Розв’язування вправ, задач.удосконалити й закріпити вміння учнів експериментально встановлювати якісний склад речовин; вдосконалювати навички складання реакцій йонного обміну між розчинами електролітів, вміння записувати реакції в молекулярній, повній та скороченій йонній формах, перевірити вміння застосовувати отриманні знання для розв’язування практичних завданьрозвивати в учнів мислення, вміння робити логічні висновки, спираючись на знання хімії, біології, фізики, безпеки життєдіяльності, акуратності, уважності, самооцінки і самоконтролю, уміння працювати в колективі. Виховувати самостійність і працьовитість, вміння працювати в групі.
Номер слайду 2
1. Пригадайте умови протікання реакцій йонного обміну «до кінця»2. Дайте визначення класам речовин, що є електролітами
Номер слайду 3
Після введення у комп’ютер результатів лабораторних досліджень загубилися деякі формули речовин. Допоможіть визначити варіанти, якщо частина інформації збереглася. Са3(РO4)2 + … = Са. SO4↓+ … 2 KOH + … = K2 SO4 + … Аl2(SO4)3 + … = 2 Аl(ОН)3 + 3 Nа2 SO4
Номер слайду 4
2. Написати рівняння практично можливих реакцій у молекулярній формі , повній йонній та скороченій йонній формах: А) НNO3 + Ва(ОН)2 →…; Б) Са. СО3 + НNO3 →…; В) Na. OH + Fe2(SO4)3 →….
Номер слайду 5
3. Написати молекулярні і повні йонні рівняння реакцій, що відповідають таким схемам а) Аg+ + Сl─ = Аg. Сl↓ ;б) Н+ + ОН─ = Н2 О ;в) СО32─ + 2 Н+ = СО2↑ + Н2 О .
Номер слайду 6
4. Здійснити перетворення,записати рівняння реакцій у молекулярній формі, повній та скороченій йонній формі. Fe. Cl3 → Fe(OH)3 → Fe2(SO4)3 → Ba. SO4
Номер слайду 7
5. Розв’яжіть задачі. Обчислити масову частку солі в розчині, якщо в 90 г води розчинили 10 г солі. Визначити ступінь дисоціації електроліту, якщо з кожних 20 молекул про дисоціювало на йони 5.
Номер слайду 8
Відгадайте про яку речовину йдеться? У ній знаходиться надзвичайна речовина. Колись її вважали милістю богів, символом миру у східних країнах. За образним виразом Піфагора, «… була народжена найшляхетнішими батьками - сонцем і морем». Та не така вона вже і мирна! Через неї навіть море може стати мертвим.
Номер слайду 9
Рефлексія Сьогодні на уроці мені запам’яталось… Більше всього мені сподобалось … Сьогодні я зміг (змогла)…Для мене ще є не зрозумілим……
Номер слайду 10
Домашнє завдання1. Повторити вивчений матеріал з теми «Розчини», параграфи 12-13 підручник Григорович.2. Скласти кросворд,ребуси на тему «Розчини»