоційного настрою, атмосфери довіри та доброзичливості, зняття емоційного напруження.
Доброго ранку, сонце привітне
Доброго ранку, небо блакитне
Доброго ранку, небесні пташки
Я вас вітаю, люблю, поважаю
Бо ми живемо у ріднім краю
Доброго ранку всім
І дорослим, і малим.
Обговорення та прийняття правил роботи2. (2 хв)
1. Доброзичливість і активність. Якщо немає бажання говорити або робити щось — нероби, але потрібно пам’ятати, що навчитись чогось, змінити щось і досягти поставленої мети можна, лише проявляючи активність.
2. Чесність і правдивість. Намагайтеся говорити правду, і тоді робота не буде марною.
3. Тут і тепер. Говори по суті, не відволікайся.
Ухвалені правила записують і залишають на видноті.
Вправа 3 .«Весела прогулянка» (10хв.)
Мета: розвиток дрібної моторики пальців рук.
Хід вправи: дитині пропонується допомогти білочці втекти від лисички. Для цього покажіть, як вона бігтиме доріжкою - проведи олівцем або ручкою пряму лінію посередині доріжки. Намагайтеся провести якомога швидше, щоб білочка врятувалася. Проведіть ще одну не торкаючись уже проведеної. Намагайтеся вести лінію не відриваючи руки, від паперу. Пересувайте руку, спираючись на мізинний палець. (Додаток 2).
Вправа 4. Гра «Чотири стихії» (5 хв.)
Мета: корекція уваги, моторики.
Хід вправи: спочатку психолог команди супроводжує наочним показом, потім дає тільки словесну команду, а на наступному етапі виконує рухи, які не відповідають словам. Дитина повинна виконати команду.
Земля – руки вниз
Повітря – руки вгору
Вода – руки вперед
Вогонь – руки в сторони.
Вправа 5. «Загадка» (6 хв.)
Мета: розвиток мислення та дрібної моторики рук.
Матеріал: пісок, пісочниця, набір іграшок.
Психолог закопує якусь іграшку в пісок. Дитина повинна її знайти, і на дотик дізнатися: що це, чи хто це?
Рефлексія 6. (2 хв.)
- Чим сподобалось тобі заняття?
- Що було незрозуміло?
Традиційне прощання. Вправа 7. «Кожне слово…» (3 хв)
Кожне слово, кожен погляд. Мають значення. Попрощаємося з тобою: