Стрес – це реакція тіла і психіка на ситуацію, що вимагає функціональної перебудови організму, відповідної адаптації, це комплексний процес, який включає як фізіологічні так і психологічні компоненти. За допомогою стресу організм ніби мобілізує себе на самозахист, на прискорення до нової ситуації, запускає неспецифічні захисні механізми, які забезпечують протидію впливові стресу чи адаптації до нього. Стрес поділяється на емоційний та інформаційний. Інформаційний стрес виникає в ситуаціях інформаційних перенавантажень, коли людина не може упоратися із завданням, не встигає приймати правильні рішення при високому ступені відповідальності за їхні наслідки.
Вправа “ Інформаційне повідомлення ” Шкільне середовище - динамічне, емоційно насичене, а часом й емоційно напружене. Професія вчителя - одна з найбільш “ нервових ” і належить до категорії “ Групи ризику ”. Проте стрес - це ваша індивідуальна реакція, яка може відрізнятися від реакції будь - якої іншої людини. В її основі лежить ваше відношення до певної ситуації, а також ваші думки й почуття. Змінюючи свої думки й реакцію, ви отримуєте можливість цілком змінити своє відчуття і знизити рівень стресу.
Емоційний стрес виникає в ситуаціях небезпеки, погрози. Стрес може бути і корисним і руйнівним. Щоденна робота педагога є досить великим н7авантаженням на психіку, тому що постійно перед ним постають нові і складні завдання, без часу на обміркування. Тому майже третина вчителів вважає навчання “ Стресовим заняттям ”. До 80 % педагогів перебувають у досить напруженому стані. Усе це негативно впливає на діяльність педагога, призводить до адаптації, депресії, песимізму, хвороб, “ професійного вигорання ”. Тому стресам варто протидіяти.
Тестова психологічна гра “ Прання ”Варіанти вибору:“ Ось так справи! Можливо, мені варто відкласти прання до завтра? Але в що ж мені одягнутися? ”“ Почекаємо трохи, можливо, погода налагодиться ”“ Сьогодні за прогнозом не повинно бути такої погоди”“ Не важливо, піде дощ або ні, я все таки почну прати”