Презентація "Як зменшити обсяг покупок"

Про матеріал
Навчальна презентація призначена для розкриття теми "Як зменшити обсяг покупок", при викладанні позашкільного гуртка "Відповідальне споживання" на базі КПНЗ "Станція юних натуралістів Тернівського району" КМР. Автор керівник гуртка Ханченко Дар'я Олегівна. Ролик зроблено за допомогою сервісу Canva https://www.canva.com/join/btx-zfs-ckd
Перегляд файлу

imageimageЯК ЗМЕНШИТИ ОБСЯГ ПОКУПОК?

КПНЗ "СЮН Тернівського району"КМР Гурток "Відповідальне споживання" Керівник гуртка Ханченко Д.О.

image

imageСпочатку треба зрозуміти, чому ми взагалі купуємо речі? image 10% випадків — нам щось потрібно, і ми за цим прийшли.

image 40% випадків — нам сказали, що нам це потрібно, хоча прийшли ми не за цим (ну ви ж пам’ятаєте: «ви гідні» цієї помади, «у кожної жінки повинні бути білі кеди» і т. д.).

image 50% випадків — ми набрали щось спонтанно, причому йшли навіть не в магазин, а просто повз.

Саме з цих причин на наших антресолях з’являються чоботи (які трохи тиснуть, але раптом ще розносяться, так?), лижі, білі кеди (які взагалі ні до чого не підходять), дивна помада, друшляк в ромашках і 48 ваз.

Все це не тому, що ми дурні, а тому що ми просто «неправильно» прийшли в магазин.

Неправильно — це ось так:

1.         Голодним

Ви ж уже знаєте, що якщо ви голодні в супермаркеті, ви наберете зайвого? Але ви, напевно, не знаєте, що це працює і з речами. Хочете булку — купуєте сарафан. Це неусвідомлена спроба вгамувати голод (найчастіше спроба невдала).

2.         Під впливом сильних емоцій

Злість, ейфорія, образа… все це погана компанія для покупок. У такій ситуації ми купуємо не речі, а компенсацію негативних емоцій або втілення позитивних. 3. Прийшли «за уловом»

imageНемає ніякої мети? Результат буде сумнівним. Якщо ми йшли «за хлібом», швидше за все, його ми і купимо. Якщо ми пішли «на шопінг», ми ризикуємо прокинутися, збираючи в оберемок головний убір Божевільного Капелюшника, босоніжки зі стразами і сумочку з нездорового крокодила. Ну а що, у нас «полювання»!

Як правильно?

imageТа простіше простого! Ось інструкція:

1.Йдемо з конкретною метою (вищий пілотаж — йдемо в магазин, а в голові у нас вже є приблизний образ того, що ми хочемо купити).

2.Йдемо в рівному, спокійному настрої.

3.Чітко визначаємо час на шопінг («у мене є 1 година, але можу трохи затриматися»).

4.Для професіональних походів в магазин: ми не просто знаємо, за якою річчю йдемо, а знаємо конкретний магазин і бренд, вже погуглили ціну, замовили онлайн, відразу підійшли до потрібного стелажу, ігноруючи сачки для метеликів, емальовані відра і шарфик з пташками на вході.

image

Не стійкість, а суперстійкість!

Шарфик вперто хоче лишитися? Так теж буває. І якщо в глибині душі ви розумієте, що зараз ось-ось купите потенційний мотлох, то залишається тільки взяти паузу. Можна навіть щось з'їсти. 10 хвилин проведемо НЕ в магазині. І подумаємо ось про що:

1.Чи справді ця річ допоможе мені вирішити якісь завдання? Які? (Хоча б 3!).

2.Що мене приваблює? Функції, якість, бренд… або це «просто гарненько»? (Якщо вас попросять зараз за 30 секунд розповісти, чим ця річ краща за інші, але без захоплення і придихання, ви зможете?).

image3.Я хочу це купити, тому що це потрібно або тому, що мене це просто на хвилинку порадує? Чи буду я задоволений, коли радість пройде (вона пройде приблизно післязавтра)?

4.Чи дійсно у мене є місце для її зберігання? Де воно? (Називаємо чітко!).

5.Що буде, якщо я зрозумію, що це все ж зайва річ? Куди я її віддам? Чи буде це легко?

Ці питання — так зване «правило 5 пальців». Загинаємо пальці, задаємо питання і вирішуємо долю речі, яку хочемо купити.

image

image

pdf
Додано
2 травня 2022
Переглядів
157
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку