14 липня о 18:00Вебінар: Школа без дискримінації: таємниці гендерного виховання

Презентація (з досвіду роботи): “Використання ІКТ на уроках української мови та літератури”

Про матеріал
Мета проекту: застосування ІКТ в системі роботи вчителів української мови та літератури. Завдання: -теоретично обґрунтувати та визначити доцільність впровадження інтерактивних технологій в навчально-виховному процесі; -використовувати ІКТ для формування життєвих компетентностей учнів, пізнавального інтересу до предмету, виховання оригінального творчого мислення, навичок колективного спілкування, толерантності; -формувати в учнів комунікативну компетентність шляхом засвоєння доступного і необхідного обсягу знань з мови; -створювати різноманітні навчальні ситуації для підвищення інтересу до вивчення української мови; -скласти рекомендації щодо використання ІКТ на уроках української мови для вчителів.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

“Використання ІКТ на уроках української мови та літератури” Нижньопетровецький ліцей № 1 Сторожинецького району Чернівецької області Вчитель української мови та літератури: Балан Мар’яна Іллівна

Номер слайду 2

МЕТА ПРОЕКТУ: застосування ІКТ в системі роботи вчителів української мови та літератури

Номер слайду 3

ЗАВДАННЯ ПРОЕКТУ: теоретично обґрунтувати та визначити доцільність впровадження інтерактивних технологій в навчально-виховному процесі; використовувати ІКТ для формування життєвих компетентностей учнів, пізнавального інтересу до предмету, виховання оригінального творчого мислення, навичок колективного спілкування, толерантності; формувати в учнів комунікативну компетентність шляхом засвоєння доступного і необхідного обсягу знань з мови; створювати різноманітні навчальні ситуації для підвищення інтересу до вивчення української мови; скласти рекомендації щодо використання ІКТ на уроках української мови для вчителів.

Номер слайду 4

За допомогою ІКТ діти вчаться: Доводити свою точку зору Cлухати іншу людину Формувати власну думку Аргументу-вати і диску-тувати Розвивати навички самостійної роботи

Номер слайду 5

Шляхи реалізації проблемного питання : Комп'ютерні технології Робота в парах Інтерактивні ігри Робота в групах Підготовка до конкурсів Індивідуальні завдання

Номер слайду 6

Класифікація інтерактивних технологій навчання: технології кооперативного навчання; технології колективно-групового навчання; технології ситуативного моделювання; технології опрацювання дискусійних питань.

Номер слайду 7

Інтерактивні технології кооперативного навчання робота в парах; два-чотири-всі разом; ротаційні (змінні) трійки; два-чотири -всі разом; карусель; робота в малих групах; акваріум.

Номер слайду 8

Технології колективного - групового навчання “Обговорення проблеми в загальному полі” ; “Мікрофон”; “Незакінчені речення”; “Мозговий штурм”; “Навчаючи – учусь”; “Ажурна пилка.”

Номер слайду 9

Інтерактивний прийом «Мікрофон». Учитель: Уявіть, що я журналіст і мені необхідно взяти інтерв’ю з теми, що сьогодні вивчали. Говорити ви будете в мікрофон. Не коментуйте відповідей інших, не перебивайте, не викрикуйте з місця. Починайте з речення… Інтерактивний прийом «Незакінчене речення». I ряд: «Сьогодні на уроці я …. (навчився, дізнався) …». II ряд: «Отримана інформація дозволила нам зробити висновок, що …». III ряд: «Сьогодні на уроці мені найбільше сподобалося…».

Номер слайду 10

Технології опрацювання дискусійних питань - “Метод “Прес”; - “Займи позицію”; - “Зміни позицію”; - “Дискусія”.

Номер слайду 11

«Метод «Прес» Тема: Однорідні члени речення. Чотири пари працюють одночасно. Перед кожною стоїть завдання відповідати на поставлене запитання виключно за поданим кліше: 1-ша пара — «Я вважаю, що ...» 2-га пара — «... тому, що ...» 3-тя пара — «..., наприклад, ...» 4-та пара — «Таким чином, ...» Отже, міркування набуває такого вигляду: - Я вважаю, що ці члени речення є однорідними, тому що вони відповідають на одне й те саме питання, наприклад, Україна – незалежна, суверенна держава. Таким чином, однорідні члени залежать від одного й того ж слова.

Номер слайду 12

Форми роботи:

Номер слайду 13

Індивідуальні завдання ( картки, схеми )

Номер слайду 14

Інтерактивні ігри “ Інтерв'ю ” “Мозковий штурм”

Номер слайду 15

Літературні ігри, кросворди, анаграми, творчі завдання

Номер слайду 16

Дискусія “Метод “Прес“ “Займи позицію“

Номер слайду 17

Нестандартні форми уроків: - урок – гра - урок – казка - урок – подорож - урок – КВК

Номер слайду 18

ОРІЄНТОВНА СТРУКТУРА УРОКУ ІЗ ЗАСТОСУВАННЯМ ІКТ 1. МОТИВАЦІЯ ДІЯЛЬНОСТІ Етап має на меті зацікавити учнів темою уроку. використовуються навчальні проблемні ситуації, наочність, нескладні інтерактивні техно­логії («мікрофон», «криголами» тощо). 2. ВИЗНАЧЕННЯ ТЕМИ Й ОЧІКУВАНИХ РЕЗУЛЬТАТІВ Доцільно залучити до цієї діяльності учнів. очікувані результати не­обхідно формулювати через відповідні дієслова: «після уроку учні змо­жуть…». 3. НАДАННЯ НЕОБХІДНОЇ ІНФОРМАЦІЇ Це може бути міні-лекція, знайомство з текстом, випереджальні за­вдання. тут можуть бути актуалізовані знання, які учні вже мають. 4.  ІНТЕРАКТИВНА ВПРАВА Це основна частина уроку і за змістом, і за обсягом. 5. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ І РЕФЛЕКСІЯ РЕЗУЛЬТАТІВ Під час цього етапу учні повинні усвідомити, чого вони навчились на уроці, визначити своє ставлення до роботи й обговорюваної теми, порів­няти своє сприйняття з думками та поглядами інших.

Номер слайду 19

Результативність такої роботи полягає в тому, що учні 1.Уміють спостерігати, аналізувати, використовувати одержану інформацією в різних ситуаціях. 2. Володіють елементарними прийомами запам'ятовування, творчою уявою і мисленням. 3. Мають великий словниковий запас. 4. Можуть вільно висловлювати свої думки. 5. Можуть співпрацювати в групах і парах, самостійно організовувати свою роботу.

Номер слайду 20

Використання ІКТ має багато переваг: у роботі задіяні всі учні; “Зібратися разом – це почато триматися разом – це прогре працювати разом – це успіх”. Генрі Форд

Номер слайду 21

- школярі вчаться працювати в групі (команді); “Двоє, працюючи разом, досягають більшого, ніж троє, які працюють окремо.” Чарльз Мак Кормик - формується доброзичливе ставлення до опонента; - кожна дитина має можливість пропонувати свою думку; - створюється “ситуація успіху”; за короткий час опоновується багато нового матеріалу;

Номер слайду 22

- формуються навички толерантного спілкування, вміння аргументувати свою точку зору, знаходити альтернативне рішення проблеми; “Толерантність, повага, готовність навчатися один від одного – цінності, які є основою для розвитку демократичних держав. Цього треба навчати в школах.” Марк Герсон - значно підвищується особистісна роль вчителя – він виступає як лідер, організатор.

Номер слайду 23

ВИСНОВКИ: Інформаційно-комунікаційні технології: дозволяють розв'язати одразу кілька завдань: розвивають комунікативні вміння й навички, допомагають встановленню емоційних контактів між учасниками процесу; забезпечують виховне завдання, оскільки змушують працювати в команді, прислухатися до думки кожного; знімають нервове напруження, дають можливість змінювати форми діяльності, переключати увагу на основні питання.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Михайліченко Людмила Вікторівна
    Дякую, шановна Мар*яно Іллівно
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
ppt
Додано
15 травня
Переглядів
178
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку