Презентація:"Як організми співіснують у середовищі.Партнери.Нахлібники і квартиранти".

Про матеріал
Презентація:"Як організми співіснують у середовищі.Партнери.Нахлібники і квартиранти"розроблена за підручником "Пізнаємо природу",автор-Біда Д.Д. В презентації розкриті наступні питання: у чому користь партнерства в природі; яке значення однобічно вигідних взаємозв'язків між організмами; хто такі нахлібники і квартиранти.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Пригадаємо з минулого уроку

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Як організми співіснують у середовищі. Партнери. Нахлібники і квартиранти. Тема уроку:

Номер слайду 5

Дуб утворює багато жолудів, алене може перенести їх на іншітериторії;білий гриб швидко поглинає водуй мінеральні речовини з ґрунту,але не може забезпечити себе вуглеводами;терміти споживають деревину,але не здатні її переробляти. Як тут бути?Живі істоти пристосовуються до співіснування йотримують від інших організмів те, чого самі зробити не можуть.

Номер слайду 6

У чому користь партнерства в природіМіж організмами є стосунки,які приносять користь їм обом. Взаємовигідне співжиття організмів називають-мутуалізм.пилокнектарзахистлишайники. Комахи-запилювачі-----------квіткові рослини. Гриби---------одноклітинні водорості лишайники. Приклади мутуалізму

Номер слайду 7

Взаємовигідна залежність:рослини-хазяї пропонують. Притулок. Захист. Вуглеводну їжу(бактеріям-партнерам) В замін рослини отримують органічні речовини, які самостійно утворити не можутьвуглеводи. Мінеральні речовини. Відносини рослин з грибами. Пташка водоклюй живиться кліщами та іншими паразитами, що дошкуляють великим тваринам

Номер слайду 8

Це цікаво

Номер слайду 9

Отже, взаємовигідні відносини приносять користь не лише живим істотам. Завдяки їх співіснуванню відбувається колообіг речовин у природі:-регулюється склад атмосферного повітря,-здійснюється рух води,-ґрунти збагачуються органікою.

Номер слайду 10

Яке значення однобічно вигідних взаємозв’язківміж організмами. Організми напевно не розуміють, що таке добро, але вони здатні допомагати іншим і без вигоди для себе: надати їжу, притулок, захист,транспорт. Такі поширені між організмами стосунки називають. КОМЕНСАЛІЗМОМ. Коменсалізм-вид взаємозв’язків між живими організмами, за якогоодин організм існує за рахунок іншого(хазяїна),не завдаючи йому шкоди.

Номер слайду 11

У теплих водах Світового океані живуть риби-прилипали.Їхня особливість- це наявність овального диска-присоска на голові. Прикріпившись до великої тварини(акул,морських черепах, скатів, китів) риби- прилипали мандрують разом з ними. Крім безплатного проїзду, істоти отримують ще й захист та їжу. Приклади коменсалізму. Пара креветок,які поселяються всерединікошика Венери. Користуючись текстом підручника ст.183 поясніть, яку користь один від одного отримують зображені організми?

Номер слайду 12

Хто такі нахлібники і квартиранти. Види прояву коменсалізмуквартирантствонахлібництво. Критерії поділу:-харчові зв’язки,-просторові зв’язки. Нахлібниками спочатку називали організми, якісупроводжують великих хижаків і живляться рештками їхньої їжі. Песці-харчуються їжею білих ведмедів,Риби-лоцмани-решками їжі акул. Робота з текстом підручника ст183: В сучасному розумінні явище нахлібництваохоплює й інші взаємодії. Наведіть приклади,користуючись текстом підручника. Особливо поширене серед рослинмохиорхідеї

Номер слайду 13

Закріпимо вивчене1. Доповніть речення:-Взаємовигідне співжиття організмів-це…-Коменсалізм-це…-Два види прояву коменсалізму… 2. Наведіть приклади мутуалізму. (Можна користуватися малюнками підручника)3. Робота із малюнками. Користуючись малюнками наведіть приклади коменсалізму123

Номер слайду 14

3. Користуючись зображеною картиною Роберта Бейтмана, поясніть:» Як називаються взаємозв’язки між цими тваринами»?2. Складіть схему «Основні типи взаємозв’язків між організмами» та наведіть приклади до кожного з них. Завдання додому:1. Опрацювати-§40.4. Повторити-§38-39

Номер слайду 15

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Фролова Олена Григорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Бардукова Ніна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
9 березня
Переглядів
973
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку