Відділ освіти виконкому Тернівської районної у місті ради комунальний позашкільний навчальний заклад «Центр дитячої та юнацької творчості «Сузір'я» КМР
Відкрите заняття:
«Розширення кола спілкування як духовне збагачення особистості»
Керівник гуртка «Цікаве дозвілля»:
Коробкіна С.С.
м. Кривий Ріг
2020 рік
Мета: формувати навички культури спілкування, культури мови, бесіди, поведінки, підвищити самооцінку та взаємоповагу учасників один до одного.
Завдання: спонукати дітей використовувати набуті знання у повсякденному спілкуванні, формувати навички культури мови, бесіди, поведінки.
Хід заняття
Усміхніться всім навколо:
Небу, сонцю, квітам, людям,
І тоді, обов'язково,
День тобі веселим буде!
Вправа «Потяг»
Хід вправи
Ведучий наголошує, що культура спілкування включає багато правил щодо культури мови, культури бесіди, культури поведінки і пропонує уявити спілкування у вигляді потяга, де кожний вагончик буде заповнений певним правилом. Спочатку декілька правил обговорюються разом і записуються, потім дається час на самостійне заповнення, після чого написані правила обговорюються групою. Останні вагончики пропонується заповнити вдома з батьками.
Обговорення:
Чи важко дотримуватись усіх правил? Чому?
Чому ми інколи порушуємо правила культурного спілкування?
Вправа «Передай повідомлення»
Мета: розвивати навички невербального самовираження та спілкування.
Хід вправи
Ведучий звертає увагу учнів на роль жестів, міміки в нашому житті, їх широкі можливості щодо передачі інформації і пропонує передати радість оточуючим тільки очима, потім - тільки губами, потім - однією рукою, двома руками.
Ведучий наголошує, що дуже часто виникає потреба передати інформацію так, щоб не відволікати чи не перебивати своїх співрозмовників. Нерідко на уроці вчитель спілкується з учнями за допомогою жестів. Ведучий пропонує учасникам побувати в ролі вчителя та передати таку інформацію:
– Сідайте.
– Сидіть тихо.
– Йди до дошки.
– Молодці!
– Не бешкетуйте.
– Увага!
– Молодець.
Обговорення:
Чи легко було передати інформацію лише за допомогою жестів?
Чи зрозуміли ви до кого була направлена інформація?
До чого треба прагнути під час спілкування?
Вправа «Через скло»
Мета: розвивати навички невербального самовираження та спілкування.
Хід вправи
Ведучий обирає двох учасників, які лише за допомогою жестів намагаються про щось домовитися. Тему повідомляють кожному з них окремо.
Потім обирається наступна пара і виконує те ж завдання, але з іншою ситуацією.
Обговорення:
Чи легко було зрозуміти партнера?
Що кожен відчував при такому спілкуванні?
Вправа «Подаруй квітку»
Мета: формувати уміння знаходити спільну мову з однолітками, висловлювати прохання.
Хід вправи
Ведучий дає одному учаснику квітку та говорить, що цей учасник може подарувати її тому, хто найкраще його попросить. Зміст прохання має бути щирим, ввічливим, змістовним і обов’язково аргументованим, необхідно вживати слова ввічливості, використовувати міміку, жести, інтонацію.
Обговорення:
Чому ти зробив саме такий вибір?
Як потрібно переконувати, щоб не образити людину?
Вправа «Я хотів би, щоб про мене казали»
Мета: підвищення самооцінки учасників групи, їх налаштування на позитивне сприйняття один одного.
Хід вправи
Кожен по черзі говорить фразу, яка розпочинається зі слів: «Я хотів би, щоб про мене казали ....» (наприклад: що я добрий, ввічливий, вмію дружити і т. д.).
Дидактична гра «Законотворці»
Давайте разом з вами придумаємо та запишемо в зошит основні правила спілкування та взаємовідносин між хлопчиками та дівчатками, між просто товаришами.
Проблемне запитання.
Чи можлива дружба між хлопчиками та дівчатками
1. На дискотеку хлопчики і дівчатка принесли кілька різних за стилем музичних записів. Одні хотіли танцювати реп, інші – диско. Вечірка зривалася. Вчителі дали 5 хвилин, щоб діти домовилися. Інакше дискотеку припинять. Запропонуйте вихід із цієї ситуації
2. Сергійко розповідає про новенького, якому придумали прізвисько. Сергійкові хлопчик сподобався, і він просить поради, як їм потоваришувати. Запропонуйте, що робити Сергійкові, як поводитися новенькому в класі.
Домашнє завдання.
Скласти словесний портрет ідеального друга або подруги і записати в зошиті.