ДИСОЦІАЦІЯ ВОДИ Вода належить до дуже слабких електролітів. Кількість молекул, що дисоціюють на йони, мізерна. Рівняння дисоціації води спрощено (без запису утвореного катіона гідроксонію Н3 О+) має такий вигляд: Н2 О Н+ + ОН–
Номер слайду 3
Кислотність середовища
Номер слайду 4
Номер слайду 5
Кількісна характеристика середовища{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Кисле середовище 0 < р. Н < 7 Нейтральне середовище р. Н = 7 Лужне середовище 7 < р. Н < 14
Номер слайду 6
взаємозв’язок між вмістом йонів у розчині та значенням p. Hможна прослідкувати за такою схемою:
Номер слайду 7
Співвідношення між вмістом н+ та он-
Номер слайду 8
Порівняння вмісту йонів н+ та он- у різних середовищах
Номер слайду 9
Рн - метри:1. стаціонарний; 2. портативний
Номер слайду 10
Номер слайду 11
індикатори змінюють своє забарвлення в малому інтервалі р. Н, який називають інтервалом переходу р. Н:
Номер слайду 12
Концентрації іонів H+ і значення p. H
Номер слайду 13
Універсальний індикатор
Номер слайду 14
Еталонні шкали трьох універсальних індикаторів
Номер слайду 15
Забарвлення індикаторів у рідинах з різним значенням p. H
Номер слайду 16
Кислотність деяких речовин
Номер слайду 17
Значення кислотності розчинів деяких речовин і природних рідин
Номер слайду 18
Значення p. H біологічних рідин організму людини
Номер слайду 19
Середні значення водневого показника для деяких рідин
Номер слайду 20
Значення р. Н різних природних та штучних розчинів
Номер слайду 21
Номер слайду 22
Номер слайду 23
Номер слайду 24
Контроль якості молока в лабораторії на молокозаводі
Номер слайду 25
Класифікація ґрунтів за значенням рн
Номер слайду 26
Вимірювання p. H ґрунту
Номер слайду 27
Вплив рівня p. H води у водоймах на життєдіяльність рослин у них
Номер слайду 28
Руйнівна дія кислотних дощів на об’єкти живої(а) та неживої(б) природи
Номер слайду 29
Розв’язування задач і вправ1. У якому з розчинів концентрація катіонів Гідрогену більша —з р. Н = 6 чи р. Н = 8? У скільки разів?2. Яку перевагу має універсальний індикатор порівняно з лакмусом чи метилоранжем при визначенні середовища водних розчинів?3. Чому р. Н чистої дощової води, зібраної над територією, де немаєнаселених пунктів і промислових об’єктів, становить 5,6, а не 7,0?4. Розчин, у якому містилося 6 г натрій гідроксиду, змішали з розчином, який містив 6,3 г нітратної кислоти. Значення р. Н рідини, що утворилася:а) більше 7; б) менше 7; в) дорівнює 7. Укажіть правильну відповідь.
Номер слайду 30
5. р. Н шлункового соку приблизно дорівнює 1,85, а сльозової рідини — 7,7. Прокоментуйте, яким є середовище кожної із цих біологічних рідин. 6. Скориставшись Інтернетом та іншими джерелами інформації, складіть списки продуктів харчування, що: а) підвищують кислотність організму людини; б) знижують кислотність організму людини. 7. Оберіть одну з тем навчальних проектів для індивідуального чи групового виконання:- Дослідження р. Н ґрунтів певної місцевості.- Дослідження впливу кислотності й лужності ґрунтів на розвиток рослин.- Дослідження р. Н атмосферних опадів та їхнього впливу на різні матеріали вдовкіллі.
Номер слайду 31
8. У трьох пробірках без надписів містяться безбарвні розчини: натрійсульфату, натрій гідроксиду та сульфатної кислоти. Для всіх розчиніввиміряли значення р. Н: у першій пробірці — 2,3, у другій — 12,6, у третій — 6,9. В якій пробірці міститься яка речовина?9. Учень купив в аптеці дистильовану воду. р. Н-метр показав, що значення р. Н цієї води дорівнює 6,0. Потім учень прокип’ятив цю воду тривалий час, заповнив контейнер до верху гарячою водою і закрив кришкою. Коли вода остигла до кімнатної температури, р. Н-метр показав значення 7,0. Після цього учень трубочкою пропускав повітря крізь воду, і р. Н-метр знову показав 6,0. Як можна пояснити результати цих вимірювань р. Н?10. Як ви вважаєте, чому у двох пляшках оцту від одного виробника можуть міститися розчини з дещо різними значеннями р. Н?