Презентація з історії хореографії на тему: "Особливості балетного костюму"

Про матеріал
Для учнів хореографічного відділу школи мистецтв. Урок 23. Тема: "Особливості балетного костюму"
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Особливості балетного костюму

Номер слайду 2

Поняття: балет і балетний костюм. Балет включає в себедраматургіюмузикухореографіюобразотворче мистецтводекораціїкостюмиаксесуари. Балетний костюм підпорядковуєтьсядраматургіїмузиціхореографії

Номер слайду 3

Відображає епоху – історична направленість

Номер слайду 4

Відображає соціальний статус – бідний, багатий…

Номер слайду 5

Відображає національність

Номер слайду 6

Індивідуальна характерність

Номер слайду 7

Балетна пачка: від першої появи до наших днів

Номер слайду 8

Трохи про минуле Перші жіночі костюми в балетних постановках дуже відрізнялись від звичних для нас зараз образів. Взагалом  танцівниці виступали в простих нарядних сукнях, в яких дівчата з’являлись під час урочистих прийомів. Так, вони красиві, але рухатись в них було дуже незручно. Крім того, виступали балерини на підборах. Далі, з приходом в моду античних сюжетів, громіздкі сукні змінились легкими і повітряними. У них була завищена талія, напівпрозора тканина облягала тіло, а підбори змінили на більш зручне взуття — сандалі.

Номер слайду 9

Історія створення пачки Вперше світ побачив балетну пачку 180 років тому. Тоді, під час однієї з найромантичніших постановок «Сільфіди» в Парижі, танцівниця Марія Тальоні вийшла на сцену в повітряній сукні, яка повністю підходила для ролі тендітної феї. Пачка була довжиною нижче колін. Тоді цей наряд створив справжній фурор серед глядачів. До речі, саме Марія Тальоні перша встала на пуанти. Кажуть, такий фасон сукні створив живописець Ежен Луї Ламі для того, щоб не зовсім звичну й нескл. Адну фігуру балерини за допомогою правильних пропорцій спідниці з фатину зробити повітряною і легкою. Із появою криноліну в 1850-х роках пачка стає набагато об’ємнішою і пишнішою. За довжиною вона була до середини ікри й залишалась такою протягом декількох десятиліть. До речі, свою назву — «пачка» — спідниця отримала завдяки тому, що вся повітряність створювалась за рахунок багатошарової тканини, накладеної одна на другу.

Номер слайду 10

Відрізати все зайве   З часом спідниця ставала все коротшою і коротшою. Однією з головних причин було вдосконалення танцювальної майстерності: рухи дівчат стали складніші, і виконувати піруети й фуете було непросто. На початку 1900-х років пачка набула свій класичний вигляд із легкої руки пріми Большого театру Аделіни Джурі. Дама була капризною і не захотіла позувати перед фотографами в довгій спідниці. Так що, взявши поряд лежачі ножниці, вона безжально відрізала, на її думку, все зайве. Із тих пір короткі пачки ввійшли в моду. Останні зміни не були такими радикальними, проте теж внесли великий вклад в той образ, який всі звикли бачити на сцені. У 1920 році пачку «опустили» з талії на стегна. Якщо подивитись на моду тих часів, можна побачити, що всі спідниці зазнали таких змін. Через десять років пачка перестала мати форму «дзвіночка» і стала горизонтальною, все більше і більше відкриваючи ноги. Ну а в 50-60-х роках, знову ж, із-за ускладнення рухів спідниця стала плоскою, що дозволяло виконувати більш складні повороти і стрибки.

Номер слайду 11

Види сучасних пачок Прообраз пачки, яку створив Ежен Луї Ламі, зараз носить назву «шопенка». Назвали її так із-за постановки Михайла Фокіна. У своєму балеті «Шопеніана» він одягнув на танцівниць подовжену спідницю-дзвіночок. Один із плюсів такого наряду в тому, що він ховає ноги, і глядачі не помітять деякі недоліки в рухах дівчат на сцені. Плаття «хітон» або античну туніку можна часто побачити на сцені, приміром, в балеті «Ромео і Джульєтта». На головній героїні одношарова спідниця із шифону, яка надає їй грайливості та юності. Та одним з головних видів є репетиційна пачка. Їх шиють окремо, найчастіше це просто спідниця, яку швидко і просто знімати й одягати на форму балерин. Чому її назвали головною? Основне завдання такого «костюму» – наперед показати, чи буде зручно танцівниці виконувати поставлені рухи, чи не буде вона зачіпати і заважати партнерам. Крім того, за її допомоги простіше «виробити малюнок» танцю для постановника.

Номер слайду 12

З чого роблять пачки?   Найчастіше їх створюють із напівпрозорого фатину. Кожен наряд дизайнери підлаштовують під певну балерину: потрібно врахувати всі особливості фігури й ріст, щоб пачка сіла ідеально. Ширина класичної пачки складає в радіусі близько 48 сантиметрів. На те, щоб зробити один сценічний костюм, у швеї йде близько двох тижнів і больше десяти метрів тканини. Крім того, на пачку ніколи не пришивають гудзики й блискавки, які можуть відірватися і розстебнутися в найнезручніший момент. Тримається конструкція на гачках, розміщених в шаховому порядку. Та бувають такі постановки, що костюм на балерині зашивають перед самим виходом на сцену. Цей метод застосовують на дуже технічно складних виступах.

Номер слайду 13

Взуття для танців різноманітне і залежить від характеру, виду і технічних завдань танцю

Номер слайду 14

Народні чоботи. Народні напівчоботи. Народні туфлі

Номер слайду 15

Джазовки. Балетки. Пуанти

Номер слайду 16

Чоловічий балетний костюм

Номер слайду 17

Домашнє завдання: Зробити порівняльну характеристику балетних спідниць: шопенки, хітону та пачки (за формою, призначенням та матеріалом, з якого виготовлені). Знайти в Інтернеті назви елементів чоловічого балетного одягу. Записати три назви балетів, у яких використовується спідниця-шопенка.

pptx
Додано
15 квітня 2020
Переглядів
3036
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку