Презентація "ЯК ОПРАЦЬОВУВАТИ ІСТОРИЧНЕ ДЖЕРЕЛО Практичне заняття"

Про матеріал
Мультимедійна презентація "ЯК ОПРАЦЬОВУВАТИ ІСТОРИЧНЕ ДЖЕРЕЛО" містить інтерактивне завдання на повторення та закріплення теми "Історичні епохи", практичну роботу з речовими, усними (аудіозапис думи "Ой на горі та женці жнуть") та писемними історичними джерелами та домашнє завдання
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Урок 12Історія – це ліхтар у майбутнє який світить нам з минулого. В. Ключевський

Номер слайду 2

Практичне заняття «Як опрацьовувати історичне джерело»

Номер слайду 3

1. Про які обставини життя в минулому свідчать речові історичні джерела?Які із зображених на ілюстрації речей є пам’ятками козацької доби? 12345

Номер слайду 4

Кого зображено на пам’ятках? Чим зайняті люди? У що вони вдягнені? Із чого виготовлено пам’ятки? Як можна оцінити вправність майстрів?Золотий гребінь зі скіфського кургану Солоха на Запоріжжі. Келих зі сплаву золота та срібла з кургану Куль-Оба поблизу Керчі в Криму. Чаша з кургану Гайманова Могила на Запоріжжі.2. Роздивіться скіфські пам’ятки. Розкажіть про одну з них за планом:

Номер слайду 5

Документ створено групою авторів чи однією особою?Хто автор документа? (прізвище, походження, професію тощо). Коли, судячи з тексту, створено документ?Який зміст документа? Що можна дізнатися про ситуацію (епоху, у яку його було створено) із цього документа?Чи вірите ви у правдивість написаного?Порівняйте уривок з розповіді візантійського історика Лева Диякона про князя Святослава та подане на ілюстрації

Номер слайду 6

3. Як історичні джерела допомагають з’ясувати зовнішність історичних діячів?«Був Святослав помірним на зріст, не дуже низький і не дуже високий, з кошлатими бровами та світло-синіми очима, кирпатий, безбородий, з густим, надмірно довгим волоссям над верхньою губою (вусами). Голова в нього була зовсім гола, але з одного її боку звисало пасмо волосся — ознака знатності роду. Міцна потилиця, широкі груди та всі інші частини тіла цілком пропорційні. Виглядав він доволі суворим і диким. Одне вухо його прикрашала золота сережка, оздоблена золотим карбункулом та двома перлинами. Одяг на ньому був білий і вирізнявся лише чистотою» (Візантійський історик Лев Диякон про зустріч Святослава та візантійського імператора в 971 р.)

Номер слайду 7

4. Як фольклорні твори бережуть історичну пам’ять?Якому історичному періоду присвячено цей твір? Про яких історичних діячів йдеться у творі?Що повідомляє твір?Про що та про кого складали пісні за козацької доби.

Номер слайду 8

Домашнє завдання. План дослідження експозиції музею. Запам’ятайте, як називається й де розташована установа, яку ви відвідали. До яких видів історичних джерел належать оглянуті вами в цій установі експонати?Яку інформацію про життя людей минулого ви дізналися?Чи здивувало вас щось у цій установі (в оглянутих експозиціях, поясненнях екскурсовода)?Чи порадите ви відвідати цей музей своїм знайомим? Чому?Київський музей Івана Гончара

pptx
До підручника
Історія України (Вступ до історії) 5 клас (Власов В.С.)
Додано
18 липня 2021
Переглядів
1882
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку