Презентація "Юрій Винничук. «Місце для дракона». Підтекст твору, алегоричність образів дракона Грицька, Пустельника та князя"

Про матеріал
Презентація з матеріалами до уроку української літератури "Юрій Винничук. «Місце для дракона». Підтекст твору, алегоричність образів дракона Грицька, Пустельника та князя"
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Юрій Винничук. «Місце для дракона». Підтекст твору, алегоричність образів дракона Грицька, Пустельника та князя

Номер слайду 2

Юрій Винничук "Місце для дракона" (тестові завдання)1. Де відбуваються події, описані в повісті-казці?А) Люботинське князівство. Б) Переяслівське князівство. В)Чернігівське князівство. Г)Київське князівство.2. Як звати головного героя твору?А)Антось. Б)Грицько. В)Лаврін. Г)Юрій.3. З ким із персонажів твору ми знайомимось найперше?А)Пустельником. Б)Паном Лавріном. В)Князем Люботинським. Г)Драконом Грицьком4. Які сни бачив князь Люботинський лише в полудень?А)Лицарські турніри. Б)Згадував своє перше кохання. В)Переможні походи, руїни здобутих фортець. Г)Час, що провів із найкращими друзями.

Номер слайду 3

5. З якою проблемою зіткнувся князь?А)На князівство напали вороги. Б)Потрібно дочку видати заміж. В)Зрада найкращих друзів. Г)Стихійне лихо.6. На березі якої річки бачили дракона?А)Ворскли. Б)Дніпра. В)Інгулу. Г)Бистриці.7. Чому пустельник дивувався з дракона?А)Дракон занадто захоплювався полюванням. Б)Бо дракон володів східними єдиноборствами. В)Дракон Грицько дуже любив смажену рибу. Г)Бо той харчувався рослинами, мав добре серце.8. Про яку послугу попросив дракон Пустельника?А)Добудувати палац. Б)Допомогти викрасти князівну. В)Влаштувати турнір. Г)Навчити його грамоти.

Номер слайду 4

9. Який талант мав Грицько?А)Гарно малював. Б)Писав вірші. В)Чудово стріляв із лука. Г)Неперевершений кулінар.10. Хто такий пан Лаврін?А)Лицар, якого цікавили лише подвиги. Б)Власник шинку “Під веселим раком”. В)Людина, що мріяла про князівський престол. Г)Воєвода князя.11. Як лицарі вирішили виманити дракона?А)Вони розвели багаття перед печерою. Б)Принесли йому смачну печеню. В)Залили печеру водою. Б)Відмовились будь-що робити.12. Чи мав дракон товаришів?А)Ні. Б)Так.

Номер слайду 5

Епіграф: Дружба, яка закінчилася, ніколи, власне, і не починалася

Номер слайду 6

магічний реалізмповість-казка парадокс підтекст алегорія реалізм, в якому органічно поєднуються елементи реального та фантастичного, побутового та міфологічного, дійсного та уявного, таємничого. Притаманний передовсім латиноамериканській літературі “Мертве море“ Ж. Амаду, “Сто років самотності“ Г. Гарсіа Маркеса та ін.). Має велику традицію європейського та світового письменства (Ф. Рабле, Е.-Т.-А. Гофман, М. Гоголь, Е. По, М. Булгаков та ін.). це авторський твір, з чарівним сюжетом, довгою історією і великим числом казкових героїв, яких не існує в реальному житті. (Paradox) – це термін (слово), яким заведено називати певне твердження або концепцію, що містить у собі суперечливий зміст. У логіці, парадокс — це певне твердження, яке буквально суперечить самому собі.внутрішній, прихований зміст якого-небудь тексту, висловлювання(від грец. Allegoria – іносказання) – це перенесення властивостей та характеристик одного предмета чи явища на інший для кращого відображення образу. Таким чином утворюється переносне значення. Алегорія – художній засіб, який найчастіше зустрічається в казках, байках та притчах. Згадайте визначення слів:

Номер слайду 7

Життя без розчарувань так само неможливе, як без любові та вірності. Але до чого ж дивне сусідство: дружба — і підступ, відданість — і зрада. Настає момент, коли кожному з нас доводиться пізнати це на власному досвіді. І як — постає питання — жити далі, якщо виявилося раптом, що друг ... — ну зовсім і не друг? Але все ж... Чи можна зрозуміти людей, які на щирість відповідають брехнею, на вірність — зрадою? Невже й вони після цього можуть залишатися друзями?Гостро, болісно звучить неминуче запитання: чому? Чому мене зрадили? Чому люди такі жорстокі? Ми ніби шукаємо пояснення вчинку зрадника, і основне, що робить зраду настільки нестерпною — це неможливість зрозуміти логіку поведінки іншого.

Номер слайду 8

Хто такий князь, де живе, чим займається? З якою проблемою він зіткнуся? А чому ж в Люботині не стало війська? Яка погана риса характеру проглядається у цьому вчинку князя? Як же вирішив він вийти із цієї ситуації?Чи справді на березі річки Бистриці бачили дракона? Який він був? Чи мав дракон товаришів?Хто ж це був за чоловік, цей Пустельник? Чому Пустельник дуже дивувався із дракона? Чому відмовляв дракона від навчання?

Номер слайду 9

Проблемне питання. Як ви розумієте слова Пустельника «…хто хоч краплю мудрості зачерпне, довіку ситий не буде»?

Номер слайду 10

Як відбувся перший двобій? Чому князь наказав загасити полум’я, адже це був непоганий спосіб розправитись із драконом? Як далі він починає діяти? Який план бою придумав князь?Хто ж був цей пан Лаврін? Чи правильний вибір зробив князь, що хотів «віддати» перемогу саме йому? Чому Лаврін не зміг убити дракона? Який фінал твору?

Номер слайду 11

- У чому парадокс образу дракона?- «Драконівські закони» - це реальність чи історія? Чим вони зумовлені?- Чого навчає твір?- Життя якого головного героя, на вашу думку, має сенс. Доведіть свою думку, підтверджуючи її текстом твору.

Номер слайду 12

Домашнє завдання: Відшукайте в тексті та випишіть фразеологізми, приказки та прислів’я, поясніть їхній зміст

pptx
Додано
27 квітня 2023
Переглядів
5015
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку