Презентація до відкритого уроку з математики "З історії гривні" Проблемна тема проекту: Якою є валюта України? Які гроші були у наших предків? Що зображено на банкнотах купюр України? Що таке банк, банкір, бюджет?
У круга є одна подруга, Знайома всім її наружність, Вона іде по краю круга, і має назву – коло. О *
Номер слайду 3
* Циркуль – це креслярський інструмент. З ним потрібно працювати обережно. На одному кінці у нього — голка, на іншому — олівець. Користуватися їм треба обережно, щоб не уколотися і не поламати грифель олівця. Не можна підносити циркуль голкою до особи і не можна передавати циркуль сусідові “голкою вперед”. Мій циркач, циркач лихій Креслить круг однією ногою, А іншою, проткнув папір, Учепився і ні кроку.
Номер слайду 4
О 1. Відмітьте в зошиті точку и назовіть її літерою О. 2. Візьміть циркуль, розсуньте «ноги» циркуля на відстані 3 см. 3. Поставте голку циркуля в точку О, а другою «ногою» циркуля проведіть замкнуту лінію. * Завдання №1:
Номер слайду 5
О Означення: Коло – це замкнута лінія, яка складається з усіх точок площини, які знаходяться на однаковій відстані від данної точки. *
Номер слайду 6
О М т. О – центр кола А Відмітим на колі дві точки А и М. Відтрізки ОА и ОМ – радіуси кола. Означення: Вірізок, який з’єднує центр кола з точкою на колі, називають радіусом. З’єднаємо точки О і М, О і А. *
Номер слайду 7
О М А Скільки радіусів у кола? Що можно сказати про них? Запишіть в зошити: ОА=ОМ=r *
Номер слайду 8
М А Продовжіть відрізок АО до перетину з колом. О Позначьте точку перетину буквой К. К Відрізок АК – називається діаметром кола. Означення: Діаметр – це відрізок, який з’єднує дві точки на колі і проходить через її центр. Завдання №2: *
Номер слайду 9
М А О К Запишіть в зошити: АК=d Порівняйте радіус кола і його діаметр. Запишіть: d=2r *
Номер слайду 10
М А О К З’єднайте точки М і К, А і М. Відрізки МК та АМ називаються хордами кола. Означення: Хорда – це відрізок, який з’єднує дві точки на колі. Як по іншому назвати діаметр? *
Номер слайду 11
А В С D E F K L O Назвіть усі радіуси , діаметри и хорди кола. *
Номер слайду 12
А В О Намалюйте коло з центром в точці О довільного радіуса. Позначте дві точки А і В. Точки А и В поділили коло на дві частини, які називаються дугами кола. Н Р ВНА, ВРА – дуги кола. *
Номер слайду 13
А С М Р K O Назовіть усі дуги на колі: *
Номер слайду 14
2. Якщо стакан огорнуть ниткою, а потім розкласти її, то довжина нитки буде приблизно дорівнювати довжині намальованного кола. Довжина кола
1.
Номер слайду 15
Ученими було встановлено, що довжина кола прямо пропорціонально довжині її діаметру. Тому для всіх кіл відношення довжини кола до довжини її діаметру є одним і тим же числом. Це число позначили – П (читається «пі») Якщо L и L1– довжини кіл, а d, D – діаметри, то D d
Номер слайду 16
П=3,141592653589793238462643… Число П – нескінченний десятковий дріб. П – перша літера грецького слова коло, периферія. П ≈ 3,14 Фраза числа П (пі) « Это я знаю и помню прекрасно…» 3, 1 4 1 5 9
Номер слайду 17
Формули для знахождення довжини кола L=Пd D –діаметр , п = 3,14 L = 2пR R – радіус п = 3,14
Номер слайду 18
Круг Коло Яка різниця між колом і кругом? O O Завдання №3: * Використовуючи циркуль, побудуй в зошиті два кола з однаковим радіусом, рівним 2 см, закраси внутрішню область одного кола.
Номер слайду 19
О А В С D E F M N P K L S T Z X Y Назовите точки, лежащие на окружности. Назовите точки, не лежащие на окружности. Назовите точки, лежащие на круге: *
Номер слайду 20
Формула для знаходження площі круга S – площа круга R – радіус круга П = 3,14