Конспект заняття: «Розширення кола спілкування як духовне збагачення особистості»

Про матеріал
Формувати навички культури спілкування, культури мови, бесіди, поведінки, підвищити самооцінку та взаємоповагу учасників один до одного, спонукати дітей використовувати набуті знання у повсякденному спілкуванні, формувати навички культури мови, бесіди, поведінки.
Перегляд файлу

Відділ освіти виконкому Тернівської районної у місті ради                                                                         комунальний позашкільний навчальний заклад                                                           «Центр дитячої та юнацької творчості «Сузір'я» КМР

 

 

 

 

 

 

Відкрите заняття:

«Розширення кола спілкування                       як духовне збагачення особистості»

 

 

 

 

 

                                                                    Керівник гуртка «Цікаве дозвілля»:                                                                                                          

                                    Коробкіна С.С.

 

 

 

м. Кривий Ріг

2020 рік

 

Мета: формувати навички культури спілкування, культури мови, бесіди, поведінки, підвищити самооцінку та взаємоповагу учасників один до одного.

Завдання: спонукати дітей використовувати набуті знання у повсякденному спілкуванні, формувати навички культури мови, бесіди, поведінки.

Хід заняття

Усміхніться всім навколо:

Небу, сонцю, квітам, людям,

І тоді, обов'язково,

День тобі веселим буде!

Вправа «Потяг»

Хід вправи

Ведучий наголошує, що культура спілкування включає багато правил щодо культури мови, культури бесіди, культури поведінки і пропонує уявити спілкування у вигляді потяга, де кожний вагончик буде заповнений певним правилом. Спочатку декілька правил обговорюються разом і записуються, потім дається час на самостійне заповнення, після чого написані правила обговорюються групою. Останні вагончики пропонується заповнити вдома з батьками.

Обговорення:

Чи важко дотримуватись усіх правил? Чому?

Чому ми інколи порушуємо правила культурного спілкування?

Вправа «Передай повідомлення»

Мета: розвивати навички невербального самовираження та спілкування.

Хід вправи

Ведучий звертає увагу учнів на роль жестів, міміки в нашому житті, їх широкі можливості щодо передачі інформації і пропонує передати радість оточуючим тільки очима, потім - тільки губами, потім - однією рукою, двома руками.

Ведучий наголошує, що дуже часто виникає потреба передати інформацію так, щоб не відволікати чи не перебивати своїх співрозмовників. Нерідко на уроці вчитель спілкується з учнями за допомогою жестів. Ведучий пропонує учасникам побувати в ролі вчителя та передати таку інформацію:

 Сідайте.

 Сидіть тихо.

 Йди до дошки.

 Молодці!

 Не бешкетуйте.

 Увага!

 Молодець.

Обговорення:

Чи легко було передати інформацію лише за допомогою жестів?

Чи зрозуміли ви до кого була направлена інформація?

До чого треба прагнути під час спілкування?

Вправа «Через скло»

Мета: розвивати навички невербального самовираження та спілкування.

Хід вправи

Ведучий обирає двох учасників, які лише за допомогою жестів намагаються про щось домовитися. Тему повідомляють кожному з них окремо.

Потім обирається наступна пара і виконує те ж завдання, але з іншою ситуацією.

Обговорення:

Чи легко було зрозуміти партнера?

Що кожен відчував при такому спілкуванні?

Вправа «Подаруй квітку»

Мета: формувати уміння знаходити спільну мову з однолітками, висловлювати прохання.

Хід вправи

Ведучий дає одному учаснику квітку та говорить, що цей учасник може подарувати її тому, хто найкраще його попросить. Зміст прохання має бути щирим, ввічливим, змістовним і обов’язково аргументованим, необхідно вживати слова ввічливості, використовувати міміку, жести, інтонацію.

Обговорення:

Чому ти зробив саме такий вибір?

Як потрібно переконувати, щоб не образити людину?

Вправа «Я хотів би, щоб про мене казали»

Мета: підвищення самооцінки учасників групи, їх налаштування на позитивне сприйняття один одного.

Хід вправи

Кожен по черзі говорить фразу, яка розпочинається зі слів: «Я хотів би, щоб про мене казали ....» (наприклад: що я добрий, ввічливий, вмію дружити і т. д.).

Дидактична гра «Законотворці»

Давайте разом з вами придумаємо та запишемо в зошит основні правила спілкування та взаємовідносин між хлопчиками та дівчатками, між просто товаришами.

Проблемне запитання.

Чи можлива дружба між хлопчиками та дівчатками

1. На  дискотеку хлопчики і дівчатка принесли кілька різних за стилем музичних записів. Одні хотіли танцювати реп, інші – диско. Вечірка зривалася. Вчителі дали 5 хвилин, щоб діти домовилися. Інакше дискотеку припинять. Запропонуйте вихід із цієї ситуації

2. Сергійко розповідає про новенького, якому придумали прізвисько. Сергійкові хлопчик сподобався, і він просить поради, як їм потоваришувати. Запропонуйте, що робити Сергійкові, як поводитися новенькому в класі.

 Домашнє завдання.

Скласти словесний портрет ідеального друга або подруги і записати в зошиті.

 

docx
Додано
15 квітня 2020
Переглядів
607
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку